جمعه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ /
124625
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

اخبار سیاسی ۱۱ مرداد؛ ادامه واکنش‌ها به شهادت«هنیه»/اخبار امروز رئیس‌جمهور

«شهادت اسماعیل هنیه»، «ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور نهم» از موضوعات مهم خبری یازدهم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس صبح امروز-پنجشنبه-۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار شد و رهبر انقلاب بر پیکر  مجاهد برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کردند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شوراس اسلامی هم در بخشی از مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه تاکید کرد که ما به فرموده رهبرمان خونخواهی شهید اسماعیل هنیه هستیم.

لازم به ذکر است که  بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ محل اقامت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

در ادامه واکنش های مقامات و شخصیت های لشکری و کشوی به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس،‌ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی  تاکید کرد: شهادت ایشان زمینه‌ساز اتحاد هرچه بیشتر جبهه مقاومت اسلامی و جهان اسلام و شکست‌هایی به‌مراتب دردناک‌تر از گذشته برای رژیم منفور صهیونیستی و حامیان آن، به ویژه آمریکای تروریست‌پرور خواهد شد.

سردار محمد باقری همچنین درباره واکنش ایران در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی گفت: حتما این کار اتفاق خواهد افتاد. اقدامات گوناگونی باید صورت بگیرد و صهیونیست‌ها حتما پشیمان خواهند شد. نحوۀ خون‌خواهی ما درحال بررسی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا هم با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را تسلیت گفت و افزود:  رژیم جنایتکار صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای فرار از خفت و خواری شکست در میدان مبارزه با گروه حماس و برای سرپوش گذاشتن برشکست ترمیم ناپذیرش در غزه مرتکب اقدام جنایتکارانه  ترور و شهادت دکتر اسماعیل هنیه به عنوان مهمان عزیز کشور جمهوری اسلامی ایران گردید. بی شک میزبان خونخواه این شهید عزیز و جبهه مقتدر و عظیم مقاومت پاسخ سخت و پشیمان کننده را به رژیم سفاک و کودککش صهیونیستی خواهد داد و برکت خون شهید راه قدس بنیان‌های سست و پوشالی رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی را با یاری حق مضمهل و نابود می‌نماید.

امروز همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  پس از جلسه فوق العاده ای که دیروز برگزار کرد، در بیانیه‌ای ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه، پارلمان‌های آزاده جهان به ویژه کشورهای اسلامی را جهت اقدام موثر، فعالانه و مشترک در دفاع از ملت فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی دعوت کرده و دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور را در عمل به خواسته ملت‌های مسلمان و رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور خونخواهی و مجازات سخت آن رژیم به اتخاذ تدابیر فوری و لازم فراخواند.

بهنام سعیدی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به حادثه تروریستی که منجر به شهادت اسماعیل هنیه درتهران شد، گفت: رژیم منفور و جنایتکار صهیونیستی بارها نشان داده است هیچ احترامی به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی نمی‌گذارد، باید مجازات شود و به شدت مورد تنبیه قرار گیرد.

همچنین آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در پیام تسلیت خود نوشت: هنیۀ قهرمان از شهادت در راه اسلام و آزادی قدس باکی نداشت. او جنایات صهیونیست‌ها را در هر صبح و شام نظاره می‌کرد. او می‌دید که چگونه هزاران‌هزار نفر ازجمله فرزندان و نزدیکان او توسط خون‌آشامان صهیونیست بی‌رحمانه درو می‌شوند و می‌دانست که خود او نیز چون سپهبد شهید سلیمانی و دیگر شهدای بزرگوار، از اهداف اصلی این نابکاران است و درعین‌حال شجاعانه به راه خود که راه آزادی قدس شریف و ملت فلسطین از چنگال وحشیان صهیونیست است، ادامه می‌داد.

مجمع نیروهای خط امام هم ضمن تسلیت به مردم فلسطین و جمیع آزادیخواهان جهان در بیانیه ای تصریح کرد: که هدف نتانیاهو از چنین اقداماتی در تهران و بیروت، تشدید تنش در منطقه و پیشگیری از سقوط دولت جنگ اسرائیل است و مواجهه با آن باید با دوراندیشی و تدبیر همراه باشد. بی‌تردید وحدت و هماهنگی ارکان تصمیم‌ساز در دولت و سایر بخش‌ها می‌تواند تبعات آشوب‌ طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه را مهار کرده و مسیر فائق آمدن بر مشکلات را هموار سازد.»

در ادامه واکنش‌ها، جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: خون پاک اسماعیل هنیه و دیگر شهدای محور مقاومت، نویدبخش وحدت بیش‌ازپیش مسلمانان و منادی دعوت سایر ادیان شده و بشارت‌دهنده نصرت محور مقاومت و نابودی رژیم دیوسیرت صهیونیستی خواهد بود.

خانواده شهید رئیسی هم خاطرنشان کردند: دکتر هنیه سالها در آرزوی شهادت برای آزادی فلسطین از چنگال اشغالگری و تجاوز و تبعیض جهاد کرد و سرانجام به آرزوی گوارای خود رسید.

همچنین نماینده ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیروت و ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، خواستار اقدام شورای امنیت برای پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه تل‌آویو شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

شهادت اسماعیل هنیه وفاق ملی را بیشتر خواهد کرد

خون شهید هنیه پیوندی ناگسستنی میان تهران و فلسطین ایجاد خواهد کرد

رژیم صهیونیستی با ترور هنیه از خط قرمزهای جمهوری اسلامی عبور کرد

استراتژی ترس و ترور رژیم صهیونیستی بی اثر خواهد بود

دشمن زبون صهیونیست ترور را تنها گزینه‌ باقیمانده در پیش روی خود می‌بیند

مسعود پزشکیان هم  صبح امروز-پنج شنبه- یازدهم مراد ۱۴۰۳ در مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که در دانشگاه تهران برگزار شد، شرکت کرد.

رئیس جمهور نهم در ادامه برنامه‌های امروز خود، ضمن دیدار با تعداد دیگری از مقامات خارجی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده اند، در پیامی به رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس فرارسیدن روز ملی این کشور را به وی و مردم کشورش تبریک گفت و از طرف دیگر از برگزار کنندگان کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین قدردانی کرد.

گزارش کامل ایسنا از اخبار مربوط به فعالیت‌های رئیس جمهور را می توانید در این لینک مرور کنید.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124625 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]