سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
125745
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۰۱

جنایت‌های اسرائیل با چراغ سبز آمریکاست؛ باید هزینه بدهند

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان دن کیشوت در منطقه باید هزینه جنایت‌های خود را پرداخت کنند، گفت: بدانند قطعا پاسخ ایران از جنس وعده صادق نیست، پشیمان‌کننده‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.



با وجود گذشت ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت، این رژیم از آن‌جایی که نتوانست دستاوردی را برای خود کسب کند درصدد است تا دامنه تنش و درگیری را در سطح منطقه گسترش دهد و در این راستا اقدامات و جنایت‌های زیادی را از کشتار و قتل عام تا ترور فرماندهان مقاومت انجام داده است. 

طی روزهای اخیر نیز در تداوم جنایت‌های خود، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران، در تهران حضور داشت، در محل اقامت او ترور و به شهادت رساند. جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این اقدام بلافاصله از شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری جلسه اضطراری در ارتباط با ترور شهید هنیه و بررسی جنایات رژیم صهیونیستی، در خواست کرد. معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد که «حملات اخیر باعث تشدید تنش خطرناک در خاورمیانه شده است». 

همچنین نماینده چین در این جلسه با محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ترور اسماعیل هنیه یک تلاش آشکار برای تخریب تلاش‌های صلح بود. یکی از دلایلی که ما در شرایط کنونی هستیم، عدم توانایی برای رسیدن به آتش‌بس در غزه است. 

این در حالی است که معاون نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد «اسرائیل در حال دفاع از خود در برابر حملات پی‌درپی حزب‌الله است». 

نماینده انگلیس نیز با بیان این که تشدید تنش و چرخه خشونت در خاورمیانه در جهت منافع هیچ‌ طرفی نیست، گفت: «ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم و از حق آن برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم».

به‌رغم تمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت‌های تمام قد آمریکا انجام می‌شود و در این مدت جهان نظاره‌گر این جنایت‌ها و تجاوزات بوده است، باز هم برخی از کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا از ایران و مقاومت می‌خواهند خویشتنداری کرده و اقدامی انجام ندهند. 

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره پاسخ ایران به ترور هنیه ابراز امیدواری کرد که تهران به‌رغم تهدیدش برای گرفتن انتقام ترور رهبر سیاسی حماس، عقب‌نشینی کند.

همچنین وزارت امور خارجه ایتالیا به نمایندگی از گروه هفت، در نامه‌ای که به «محمدرضا صبوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم ابلاغ شده، از تهران خواست تا در شرایط افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا از خود خویشتنداری نشان دهد.

جنایت‌های اسرائیل با چراغ سبز آمریکاست؛ باید هزینه بدهند

جلسه شورای امنیت درباره ترور شهید هنیه

کشتار با چراغ سبز آمریکا

«اصغر زارعی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از حمایت غرب و به ویژه آمریکا از نتانیاهو و تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار داشت: بعد از سفری که نتانیاهو به نیویورک داشت، سخنرانی ۵۶ دقیقه‌ای و سیرکی که به راه انداخت و همه ایستادند و برای او دست زدند، نشان از حمایت همه‌جانبه سران کاخ سفید از شخص نتانیاهو بود. 

او تصریح کرد: طی گذشت ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی، اصلی‌ترین تامین کننده تسلیحات و تجهیزات برای رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بودند و تشویق و چراغ سبز آمریکا باعث شده این رژیم بتواند دوام آورد،‌ رژیمی که فلسفه اصلی‌اش قتل عام و نسل‌کشی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بنابراین اتفاقی که در تهران افتاد، از اصلی‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی بود که با حمایت آمریکا انجام شد. بعد از این اتفاقات، ایران از شورای امنیت و سازمان ملل درخواست رسیدگی کرد که فورا جلسه تشکیل شد و باز هم دیدیم آمریکا و انگلیس با تایید اقدام رژیم صهیونیستی و تروریست خواندن ایران و حماس، این اقدام را مشروع و دفاع از خود تلقی کردند و مجددا از ایران خواستند از ادامه اقدامات تنش‌آمیز در منطقه خودداری و خویشتنداری کند. 

زارعی ادامه داد: همچنین دیدیم بلافاصله بعد از اقدامات و ترور رژیم صهیونیستی در لبنان، عراق و تهران، آمریکا و غرب اقدام به اعزام ناوگان نیروی دریایی به مدیترانه، سرزمین‌های اشغالی و لبنان کردند و ناو هواپیمابر تئودور روزولت را به خلیج فارس اعزام کردند. در واقع آماده ایجاد بحران گسترده در منطقه هستند و به نوعی نمی‌خواهند پای خود را در منطقه باز کنند اما از طریق برخی کشورها به ایران پیغام می‌دهند که خویشتنداری کرده تا از دامنه گسترش بحران جلوگیری شود و همان‌طور که اعلام شده پاسخ ایران منفی بوده و از پذیرش پیام‌ها و میانجی‌گری‌ها خودداری کرده است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ قطعا ایران در روزها و ساعات آینده اقدام قاطع و پشیمان کننده را علیه رژیم صهیونیستی عملیاتی می‌کند، مهمان عزیز ما را به شهادت رساندند، قطعا پاسخ ایران از جنس وعده صادق نیست، پشیمان کننده‌تر و گسترده‌تر خواهد بود. 

جنایت‌های اسرائیل با چراغ سبز آمریکاست؛ باید هزینه بدهند

بمباران غزه با بمب‌های آمریکایی

هزینه‌ای که آمریکا و اسرائیل باید بپردازند

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار کرد: لذا آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان دن کیشوت در منطقه باید هزینه جنایت‌های خود را پرداخت کنند و همچنین اقدامات بازدارنده‌ای انجام شود تا دیگر شاهد تکرار این جنایت‌ها نشویم. رژیم صهیونیستی در شکستی که طی این مدت خورده دچار استیصال و سردرگمی بوده و در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری خارجی و … شکست خورده است. 

زارعی تصریح کرد:‌ در واقع رژیم صهیونیستی در اوج استیصال و ناکامی این جنایات را مرتکب می‌شود تا از حضور میدانی و گسترده‌تر سوریه، الحشد الشعبی، ایران و دیگر طرف‌ها برای مقابله با اقدامات آمریکایی‌ها جلوگیری کند، قطعا رژیمی که نتوانسته در مقابل گروه حماس در باریکه کوچک دستاوردی کسب کند یا حتی اسرای خود را آزاد کند و پیروزی حداقلی را کسب کند، قطعا با اقداماتی که انجام می‌دهد زمینه‌های فروپاشی این رژیم بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: رهبری فرمودند دوران بزن در و تمام شده و صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها باید بدانند امروز مقاومت در منطقه حرف اول را می‌زند و تمام پایگاه و متحدین آن‌ها زیر آتش مقاومت است. اگر ایران تا امروز خویشتنداری کرده، امروز بستر منطقه، بستر آماده‌ای است تا بتوانیم پایگاه، مراکز و زیر ساخت‌های حیاتی و تامین کننده انرژی و متحدین آن‌ها را به آتش بکشیم و شرایطی را تحمیل کنیم تا جای پایی برای آن‌ها باقی نماند.

این کارشناس مسائل غرب‌آسیا افزود:‌ بنابراین در شرایط جدید صحنه عوض شده، خاورمیانه جدید یا بزرگتر و یا صلح ابراهیم و تمام برنامه‌هایی که داشتند، همه امروز نقش برآب شده و فهمیدند در آینده مقاومت و نفوذ ایران که حرف اول را می‌زند، گفتمان مقاومت تبدیل به گفتمان جهانی شده است. 

جنایت‌های اسرائیل با چراغ سبز آمریکاست؛ باید هزینه بدهند

راهپمایی بزرگ حمایت از فلسطین در لندن

جهان جدید با طوفان الاقصی

او همچنین بیان کرد: در کاخ سفید و ایالت‌های آمریکا و اروپا و حتی در تمام نقاط جهان غرب، گفتمان آزادی فلسطین و حمایت‌های حامیان آن‌ها اجازه نمی‌دهد این رژیم و رهبران آن جنایت‌های خود را ادامه دهند؛ آن‌ها با توجه به رأی دادگاه لاهه تحت پیگرد هستند، از سوی دیگر برخی دولت‌های اروپایی اقدام به شناسایی دولت فلسطین کردند، بنابراین شرایط عوض شده و هر اقدامی از سوی نتانیاهو و کابینه فاسد آن قطعا با پاسخ مواجه می‌شود. 

زارعی در پایان اظهار داشت: بعد از عملیات طوفان الاقصی یک جهان جدیدی فرا روی ملت‌ها گشوده شد؛ پیش از آن در هیچ نقطه جهان کسی جرات نداشت علیه اسطوره یهود مطلبی بنویسد اما به لطف خدا بزرگترین دستاورد طوفان الاقصی علاوه بر پیروزی در صحنه و میدان در عرصه گفتمانی و رسانه‌ای نیز گفتمان آزادی فلسطین تبدیل به مطالبه جهانی شده و مختص خیابان‌های جمهوری اسلامی ایران نیست از شرق تا غرب جهان از کره و ژاپن گرفته تا ایالت‌های آمریکا و اروپا همه یک‌صدا فریاد مقابله نسل کشی سر می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 125745 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]