یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
125875
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

از جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در «عربستان» تا احیای اخوان‌المسلمین در «امارات»

امارات متحده عربی از کشف یک سازمان سری در این کشور خبر داد که توسط اعضای فراری سازمان «دعوه الاصلاح» وابسته به «اخوان‌المسلمین» شاخه امارات تشکیل شده بود و به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر فعالیت می‌کرد.



در ۶۰ ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الجزیره، المیادین، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی امارات.

عکاظ عربستان: جام جهانی ورزش های الکترونیکی رکوردها را شکست

مسابقات «Mobile Legends: Bang Bang» ،‌«Dota 2» و «League of Legends» با ۱۶.۵ میلیون دلار جایزه، برای ۹ تورنمنت از ۲۲ تورنمنت، بیشترین بیننده را برای سال ۲۰۲۴ ثبت کردند. 

این مسابقات شاهد حضور چشمگیر ستاره‌های فوتبال نیمار و دیوگو ژوتا بود که از مسابقات و آینده ورزش‌های الکترونیکی تمجید کردند.

عربستان سعودی با راه‌اندازی جام جهانی ورزش های الکترونیکی، بزرگترین رویداد در تاریخ بخش بازی و ورزش الکترونیک، فصل جدیدی را در تاریخ ورزشی خود نوشته است.

بنیاد جام جهانی ورزش الکترونیکی اعلام کرد که در چهار هفته اول در مجموع به ۱۷۷.۵ میلیون ساعت بیننده دست یافته است که نشانه  رکورد است. 

این مسابقات جهانی بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به شهر ریاض جذب کردند.

الجزیره: ویرانی حدود دو سوم ساختمان‌ها در غزه 

سازمان ملل اعلام کرد که حدود دو سوم ساختمان‌ها در نوار غزه از ابتدای جنگ، در این باریکه آسیب دیده و یا ویران شده است.

آژانس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای وابسته به سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که آخرین ارزیابی از خسارت‌ها، حاکی از آسیب دیدن ۱۵۱ هزار و ۲۶۵ ساختمان در نوار غزه است.

این ارزیابی مبتنی بر جمع آوری تصاویر در ۶ ژوئیه و مقایسه آن با تصاویر ثبت شده در ماه مه ۲۰۲۳ است.

از میان ساختمان‌های آسیب‌دیده، ۳۰ درصد ویران شده و ۱۲ درصد به طور خطرناکی آسیب دیده و ۳۶ درصد تا حد زیادی آسیب دیده و ۲۰ درصد احتمالا آسیب دیده است که شامل حدود ۶۳ درصد از ساختمان‌های کل منطقه است.

المیادین: تکذیب لغو پروازهای فرودگاه بیروت

وزیر حمل و نقل لبنان، لغو پروازهای فرودگاه بین‌المللی بیروت را تکذیب کرد.

«علی حمیه» وزیر حمل و نقل لبنان گفت آنچه درباره لغو پروازها از فرودگاه بیروت مطرح می‌شود، صحت ندارد.

او تصریح کرد تمام آنچه در این‌باره منتشر شده، خبرهای دروغ و ساختگی است.

تاکید وزیر حمل و نقل لبنان بر صحت نداشتن لغو پروازهای فرودگاه بیروت در حالی است که پیشتر برخی منابع ادعا کرده بودند که پروازهای این فرودگاه به منظور آمادگی برای حمله انتقام‌جویانه حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین به اهداف اسرائیل لغو شده است.

الخلیج اونلاین: عربستان و چین ۶ یادداشت تفاهم به ارزش ۵۰ میلیارد دلار امضا کردند

صندوق سرمایه‌گذاری‌های عمومی عربستان، اعلام کرد که ۶ یادداشت تفاهم با موسسه‌های مالی چین به ارزش کلی ۱۸۷.۵ میلیارد ریال (۵۰ میلیارد دلار) امضا کرده است.

این صندوق اشاره کرد که یادداشت‌های تفاهمی با ۵ بانک چین و یک شرکت بیمه صادرات و اعتبار امضا کرده است.

صندوق سرمایه‌گذاری‌های عمومی اعلام کرد که این یادداشت‌های تفاهم شامل شماری از زمینه‌های همکاری همانند تحریک جریان سرمایه‌گذاری متقابل از طریق تامین مالی ابزارهای بدهی و بازارهای سرمایه و بخشی از استراتژی صندوق برای تقویت شراکت خود با موسسه‌های در سطح جهان است.

صندوق سرمایه‌گذاری‌های عمومی عربستان، در زمینه‌های مختلف از مزارع خرما تا شرکت‌های چندملیتی سرمایه‌گذاری می‌کند.

خبرگزاری رسمی امارات: کشف برنامه‌های سری احیای شاخه اخوان‌المسلمین در امارات

امارات متحده عربی از شناسایی و کشف طرح و توطئه احیای یک سازمان وابسته به اخوان‌المسلمین در این کشور خبر داد که عوامل آن در خارج از کشور، به عضو‌گیری مشغول بودند.

امارات متحده عربی از کشف یک سازمان سری در این کشور خبر داد که توسط اعضای فراری سازمان «دعوه الاصلاح» وابسته به «اخوان‌المسلمین» شاخه امارات تشکیل شده بود و به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر فعالیت می‌کرد؛ در حالی که امارات، این سازمان را در زمره سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده و در سال ۲۰۱۳، دستور انحلال آن را صادر کرده بود.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 125875 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]