پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ /
124593
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

افشای جزئیات جدید درباره زمان و مکان ترور «اسماعیل هنیه» در تهران؛ طراح ترور هنیه در ایران کیست؟/ ویدئو و تصاویر

جزئیات جدید در خصوص زمان، مکان و نحوه ترور «اسماعیل هنیه» در تهران و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران، منتشر شد.



به گزارش شبکه شرق، «اسماعیل هنیه» که برای مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید به ایران آمده بود، و در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود، با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

حدود ساعت دو بامداد روز «چهارشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳»، محل اقامت «اسماعیل هنیه» در تهران، مورد اصابت موشک قرار گرفت که در پی این حادثه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یک نفر از محافظین او، به شهادت رسیدند.

«اسماعیل هنیه» برای حضور در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود.
 

تصاویر شبکه تلویزیونی الجزیره از محل ترور اسماعیل هنیه در تهران

«الجزیره»، محل اقامت «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر، محل سکونت «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را منتشر کرد که هنیه در آنجا شهید شد. 

طراح ترور هنیه در تهران چه کسی بود؟

کارشناس مسائل مقاومت درباره دلایل و مدل ترور «اسماعیل هنیه» در تهران گفت: «مجموعه اقداماتی که در روز‌های اخیر شکل گرفته‌اند، یک رابطه خطی با یکدیگر دارند، یعنی میان ترور هنیه، قتل و عام شیعیان در پاکستان، حمله به مقر‌های کتائب در عراق و نیز عملیات ضاحیه در بیروت یک ارتباط خاص وجود دارد.»

«مرتضی سیمیاری» کارشناس مسائل مقاومت درباره دلایل و مدل ترور «اسماعیل هنیه» در تهران گفت: «مجموعه اقداماتی که در روز‌های اخیر رخ داده‌اند، یک رابطه خطی با یکدیگر دارند، یعنی میان ترور هنیه، قتل عام شیعیان در پاکستان، حمله به مقر‌های کتائب در عراق و نیز عملیات ضاحیه در بیروت یک ارتباط خاص وجود دارد. این عملیات‌های مشترک و خطی توسط سازمان سیا طراحی شده و اجرای آن بر عهده اسرائیل و سرپنجه‌های آن است. عملیات‌های استتاری ترروریستی با هدف افزایش توسعه میدانی-جغرافیایی جنگ و بالا بردن شتاب عملیاتی آن طراحی شده است. دستورالعمل‌های نهایی این چند عملیات در سفر نتانیاهو به آمریکا تدوین شده، ترور‌های اخیر با چراغ سبز کاخ سفید صورت گرفته است.»

جزئیات جدید از ترور اسماعیل هنیه در تهران

کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص ترور «اسماعیل هنیه» در تهران می‌گوید: «برخی از افرادی که در نزدیکی ماجرا بوده‌اند، می‌گویند «اسماعیل هنیه» مشغول نماز شب بوده و محافظ نزدیکش هم وقتی او را پیدا می‌کنند، قرآنی بر روی صورتش بوده و مشغول قرآن خواندن بوده است.»

«سعدالله زارعی» کارشناس مسائل بین‌الملل در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، توضیحاتی پیرامون جزئیات ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ارائه کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: «نکته‌ای که در رابطه با شخصیت شهید هنیه مطرح است این است که این شهید بزرگوار به عنوان یک شخصیت مذهبی، معتقد و معنوی در فلسطین شناخته می‌شود. این موضوع تا حدی است که برخی از افرادی که در نزدیکی ماجرا بوده‌اند، می‌گویند هنیه مشغول نماز شب بوده و محافظ نزدیکش هم وقتی او را پیدا می‌کنند، قرآنی روی صورتش بوده و مشغول قرآن خواندن بوده است.»

زارعی افزود: «اسرائیل مدتی قبل هم گفته بود که در قطر یا ترکیه می‌توانیم هنیه را از بین ببریم و به دنبال ترور این مرد بزرگ بودند. اسرائیلی‌ها با توجه به وضعیت‌هایی که در اختیار خود این دو شهید بزرگوار بود، [توانستند]ردیابی بکنند و شناسایی بکنند و این فاجعه بزرگ را رقم بزنند و از این جهت یک خسارتی به فلسطین و جبهه مقاومت وارد شد.»

زارعی تاکید کرد: «وقتی چنین صحنه‌ای و فاجعه‌ای رخ می‌دهد، بازار شایعه‌سازی داغ می‌شود کسانی که هیچ اطلاعی ندارند که اصلاً صحنه عملیات چه بوده است شروع می‌کنند به مشابهت سازی‌ها و دروغ‌سازی‌ها که وجود خارجی ندارد. در این صحنه یک حمله موشکی صورت گرفته و این حمله موشکی با سوار شدن روی نقطه ضعف‌های امنیتی طعمه این عملیات صورت گرفته است و فاجعه این چنینی رخ داده است. این اتفاق را نمی‌شود به دستگاه امتحان پس داده پر ابهت امنیتی ایران ربط داد و ما در صحنه‌های مختلف اقتدار نیرو‌های امنیتی و دفاعی ایران را دیده‌ایم.»

زارعی در ادامه گفت: «این‌ها به یک نقطه‌ای در تهران حمله کردند و رهبر انقلاب در پیامی که در رابطه با این موضوع اشاره کردند گفتند که حتماً در این زمینه پاسخ قاطع داده خواهد شد خوب این‌ها اگر می‌توانند جلوی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی را بگیرند. اسرائیلی‌ها در این صحنه به صورت عکس‌العملی ظاهر شدند ما در سطح منطقه چه می‌بینید از مرز‌های شرقی ما تا مرز‌های مدیترانه و تا آفریقا نیرو‌های مقاومت مشغول فعالیت هستند، و این جنایت یک پاسخ عکس‌العملی بود. این جنایت حتماً با واکنش‌هایی روبرو خواهد شد که نه برای رژیم صهیونیستی خوشایند خواهد بود و نه برای آمریکایی که پشتیبان این جنایت‌ها هستند خوشایند خواهد بود.»

او در ادامه گفت: «اتفاق و جنایتی که دیشب در تهران اتفاق افتاد بدون حمایت آمریکا و پایگاهی که در حریر و در عین الاسد و در دمشق در کشور سوریه وجود رد توسط آمریکایی‌ها امکان‌پذیر نبوده است. ما مسئول اول این حادثه را آمریکایی‌ها می‌دانیم چرا که رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست چنین عملیاتی را انجام دهد کما اینکه در جنگ غزه هم اسرائیلی‌ها علی‌رغم حمایت آمریکا نتوانستند کاری انجام بدهند.»

نخستین تصاویر از محل ترور اسماعیل هنیه و جزئیات برخورد موشک به محل سکونت هنیه

«خلیل الحیه» عضو ارشد حماس درباره شیوه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «شاهدانی که با اسماعیل هنیه بودند، تایید کرده‌اند که یک موشک به اتاقی که او در آن بود اصابت کرده است. مکان حادثه به واسطه انفجار موشک تخریب شده و برخی از شیشه‌ها، پنجره‌ها، درها و دیوارها آسیب دیدند. اکنون منتظر تحقیقات کامل از سوی مراجع ذی‌صلاح هستیم» 

روایت کامل این عضو ارشد حماس و نخستین تصاویر از محل وقوع حمله تروریستی را در ادامه ببینید.

خبر روزنامه آمریکایی درباره ترور اسماعیل هنیه

مقامات آمریکایی به ترور رئیس دفتر فقید حماس از سوی اسرائیل اذعان کرده‌اند. با وجود عدم پذیرش مسئولیت ترور «اسماعیل هنیه» از سوی اسرائیل، مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که تل‌آویو مسئول ترور هنیه است.

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که مقامات آمریکایی به صورت محرمانه اذعان کرده‌اند که اسرائیل «اسماعیل هنیه» را ترور کرده است.

این روزنامه آمریکایی تاکید کرد که با وجود عدم پذیرش مسئولیت ترور «اسماعیل هنیه» از سوی اسرائیل، مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که تل‌آویو مسئول ترور شهید هنیه است.

گفتنی است در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه، «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند. اسرائیل هنوز به طور رسمی، مسئولیت ترور «اسماعیل هنیه» را نپذیرفته است.

این در حالی است که تارنمای شبکه «العربیه»، در خبری اعلام کرد که دفتر رسانه‌ای اسرائیل با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصویر «اسماعیل هنیه» نوشت که «از شر او خلاص شدیم».

نخستین تصاویر و جزئیات ترور اسماعیل هنیه

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور به تهران سفر کرده بود، ساعت دو بامداد چهارشنبه، در تهران، با اصابت موشک به محل اقامتش در مناطق شمالی تهران ترور شد.

در ادامه، نخستین تصاویر و جزئیات ترور اسماعیل هنیه به همراه مواضع مقامات اسرائیل قبل از ترور و روایت سی‌ان‌ان از حادثه به همراه دیگر واکنش‌ها را در این ویدئو ببینید.

گزارش سی‌ان‌ان و صداوسیما درباره شیوه ترور اسماعیل هنیه

«سی‌ان‌ان» مدعی شد یک هواگرد (هواپیما یا پهپاد) اسرائیل، موشک را دقیقا از داخل پنجره اتاق خواب «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، به داخل آن شلیک کرده است.

از سویی دیگر، در صداوسیما نیز عنوان شده است کمه احتمالاً از یک ریزپرنده برای هدف قرار دادن هنیه استفاده شده است.

ادعاهای خبرنگار «سی‌ان‌ان» و گزارش صداوسیما را در کنار هم در ادامه ببینید و بشنوید. 

سخنان معنادار نتانیاهو و گالانت قبل از ترور اسماعیل هنیه

اسرائیل هنوز به طور رسمی، مسئولیت ترور «اسماعیل هنیه» را نپذیرفته است؛ با این حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآف گالانت» وزیر دفاع اسرائیل، به تازگی در سخنانی درباره ترور رهبران حماس مواضعی گرفته بودند که حالا معنادار می‌شود.

در ضمن این صحبت‌ها، آنها به پرواز رهبران حماس اشاره می‌کنند و تاکید می‌کنند آنها در معرض مرگ هستند. این سخنان که به زبان عبری است را در ادامه ببینید. 

منبع:

تابناک

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124593 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]