جمعه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ /
124627
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

سران و مقامات کشورهای برزیل، اریتره، تانزانیا، سودان، اقلیم کردستان عراق، چین، بولیوی، بلاروس، نیجر و …. با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.



به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، در ادامه دیدار سران و مقامات کشورهای خارجی  که به منظور شرکت در آیین تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده‌اند، از عصر روز گذشته تا امروز پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ معاون رئیس جمهور برزیل، وزیر امور خارجه اریتره،  وزیر خارجه تانزانیا،‌ وزیر امور خارجه سودان، رئیس اقلیم کردستان عراق، فرستاده ویژه رئیس جمهور چین، وزیر امور خارجه بولیوی،‌ رئیس مجلس بلاروس،  وزیر خارجه نیجر با مسعود پزشکیان  دیدار و گفت‌وگو کردند.

حمایت مدعیان حقوق بشر از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تأسف‌آور است

پزشکیان در بخش از سخنان خود در دیدار با «ژورالدو الکمین» معاون رئیس جمهور برزیل،  اقدام جنایتکارانه ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی آنها به قوانین و معاهدات بین‌المللی عنوان کرد و افزود: رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد و مدارس و بیمارستان‌ها راه بمباران می‌کند اما تأسف‌آور آن است که مدعیان حقوق بشر از این رژیم حمایت می‌کنند

معاون رئیس جمهور برزیل هم ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور اسماعیل هنیه و نیز کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه بر همبستگی دولت و ملت برزیل با مردم فلسطین تاکید کرد. 

ژورالدو الکمین همچنین با تاکید بر آمادگی کشورش برای تعمیم همکاری‌های دوجانبه ایران و برزیل از بخش تجاری و کشاورزی به بخشهای مختلف بهداشت و درمان، دارویی، انرژی ، پتروشیمی و معادن، دعوت نامه رسمی لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل برای حضور دکتر پزشکیان در اجلاس سال آینده بریکس در این کشور را به رییس جمهور تقدیم کرد.

ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیتهای خود با اریتره آمادگی دارد

رئیس جمهور در دیدار با «عثمان صالح محمد» وزیر امور خارجه اریتره، همسویی و اشتراک مواضع ایران و اریتره به ویژه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین را ارزشمند توصیف و با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت و ارتقای روابط فی‌مابین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیت‌های خود با کشور اریتره آمادگی دارد.

پزشکیان همچنین ترور اسماعیل هنیه  را اقدامی جنایتکارانه و رذیلانه عنوان و تأکید کرد: بدون تردید این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه اریتره نیز در این دیدار انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران را تبریک گفت و  گسترش تعاملات و روابط جمهوری اسلامی ایران و اریتره را خواستار شد.

عثمان صالح محمد همچنین ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این اقدام جنایتکارانه را به دو ملت ایران و فلسطین تسلیت گفت.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

رواج فرهنگ ایرانی در برخی مناطق تانزانیا زمینه مناسبی برای تعمیق روابط دوجانبه است

مسعود پزشکیان در دیدار با «محمد ثابت کمبو» وزیر امور خارجه تانزانیا، با بیان اینکه «دولت چهاردهم تلاش خواهد کرد موانع گسترش تعاملات میان دوکشور را برطرف کند»، بر ضرورت تشکیل جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تانزانیا برای تمهید مقدمات تدوین اسناد همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و افزود: رواج گسترده فرهنگ ایرانی در تانزانیا بویژه منطقه زنگبار، زمینه مناسبی برای تعمیق روابط و تحکیم همکاری‌های فیمابین است. 

وزیر امور خارجه تانزانیا هم با اعلام درخواست کشورش برای گسترش روابط با ایران بویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی، از دکتر پزشکیان دعوت کرد از این کشور به عنوان خانه دوم خود و همه ایرانی‌ها دیدار کند تا در مسیر گسترش روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف گام‌های جدی تری برداشته شود.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه نشانه وحشیگری این رژیم است

رئیس جمهوری در دیدار با «حسین عوض» وزیر امور خارجه سودان  با ابراز خرسندی از گام های رو به جلوی دو کشور برای احیای روابط، بازگشایی مجدد سفارتخانه ها در تهران و خارطوم را در زمینه سازی برای تقویت و ارتقای روابط  موثر و حائز اهمیت دانست و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری ها با سودان در دوره جدید خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه را ادامه جنایتگری این رژیم در غزه و نشانه وحشیگری رژیم صهیونیستی و حامیانش دانست و تاکید کرد: در چنین شرایطی وحدت و انسجام کشورهای اسلامی، ملت های مسلمان را در مقابله با چنین توطئه هایی قوی تر و مقاوم تر خواهد کرد. 

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه سودان نیز در این دیدار شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد و به دولت و ملت ایران و همچنین ملت فلسطین تسلیت گفت.  

حسین عوض همچنین با تبریک انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران بر علاقمندی کشورش برای گسترش تعاملات و روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها تاکید کرد.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

 تروریست‌ها پاسخ جنایت خود را دریافت خواهند کرد

 رئیس جمهوری در دیدار با «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به جنایت صهیونیست ها در ترور اسماعیل هنیه، تصریح کرد: تروریست ها پاسخ این جنایت خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه «مردم کشورهای منطقه اختلاف مبنایی با یکدیگر  نداشته و اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اعتقادی فراوانی نیز دارند»، افزود: دشمنان و بدخواهان ملت‌های منطقه تلاش دارند با دامن زدن به اختلافات و ایجاد تفرقه ، کشورهای منطقه را با یکدیگر درگیر کنند تا بتوانند مطامع خود را به پیش ببرند.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت آقای اسماعیل هنیه، هدف رژیم صهیونیستی از این ترور را شرارت‌افکنی در منطقه دانست.

نیچروان بارزانی در ادامه با بیان اینکه «انقلاب اسلامی تنها متعلق به مردم ایران نیست و ما هم به آن احساس تعلق می‌کنیم»، عنوان کرد: اگر چه فراز و نشیب‌هایی در روابط میان ما و ایران بوده، اما اینکه ایران را همواره در روزهای سخت پشت خودمان دیده‌ایم، قابل انکار نیست.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

 چین از همه ظرفیت‌های خود برای محکوم کردن جنایتگری‌های رژیم صهیونیستی استفاده کند

پزشکیان در دیدار با «پنگ چینگ هوآ» فرستاده ویژه رئیس جمهور و نائب رئیس کنگره ملی خلق چین، چین را شریکی راهبردی و استراتژیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: چین همواره از دوستان روزهای سخت ایران بوده است و کمک های پکن برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا را از یاد نخواهیم برد.

وی با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی و حامیان آن به دنبال گسترش تنش و تداوم ناآرامی در منطقه هستند»، به عضویت دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و از دولت این کشور خواست از تمام ظرفیتهای خود برای محکوم کردن جنایتگری های رژیم صهیونیستی استفاده کند.

در ادامه این دیدار فرستاد ویژه رئیس جمهور چین نیز در این دیدار ضمن تبریک و ابلاغ سلام و آرزوهای نیک رئیس جمهور چین برای موفقیت پزشکیان در دوره ریاست جمهوری، ایران را کشوری مهم در منطقه و شریکی راهبردی برای چین دانست و تصریح کرد: چین برای روابط با ایران اهمیت زیادی قائل بوده و خواستار توسعه هر چه بیشتر این روابط است.

پنگ چینگ هوآ همچنین از پاسخ دکتر پزشکیان به پیام تبریک رئیس جمهور چین و اتخاذ مواضع امیدبخش در زمینه توسعه همکاری های دو کشور قدردانی کرد.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

روابط ایران و بولیوی راهبردی و مبتنی بر مواضع آزادیخوانه و استقلال طلبانه است

پزشکیان در دیدار با خانم «سلیندا سوسا لوندا» وزیر امور خارجه بولیوی، روابط دو کشور را راهبردی، برادرانه و مبتنی بر اشتراکات و مواضع آزادیخوانه و استقلال طلبانه توصیف و با تمجید از اقدام دولت بولیوی در قطع روابط خود با رژیم صهیونیستی، برای تعمق و تقویت همکاری های همه جانبه دو کشور در دولت جدید اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه بولیوی هم در ادامه، همکاری در زمینه های انرژی، تجارت، کشاورزی، صنعت و معدن، تکنولوژی، سرمایه گذاری، دانش بنیان و فرهنگی را از جمله محورهای مورد علاقه بولیوی برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: بولیوی همچنین برای همکاری با ایران در زمینه ترویج چند جانبه گرایی در عرصه جهانی آمادگی دارد.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

دولت چهاردهم متعهد به اجرای نقشه راه بلندمدت روابط ایران و بلاروس است

رئیس جمهور در دیدار با «ایگور سرگینکو» رئیس مجلس بلاروس با تاکید بر تعهد دولت چهاردهم به اجرای نقشه راه بلندمدت روابط ایران و بلاروس، گفت: در اولین فرصت پس از شروع به کار کابینه دولت چهاردهم مسئول کمیسیون مشترک دو کشور مشخص شده و به وی تاکید خواهم کرد که اجرای توافقات فیمابین را با سرعت و جدیت دنبال کند.

رئیس مجلس بلاروس نیز در این دیدار با تبریک به پزشکیان و ابلاغ بهترین آرزوهای رئیس جمهور کشورش، برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در فرصتی کوتاه را گواه کارآمدی و استحکام نظام سیاسی جمهوری اسلامی و اعتماد مردم به حاکمیت دانست و اظهار داشت: مسیری که جنابعالی در مواضع خود برای سیاست خارجی دولت‌تان مشخص کردید مایه خرسندی و امیدواری است.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

ملتی با رهبران آگاه و شجاع توان مقابل برابر دشمنان را دارد

پزشکیان شامگاه در دیدار با «سالیفو مودی» فرستاده ویژه و وزیر دفاع نیجر، ضمن تبریک فرا رسیدن اولین سالگرد انقلاب مردم نیجر، برای آنها در این مسیر آرزوی موفقیت کرد و با بیان اینکه ملتی که عزم و اراده و رهبرانی آگاه و شجاع داشته باشد می‌تواند در مقابل همه توطئه‌های دشمنان آزادی و استقلال خود بایستد، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد همکاری‌های فیمابین را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم.

فرستاده ویژه رئیس جمهور نیجر هم با بیان اینکه انقلاب جوان نیجر،‌ انقلاب اسلامی و دولت نیجر، نظام جمهوری را الگوی خود قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت امروز نیجر برآیند استقلال‌خواهی مردم این کشور و واکنشی به عملکرد دولت وابسته قبل بود و همه تلاش ما این است که با اتکا به خودمان منافع و رفاه مردم را تامین کنیم.

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

رئیس جمهور صبح امروز-پنج شنبه- یازدهم مرادا ۱۴۰۳ نیز درمراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه  رئیس دفتر سیاسی حماس که در دانشگاه تهران برگزار شد، شرکت کرد.

پزشکیان همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با «خلیل الحیه» مسئول ارتباطات عربی حماس و جانشین دفتر سیاسی این جنبش در غزه که برای حضور در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، شهید اسماعیل هنیه را در سفر به تهران همراهی می کرد، با تبریک و تسلیت شهادت مجاهد بزرگ و نستوه حاج اسماعیل هنیه، اقدامات تروریستی را ناشی از به بن بست رسیدن صهیونیستها دانست و گفت: رهبری، ملت و دولت ایران ذره ای از حمایت ملت مظلوم فلسطین کوتاه نخواهند آمد و با عزمی راسخ تر به پشتیبانی از محور مقاومت و خصوصا مردم فلسطین و مظلومین غزه ادامه خواهند داد

گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور

پیام پزشکیان به  رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس 

رئیس جمهور در پیامی به خانم «وئولا آمهرد» رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس فرا رسیدن روز ملی کنفدراسیون سوئیس را به وی و مردم کشورش تبریک گفت.

وی مناسبات دوستانه و تاریخی دو کشور با قدمت بالغ بر یکصد سال را فرصتی ارزشمند برای ترسیم افق‌های نوین همکاری جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس بر پایه منافع و احترام متقابل دانست و اظهار امیدواری کرد که در افق پیش‌رو مناسبات دو کشور در چارچوب نقشه راه روابط بیش از پیش گسترش یابد.

قدردانی رئیس‌جمهور از برگزار کنندگان کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین

پزشکیان همچنین در پیامی دیگر از برگزار کنندگان کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین قدر دانی کرد و تدابیر و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهره‌برداری از سرچشمه جوشان معنوی پیاده‌روی اربعین در جهت رشد و توسعه فکری و فرهنگی همه آحاد جامعه با نگاهی خردورزانه و ارائه خدمات شایسته را ضرورتی مهم در برگزاری هر چه بهتر این رویداد ملی و مذهبی دانست و گفت: از این منظر، کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین، گامی مؤثر، هدفمند و کارآمد برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124627 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]