دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
126485
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

آخرین سکانس از نمایش آرمیتا پخش شد+ عکس و فیلم

سرویس سیاست مشرق – آرمیتا عباسی، یکی از شرکت‌کنندگان در اغتشاشات ۱۴۰۱ بود که به جهت اقدامات خرابکارانه دستگیر و پس از بررسی اتهامات، آزاد شد. اما رسانه‌های بیگانه خارج از ایران، درباره او شایعات متعددی منتشر کرده و او را به یک پروژه علیه امنیت ملی ایران و بهانه‌ای برای تحریم‌های اقتصادی تبدیل کردند. […]



سرویس سیاست مشرق – آرمیتا عباسی، یکی از شرکت‌کنندگان در اغتشاشات ۱۴۰۱ بود که به جهت اقدامات خرابکارانه دستگیر و پس از بررسی اتهامات، آزاد شد. اما رسانه‌های بیگانه خارج از ایران، درباره او شایعات متعددی منتشر کرده و او را به یک پروژه علیه امنیت ملی ایران و بهانه‌ای برای تحریم‌های اقتصادی تبدیل کردند. آرمیتا عباسی پس از گذشت دو سال، اخیرا ویدیویی در اینستاگرام منتشر کرده و اعلام کرد که از ایران خارج شده است.
عباسی در این ویدیو به برخی سوالات بی‌جواب دو سال اخیر پاسخ‌های متناقض داده که نشان می‌دهند، مهره‌های سوخته براندازی در ۱۴۰۱، همچنان در چشم مردم نگاه می‌کنند و علنی دروغ می‌گویند. در این گزارش به یادآوری برخی نکات درباره آرمیتا عباسی و ادعاهای دروغ آن خواهیم پرداخت.
آرمیتا عباسی کیست؟
آرمیتا عباسی از عناصر آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ بود که پس از بازداشت و بررسی اتهامات، با عفو از زندان آزاد شد. خبر بازداشت آرمیتا عباسی به تنهایی برای جریحه‌دار کردن افکار عمومی کافی نبود و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، رویه بازداشت او را همراه با «تجاوز، ضرب و شتم و تحقیر»، روایت وارونه کردند. حتی پس از این که اعتراضات و هشتگ‌های مجازی در حمایت از آرمیتا عباسی فروکش کرد، بار دیگر جبهه ضدانقلاب با توسل به رسانه‌های انگلسی‌زبان بین‌المللی، داستان‌های کذب و جدیدی از شرایط وخیم او در زندان روایت کردند.
خبرگزاری آمریکایی cnn که در جریان ناآرامی‌های دو سال گذشته، گزارش‌های زیادی علیه مردم و جامعه ایران منتشر کرده بود، در آبان ۱۴۰۱ و پس از بازتاب پیدا کردن بازداشت آرمیتا عباسی، یک گزارش درباره جزئیات بازداشت این دختر جوان، منتشر کرد و نام آن را هم گزارشی تحقیقاتی گذاشت. cnn در متن گزارش خود به چند شاهد عینی ناشناس و بی هویت، اشاره کرده و با همین نشانی‌ها، مطلب کذب خود را، مستند و قابل اطمینان جلوه داد.
سی‌ان‌ان گفته بود، به آرمیتا عباسی در زندان تجاوز شده و در حالی به بیمارستان آورده شده که دچار خونریزی ناشی از تجاوز بوده است.

پس از گزارش سی‌ان‌ان، این خبرگزاری به منبع موثق تبدیل شد و شبکه‌های فارسی‌زبان و اپوزیسیون هم به خط شدند و با پیوست‌های دروغ، به صحت و اعتماد گزارش افزودند.
شبکه منوتو، همین ادعاها را تکرار کرد؛ شبکه اینترنشنال با «آئورا بولدرینی» که به اصطلاح کفیل سیاسی آرمیتا عباسی شده بود، مصاحبه‌ای انجام داد و بولدرینی با نشان دادن تصویری درباره آرمیتا، تجاوز و خشونت علیه خانم عباسی را تاکید کرد و علی کریمی هم در یکی از استوری‌های اینستاگرامی خود با آوردن نام «آرمیتا عباسی»، مدعی شد که وی توسط نیروهای امنیتی کشته شده است!

با گزارش CNN در آن ایام، آرمیتا عباسی در صدر اخبار قرار گرفته بود و از او به عنوان زنی یاد می‌شد که مورد تجاوز جنسی در بازداشتگاه قرار گرفته است، اما پس از آزادی از زندان، ورق برگشت؛ آرمیتا عباسی در شرایطی از زندان آزاد شد که نه کسی ناخن‌های او را کشیده بود، نه موهایش تراشیده شده بود و نه ادعاهای تجاوز و شکنجه در زندان را تایید کرد.
آزادی آرمیتا عباسی از زندان و تصاویری که از او منتشر شد، رسوایی بزرگی برای رسانه‌های غربی و مزدوران فارسی‌زبان خارج از کشور بود.
خانم عباسی به محض آزادی از زندان تصاویری از خود منتشر کرد که باعث شد مورد انتقاد شدید محافل خبری ضدانقلاب قرار بگیرد. او برخلاف داستان پردازی ضد انقلاب، نه تنها وضع روحی و جسمی بدی نداشت بلکه نسبت به قبل از زندان هم سرحال‌تر شده بود.
حالا دیگر کسی برای آرمیتا عباسی هشتگ حمایتی نمی‌گذارد. کاربران ضدانقلاب خطاب به او می‌نوشتند: «احتمالاً پاچه‌مو پاره کنین، ولی این آدم اونی که ازش ساختن نیست! این موها، این ناخن‌ها، این قیافه شاداب مال کسی نیست که با خونریزی داخلی به بیمارستان رفته و دوباره دزدیده شده!» یا می‌گفتند: «این خانم آرمیتا عباسی هست. همونی که می‌گفتند جمهوری اسلامی ناخن‌هاش رو کشیده، موهاشو تراشیده، در اعتصاب غذا بوده و بهش تجاوز شده؛ چرا پس اینقدر خوشحاله و ناخن‌هاش بلنده؟» کاربر دیگری هم نوشت بوده: «اینو می‌گفتن در حال مرگه؟ زندانهای ایران علاوه بر غذای خوب، ناخن‌کار هم داره انگار».
در روزهای بعد هم مراجع قضایی و سلامت، ادعاهای تجاوز و ضرب‌وشتم او را همراه با اسناد تصویری، تکذیب کردند که می‌توانید در گزارش «آرمیتا عباسی؛ «پروژه خبرسازی» دروغی که سی‌ان‌ان را رسوا کرد+ عکس» بخوانید.

ویدیویی از وضعیت روحی و ظاهری آرمیتا عباسی پس از آزادی از زندان

حملات اکانت‌های ضدانقلاب به آرمیتا عباسی او را به شدت تحت فشار قرار داده بود. طرفداران اغتشاشات «زن زندگی آزادی» احساس می‌کردند خانم عباسی خود را معترض جا زده تا با این سو استفاده، در دل رسانه‌های ضدانقلاب جا بگیرد و به شهرت برسد. این تصورات، دامنه خشم کاربران ضدانقلاب را شعله‌ور می‌کرد و با فشار آنها، آرمیتا عباسی هر از چندگاهی مجبور به حذف پست‌های اینستاگرامی و یا متوقف کردن فعالیت مجازی می‌شد تا جایی که در این دو سال اخیر، خبر مهم و پرسروصدایی از او در رسانه‌های مجازی منتشر نشد.
اما اکنون آرمیتا عباسی پس از دو سال، ویدیویی منتشر کرده و اعلام می‌کند که از ایران خارج شده است. او در بخش اول ویدیو از وضعیت دو سال اخیر خود پس از بازداشت و دادگاهی شدن خود توصیف میکند و می‌گوید: من یک سال و نیم تمام، شناسنامه، کارت ملی و حتی کارت بانکی نداشتم. پیج اینستاگرام من را حذف کردند و گفتند اجازه فعالیت در فضای مجازی نداری.»

خروج آرمیتا عباسی از ایران
بررسی ادعاهای آرمیتا عباسی پس از خروج از ایران
آرمیتا عباسی سرگذشت خود در دو سال اخیر را روایت کرده است. او انگیزه خود برای شرکت در اغتشاشات را همراهی و همسویی با معترضان عنوان می‌کند اما از اینکه توسط همان افراد تخریب شده و به حاشیه رفته است، گلایه می‌کند. عباسی در بخش اول اعلام می‌کند بی‌خبری از او در این دوسال به این دلیل بوده که اجازه داشتن شناسنامه، کارت ملی و حساب بانکی، از وی سلب شده است. به همین منظور بخش درآمدزایی او هم در شبکه‌های اجتماعی مختل شده است!
اما آنچه که از فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند این است که آرمیتا عباسی بلافاصله پس از آزادی، پس از شهرت بدست آمده، تبلیغات اینستاگرامی را آغاز کرده و شرکت‌های فروش آنلاین پوشاک و لوازم آرایشی و تزئینی، برای تبلیغ به سراغ او آمده‌اند.

در ادامه خانم عباسی، ایام بازداشت و حملات کاربران ضدانقلاب را یادآوری می‌کند. عباسی معتقد است که گزارش‌ها و ادعاهای کذب برخی رسانه‌ها سبب شده تا پس از آزادی، مورد تمسخر و حمله قرار بگیرد. عباسی در بخشی از ویدیو می‌گوید: «خیلی دوست دارم بدانم چه کسانی اولین بار گفتند که موهایم را تراشیدند و کچل شدم. بیان و توضیح بدهند چرا آن القاب را روی من گذاشتند؛ چرا زندگی خانواده‌ام و من را که زندان رفته بودم سخت‌تر از این کردند؟»
اما لحظاتی بعد تاکید می‌کند که این سختی‌هایی که کشیده بر گردن مخاطبانی است که از منابع خبری غیرموثق، اخبار مربوطه را دنبال می‌کردند و باید به یک مرجع خبری موثق، یعنی گزارش cnn، مراجعه می‌کردند!
اما گویا آرمیتا عباسی یا فراموش کرد و یا به او اطلاع ندادند که اولین گزارش رسمی ادعای شکنجه آرمیتا عباسی و تراشیدن موهایش در زندان ایران، اتفاقا از سوی خبرگزاری cnn بوده و در جزئیات آن نوشته بود: «آرمیتا عباسی روز ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱، به همراه نیروهای لباس شخصی، در حالی که موهایش تراشیده شده بود و به شدت می‌لرزید، به بیمارستان امام علی (ع) در شهر کرج برده شده است.»
آرمیتا عباسی درحالی ادعا می‌کند که در این دو سال اجازه هیچگونه فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی نداشته که اتفاقا سابقه او در جدال‌های لفظی نشان می‌دهد، فرصت کافی برای فعالیت و حتی جواب دادن به منتقدینش فراهم بوده است.
پس از بایکوت عباسی در شبکه‌های ضدانقلاب و فشار پیوسته به او، در مطلبی نوشت: فقط من تریبون دارم؟ چرا به بقیه گیر نمیدید؟ راستی امروز حقوق گرفتید بابت مسیجایی که بهم دادید؟ عزیزم شما [برای من] هشتگ زدی تهشم منتظر بودی جنازمو ببینی، وقتی دیدی زنده‌ام انگار بیشتر ناراحت شدی! همچنان داری تمام تلاشتو میکنی که جنازمو ببینی!
کمی بعد در همان ایام، نیلوفر شاکری، یکی از عناصر آشوب که مانند آرمیتا عباسی بازداشت شده بود، پس از آزادی در یک استوری اینستاگرامی، روایتی متفاوت از ماجرای آرمیتا منتشر کرد و نوشته بود: دومین روز دستگیری ما آرمیتا رو گرفتن ۲ روزم قبل من آزاد شد. از اول تا آخرش رو حفظم. حتی یک سیلی هم نخورد حتی یه تو هم نشنید. وقتی هیچکس تماس نداشت این خانوم داشت! وقتی همه ممنوع الملاقات بودن این خانوم با باباش ملاقات حضوری داشت. وقتی همه ممنوع الوکیل بودن این خانوم وکیل داشت. اخبار داخل زندان رو میفروخت تایم تماس میگرفت. دیگه نمیتونم سکوت کنم. وقتی ما اعتصاب بودیم مادرش چو انداخت ما واسه آرمیتا اعتصاب کردیم… م.

اظهارات نیلوفر شاکری، بیانگر رفاه و خوشگذرانی آرمیتا عباسی در زندان بوده است. البته این اظهارات تبدیل به جدل لفظی شده و آرمیتا عباسی نیز آن ها را بی پاسخ نگذاشته است. آرمیتا نیز در استوری خود علیه نیلوفر شاکری افشاگری کرده و مدعی شده که شاکری در زمان بازداشت برای جلب توجه رسانه ها اقدام به خوردن وایتکس به منظور خونریزی داخلی کرده است.

آرمیتا در ویدیو خود پس از خروج از ایران، بارها از ممنوعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید و آن را مصداق ظلم می‌داند. هرچند اگر این محدودیت‌هایی که آرمیتا عباسی درباره تصمیمات قضایی و برخورد با صفحه اینستاگرامی خود ادعا می‌کند، صحت هم داشته باشد، یک مجازات حداقلی و امری کاملا عقلانی و منطقی است. اگر کسی صفحه اینستاگرام آرمیتا عباسی پس از اغتشاشات ۱۴۰۱، و یا حتی تصاویر گذشته او را دیده باشد، به راحتی متوجه می‌شود که نوع پوشش، آرایش و استفاده از جواهرات زینتی توسط این دختر جوان، نوعی هنجار شکنی است. او پس از آزادی، خود را در شبکه‌های اجتماعی به شمایلی ترسناک و رنگ‌آمیزی‌های غیرعادی و عجیب درآورده بود که لازم است ابتدائا خانواده او به این معضل ورود کرده و او را کنترل کنند تا اینکه مراجع قضایی برای اون تصمیم بگیرند.

در آخر آرمیتا عباسی در پایان ویدیو درحالی گلایه می‌کند که به زور و اجبار از ایران خارج شده است که خود چندی پیش گفته بود: با این وضعیت کنونی امیدوارم تا ۳۰ سالگی ایران نباشم. این ویدیو در شبکه‌های معاند هم بازتاب پیدا کرده بود.

حتما بخوانید : یک خبر و چند غلط !
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126485 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]