پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ /
124464
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۴

این خطای استراتژیکاسراییل است که فکر می‌کند شهادت این شهدا تاثیری در روند حرکت ما دارد

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در آیین تشییع شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران سخنرانی کرد.



به گزارش شبکه شرق، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در آیین تشییع شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گفت: در دیداری که با شهید هنیه در سفری که دو ماه قبل به ایران داشت به من گفت اگر امروز مقاومت را در غزه این گونه می‌بینید که زن و مرد، کودک و جوان با هم ایستاده‌اند یک دلیل دارد و آن این است که همه اینها دست پرورده قرآن است.

وی ادامه داد: فرهنگ قرآنی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است.

رییس مجلس با اشاره به شکست‌های ارتش‌های عرب در مقابل رژیم اسراییل گفت: آنها در جنگ ۱۹۶۳ در صحرای سینا ارتش کشورهای عرب را شکست داده بود و به این باور رسیده بود که ارتشی شکست ناپذیر است اما دیدیم با عملیات طوفان الاقصی همه هیمنه این رژیم فرو ریخت و آنها مجبور شدند که جنگنده‌های خود را به وسیله خودروهای کشنده به مکان‌های امن ببرند.

قالیباف با بیان اینکه طوفان‌الاقصی همهٔ عناصر وجودی رژیم صهیونیستی را در هم شکست، تاکید کرد: امروز گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخاسته از مردم است در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه دینی خود عمل کرده و خود تصمیم می‌گیرند و معتقدند که نصرت الهی نصیب آنها می‌شود.

وی ترور فرمانده‌های مقاومت در لبنان و تهران را نتیجه ضعف رژیم صهیونیستی دانست و گفت: همهٔ بمباران‌ها و ترورهای رژیم صهیونیست به‌خاطر شکست در میدان نبرد غزه است. این ترورها و اقدامات تاثیری بر روند حرکت ما نخواهد داشت.

رییس مجلس گفت: این خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی است که فکر می‌کند شهادت این شهدا تاثیری در روند حرکت ما دارد. خطای دوم دیگر رژیم صهیونیستی این است که به بیانات رهبر ما توجه نکرده است که دوران بزن در رو تمام شده است.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم که هیچ عملی بدون اطلاع آمریکا انجام نمی‌شود، افزود: این وظیفه ما است که در جای مناسب و وقت مناسب عکس العمل داشته باشیم. ما به فرموده رهبرمان خون خواه شهید هنیه هستیم. رژیم صهیونیستی بداند که بهای گزافی برای این مسئله می‌پردازد.

رییس مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص پایان دوران بزن در رو گفت: ما می‌دانیم که این اقدامات با حمایت و هماهنگی آمریکای جنایت کار رخ داده اگر چه در رسانه‌ها اعلام کنند که ما نمی دانسته‌ایم. ما وظیفه داریم که در وقت و محل مناسب به این جنایت پاسخ دهیم.

قالیباف جنایت‌های رژیم صهیونیستی را از عجز و ناتوانی مقابل رزمندگان مقاومت دانست و گفت: هنیه بزرگترین صدای مظلومیت فلسطین بود و با شهادتش این مهم را تصویب کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان گفت: ما در این اقدام و جنایات در غزه شاهد رویارویی انسانیت در برابر جنایت هستیم.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون در حریم ایران خواهد پرداخت.

رییس مجلس تصریح کرد: این خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی است. ما معتقدیم: “ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون.” ما روح شهدا را حاضر و ناظر می‌دانیم و تأثیرگذار در علم، قدرت و اراده ما. آن‌ها زنده هستند و این فرصت‌ها به ما کمک می‌کنند تا مسیر را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: هیچ شکی در این باور و این مسیر نداریم و شهادت‌ها هرگز روند حرکت ما را کند نخواهند کرد. البته که ما از دست دادن عزیزانمان را غصه‌دار می‌شویم و برای ما تلخ است، اما این خطای دیگر رژیم صهیونیستی است که فکر می‌کند با این اقدامات می‌تواند توجه ما را از مسیر مقاومت منحرف کند، ما به راه خود ادامه خواهیم داد.

 

منبع:

مهر

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124464 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]