جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ /
126437
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

از کلاس‌هاى رایگان رسم الخط عربی تا ثبت سود بالا آرامکو

در ۶۰ ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان، روسیا الیوم، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و العربی الجدید.



البیان: خلاقیت خارجی ها در رسم الخط عربی 

جوانان و زنان عرب و خارجی، برخی از آنها به زبان عربی تسلط دارند و برخی با هنر و زیبایی فراوان آن را می نویسند و می کشند، اما معانی آن را نمی دانند.

گروهی از افراد مستعد و علاقمندان به یادگیری هنر خوشنویسی عربی در انواع مختلف، علاوه بر حکاکی و تذهیب، در دوره های رایگان و تخصصی ارائه شده توسط فرهنگ و هنر دبی گرد هم آمده اند.

یولیا گلگاوا از روسیه، حروف عربی را به طرز شگفت انگیز و زیبایی می نویسد. از آن زمان به آن دلبسته است، او می تواند به زبان عربی بخواند و بنویسد، اما نمی تواند آنچه را که می خواند، بفهمد و تفسیر کند، اما این مانع از آن نمی شود که هنر خوشنویسی عربی را دوست نداشته باشد. 

 

 

عکاظ عربستان:  ثبت سود بالا آرامکو در سه ماهه دوم سال

در حالی که درآمد خالص ۳.۴ درصد کاهش یافت، آرامکو عربستان به عملکرد قوی و پیشرفت مثبت در استراتژی رشد بلندمدت خود دست یافت. درآمد خالص این شرکت ۱۰۹ میلیارد ریال سعودی (۲۹.۱ میلیارد دلار) در سه ماهه دوم و ۲۱۱.۳ میلیارد ریال سعودی (۵۶.۳ میلیارد دلار) در نیمه اول سال بوده است.

این شرکت کاهش سود خالص را عمدتاً ناشی از کاهش مقادیر نفت خام فروخته شده و حاشیه سود ضعیف در عملیات پالایشی عنوان کرد که بخشی از آن با افزایش قیمت نفت خام نسبت به فصل مشابه سال قبل جبران شد. 

آرامکو عربستان از توزیع سود اساسی بین سهامداران برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ در راستای سیاست تقسیم سود این شرکت که هدف آن توزیع سود پایدار و افزایشی است، خبر داد. 

 

 

روسیا الیوم: افزایش واردات گاز طبیعی مصر

واردات گاز طبیعی از سوی مصر طی ۵ ماه نخست سال جاری، ۲۴.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

سازمان مرکزی آمار مصر اعلام کرد که مصر در ۵ ماه نخست سال جاری ۱.۳۴۶ میلیارد دلار گاز وارد کرده است.

این در حالی است که مصر در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۱.۰۸۳ میلیارد دلار گاز وارد کرد.

در مقابل نیز ارزش صادرات گاز طبیعی و مایع از مصر نیز به میزان ۸۷.۸ درصد کاهش یافت و به ۲۷۶ میلیون دلار رسید در حالی که صادرات گاز طبیعی و مایع از مصر در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۲.۲۷۱ میلیارد دلار بود.

دلیل افزایش واردات گاز طبیعی، قطعی مکرر برق در این کشور به علت کمبود سوخت برای نیروگاه ها و افزایش دمای هوا است.

 

 

العربی الجدید: تامین برق صدها ساختمان در بغداد با انرژی خورشیدی

دولت عراق در نخستین پروژه در نوع خود در این کشور، با شرکت‌های خصوصی همکاری خواهد کرد تا صدها ساختمان اصلی و بزرگ در بغداد، در تهویه مطبوع، روشنایی و سایر فعالیت‌ها، متکی به انرژی خورشیدی باشند.

این پروژه شامل کاخ دولت و ساختمان پارلمان نیز می‌شود و در چارچوب اقداماتی با هدف حل بحران انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر از سوی ژنراتورها و نیروگاه‌های برق است.

پیش از این پارلمان عراق پیشنهاد داده بود که پنل‌های خورشیدی و هر آنچه به آن مرتبط است، از عوارض گمرکی معاف شوند تا شرکت‌ها و موسسات و کارخانه‌ها تشویق شوند حتی به صورت جزئی به سمت انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز خود بروند.

امانج الهرکی، عضو کمیسیون انرژی پارلمان عراق گفت که ۵۴۶ ساختمان دولتی از جمله ساختمان پارلمان و کاخ دولت به سمت استفاده از انرژی خورشیدی خواهند رفت.

 

 

الخلیج اونلاین: افزایش ۴ درصدی واردات عربستان 

واردات عربستان از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ماه مه در مقایسه با همان ماه در سال گذشته ۴ درصد افزایش یافت.

داده های صادر شده از جانب سازمان آمار عربستان حاکی از آن است که واردات این کشور از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ماه مه سال جاری به ۱.۶۶ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس داده های مذکور، ارزش صادرات کالا از امارات به عربستان در ماه مه به ۱.۲۱ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با همان ماه در سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش یافته و این میزان صادرات، ۷۳ درصد از واردات عربستان از کشورهای شورای همکاری در ماه مه را به خود اختصاص داده است.

واردات عربستان در ماه مه از بحرین، ۲۱۱.۹۴ میلیون دلار، عمان ۱۶۶.۱۵ میلیون دلار، قطر ۴۴.۳۰ میلیون دلار و کویت ۳۰.۵۳ میلیون دلار برآورد شده است.

 

حتما بخوانید : مصلحت ما جنگ نیست
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126437 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]