جمعه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ /
124635
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲

انتقاد شدید آفریقای جنوبی از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای با محکوم کردن ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: این‌گونه قتل‌های غیرقانونی ناقض قوانین بین‌المللی و اصول حقوق‌بشر است و تلاش‌های جهانی برای ارتقاء صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کند.



به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «دولت این کشور ترور هدفمند دکتر اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس را که در اولین ساعات روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ در تهران جان باخت، محکوم می‌کند. دولت آفریقای جنوبی تسلیت صمیمانه خود را به خانواده هنیه و همچنین رهبری و مردم فلسطین ابراز می دارد.» 

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «آفریقای جنوبی نگران است که ترور دکتر هنیه و هدف قرار دادن مستمر غیرنظامیان در غزه موجب تنش بیشتر در کل منطقه شود. آفریقای جنوبی خواستار تحقیقات کامل در این مورد است و از همه طرف‌ها می‌خواهد که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که باعث تشدید تنش در این منطقه شکننده شود، اعمال کنند.»

«رونالد لامولا» وزیر روابط و همکاری بین‌الملل آفریقای جنوبی در واکنش به این ترور تاکید کرد: «این گونه قتل‌های غیرقانونی ناقض قوانین بین‌المللی و اصول حقوق‌بشر است و تلاش‌های جهانی برای ارتقای صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کند. هیچ کشوری فراتر از قانون نیست و همه کشورها باید به قوانین بین المللی به ویژه اصول مندرج در منشور ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر احترام بگذارند. هر گونه قتل فراقانونی نقض آشکار این اصول است و قتل‌های فراقانونی از این نوع، اثر بی‌ثبات‌کننده دارد. بسیار مهم است که عاملان چنین اقداماتی به دست عدالت سپرده شوند.»

او گفته که «ترور هنیه در چارچوب یورش ۹ ماهه به غزه رخ داده که در آن بمباران مداوم غزه توسط اسرائیل هزاران تلفات غیرنظامی، که تقریباً نیمی از آن ها کودک بوده اند، را به همراه داشته است. این وضعیت فاجعه انسانی غیرقابل توصیفی را ایجاد کرده است. دکتر هنیه یکی از اعضای جدایی‌ناپذیر تیم مذاکره کننده بود که با سایر کشورها برای آتش بس جامع و دائمی و پایان دادن به جنگ غزه فعالیت می‌کرد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «آفریقای جنوبی تکرار می‌کند که جامعه بین‌المللی باید فوراً برای پایان دادن به نسل‌کشی در غزه، معافیت از مجازات، تجاوز علیه فلسطینیان و اشغال غیرقانونی توسط اسرائیل اقدام کند. این وظیفه انسانی جمعی ماست که خواستار آتش‌بس همه‌جانبه و دائمی باشیم. هیچ چیز نمی‌تواند کشتار و مجروح شدن عمدی غیرنظامیان را توجیه کند زیرا کل جمعیت (آن منطقه) در حال تحمل ویرانی در مقیاس و سرعت بی‌سابقه در تاریخ معاصر هستند.»

در بیانیه بیانیه آ،ریقای جنوبی تاکید شده است: «ادامه اشغالگری اسرائیل، تخریب زیرساخت‌ها، مجازات دسته‌جمعی و ترورهای غیرقانونی، تحقق راه‌حل مسالمت‌آمیز در خاورمیانه را بسیار دشوارتر می‌کند.»

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124635 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]