پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ /
126021
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

اخبار سیاسی ۱۵ مرداد؛ اولین تودیع‌ومعارفه در دولت چهاردهم/کاهش ساعت کاری

«کاهش ساعت کاری مراکز دولتی در تهران و ۱۴ استان دیگر»، «تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه» و «شهادت اسماعیل هنیه» از موضوعات مهم خبری پانزدهم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا،‌ در پی افزایش شدید دمای هوا و تداوم گرما دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد که به منظور حفظ سلامتی هموطنان و مدیریت مصرف انرژی، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در ۱۵ استان کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در تاریخ سه‌شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.

بر این اساس دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع است.

****

صبح امروز، مراسم تودیع داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم و معارفه سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت چهاردهم با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه عملی نشدن وعده‌ها و یکسان نبودن قول و عمل مسئولان را موجب نارضایتی مردم از آنان دانست و تصریح کرد: بنای دولت جدید این است که اگر توان حل مشکل و مسئله‌ای در کشور را نداشته باشد، آن را صادقانه با مردم در میان بگذارد.

در ادامه این مراسم سیدحمید پورمحمدی گفت: در طول دولت‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ مسئولی به اندازه دکتر پزشکیان به امر ارجاع امورات کشور به کارشناسان و همچنین ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید نداشته‌اند.

«اعتماد به بدنه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه»، «توجه ویژه به شورای اقتصاد به عنوان قدیمی‌ترین شورای اقتصادی کشور»، «پرهیز از ایجاد شوراهای موازی برای سازمان برنامه و بودجه» و «حمایت ویژه رئیس جمهور از اولویت‌بندی‌های این سازمان برای تخصیص بودجه» از جمله درخواست‌های رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه از رئیس جمهور بود.

****

امروز همچنین اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۶۴۰۰ عضو هیات مدیره به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط دولت منصوب شده‌اند.

جدیدترین گزارش این نهاد نظارتی از انتصاب اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی و شبه دولتی نشان می‌دهد تعداد ۱۲۶۵ نفر از اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی و نیز تعداد ۵۱۶۶ نفر از اعضای هیات مدیره شرکت‌های شبه دولتی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط دولت منصوب‌ شده اند.

****

صبح امروز همایش بزرگداشت روز خبرنگار از سوی بسیج رسانه با حضور فرماندهان سپاه و بسیج و جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی و مسئولین و خانواده شهدا برگزار شد.

سردار حسین سلامی در این مراسم با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در گهواره ترور متولد شده است و هیچکدام از عناصر تشکیل‌دهنده یک ملت را در اختیار ندارد. این رژیم گردابی از آتش را گرداگرد خود ایجاد کرده و فکر کرده می‌تواند با ترور دانشمندان هسته‌ای مانع دستیابی ملتی به انرژی هسته‌ای شود و یا با ترور رهبر یک جریان انقلابی و مبارز و آزادیخواه که به دنبال احیای حق تعیین سرنوشت خود و بازپس‌گیری سرزمین‌های غصب‌شده است و او را در سرزمین دیگری مورد هدف قرار دهد، توفیقاتی برای بقای خود بدست می‌آورد.

وی ادامه داد: اما اینها حفر گودال‌هایی به وسعت و حجم خودشان است که به تدریج خود را دفن خواهند کرد و وقتی پاسخ محکمی دریافت کنند می‌فهمند در محاسبه اشتباه کرده‌اند، مدام در محاسبه اشتباه می‌کنند و این بار هم این اشتباه را تکرار کردند.

نشستی هم با موضوع «مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه» برگزار شد که در این نشست محمد جواد لاریجانی رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: جمهوری اسلامی براساس عقلانیت اسلامی شکل گرفته است؛ با انقلاب اسلامی تمدن غربی با چالش بزرگی مواجه شد که سیستم مدنی بزرگی به دور از افکار سکولار و با داشتن ریشه در مکتب اهل بیت به وجود آمد و جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرتی تاثیرگذار شد که نمی توانند نادیده گیرند.

در بخش دیگری از این نشست، شارلوت کیتس هماهنگ کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی با بیان اینکه آزادی نزدیک است، گفت: امروز یک انتفاضه جهانی بزرگ وجود دارد که از و حشت‌های نسل کشی و از قدرت و عزم مردم فلسطین و مقاومت آنها و همه نیروهای مقاومت منطقه الهام گرفته شده است. امروز در همه جای دنیا و روشن است که واژه صهیونیستی یک پروژه موقتی است.

وی افزود: امروز به عنوان هماهنگ کننده بین المللی شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی سامیدون با شما صحبت می‌کنم؛ یک شبکه بین‌المللی از سازمان دهندگان، کمیته‌ها و فعالان که برای آزادی زندانیان سیاسی فلسطینی به عنوان بخشی از آزادی کامل فلسطین از رود تا دریا فعالیت می‌کنند.

همچنین بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که «جنایات در غزه با کدام استاندارد حقوق بشر مطابقت دارد؟» گفت: برخورد غرب نسبت به مرگ یک نفر در امریکا با کشورهای دیگر متفاوت است که نمونه بارز آن مواجه با کشتار ده ها هزار نفر در غزه است که در کنگره امریکا تشویق می شوند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126021 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]