چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
124010
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

شهادت یک سردار و واکنش‌های داخلی به آن

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران آمده بود، مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری با انتشار پیام‌های تسلیت جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند.بعداز ظهر امروز نیز مردم تهران در میدان فلسطین به همین مناسبت تجمعی را برگزار خواهند کرد.



به گزارش ایسنا، صبح امروز (چهارشنبه دهم مرداد ماه) روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

در پی این ترور، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با «تبریک و تسلیت شهادت مجاهد نستوه، فرمانده برجسته مقاومت فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس» اسماعیل هنیه، از مردم برای حضور در اجتماع تجدید عهد و اعلام همبستگی و همدردی با خانواده محترم و یاران و همرزمان وی دعوت کرد.

شهادت یک سردار و واکنش‌های داخلی به آن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

* ابراهیم رضایی هم اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ترور آقای اسماعیل هنیه را به شدت محکوم می کند و ما خواستار برخورد با عوامل آن هستیم.

وی خبر داد که جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید ⁧هنیه⁩ و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

غلامرضا توکل نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رفتارهای بزدلانه از سوی رژیم صهیونیستی نشانه حقارت و ناتوانی این رژیم منحوس است،‌ افزود: تجربه نشان داده نتیجه ترورهای کور همواره هوشیارتر شدن و بیدار شدن  امت حزب الله و خاصه جبهه مقاومت بوده که امروز در خط مقدم مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی قرار دارد.

* جمشید قائم مقام نماینده مردم رامیان و آزاد شهر در مجلس با بیان اینکه شهادت سردار هنیه دوباره برای ما خاطرات تلخ را تداعی کرد، گفت: اما تاریخ نشان داده که ما همواره با شهادت عزیزان خود قوی تر شده ایم. امروز صدای آزادی خواهی در تمام دنیا به صدا درآمده و ترس آنان از همین موضوع است. می ترسند که گفتمان انقلاب که بیداری و آزادی خواهی همه ملت های دنیا است محقق شود.

* تعداد دیگر ی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پیام هایی در شبکه های مجازی این جنایت را محکوم کردند که می توانید اخبار مربوط به آن را در این لینک مرور کنید.

* محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در پیام تسلیت خود تاکید کرد: شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی دیگر از جلوه های «تروریسم دولتی» و از پیامدهای سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی است.

* ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات ترور رئیس دفتر سیاسی حماس توسط نهادهای ذیربط ایرانی، گفت شهادت «اسماعیل هنیه»، پیوند ناگسستنی میان ایران و فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی  در یک پیام تسلیت، نوشت: شهادت انسان آزاده، مومن و رهبر سرافراز ملت فلسطین، اسماعیل هنیه را به همه آزادگان عالم به ویژه ملت قهرمان فلسطین تسلیت می گویم.  این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است.  چه احمق هستند آنها که فکر می کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آنها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند. اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.

* مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه انگیزه گروه‌ها و مردم محور مقاومت بویژه مقاومت و مردم ‎فلسطین را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و انتقام بیش از پیش تقویت می‌کند،  نوشت: باند قاتل صهیونیستی هر روز جنایت و خباثت جدیدی را به پرونده قطور پرنکبت خود می‌افزاید.

جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه مقاومت با شهادت سرداران خود پایان نخواهد پذیرفت، افزود:  ان شاءالله مقاومت تا محو صهیونیسم از صفحه روزگار ادامه خواهد یافت. اذناب و حامیان این رژیم جعلی علی الخصوص آمریکای جنایتکار بدانند که پاسخ خون این شهید والامقام کوبنده و دردناک خواهد بود.

* آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز این شورا شهادت اسماعیل هنیه را به امت اسلامی و به ویژه مجاهدان جبهه جهانی مقاومت تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: جبهه جهانی مقاومت محکم‌تر و با صلابت‌تر از گذشته به مسیرش ادامه خواهد داد. مجاهدان متعلق به این جبهه به فطرت پاک خویش لبیک گفته‌اند و در مسیر آزادگی، جهاد می‌کنند و برای این مجاهدان خداباور، شهادت در راه آرمان‌های‌ مقدس‌شان، رستگاری ابدی است.

 خبر شهادت اسماعیل هنیه به تیتر یک رسانه های دنیا تبدیل شد و مقامات و مسئولان مختلفی از سراسر دنیا این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند که می توانید اخبار مربوط به آن را در این لینک بخوانید.

ادامه دارد…

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124010 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]