چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
124206
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲

پزشکیان: ترور شهید هنیه خللی در عزم و اراده فلسطینی‌ها در احقاق حقوقشان ایجاد نمی‌کند

«بی‌شک مقاومت ملت قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و این اقدامات جنایتکارانه خللی در عزم و اراده فلسطینیان در احقاق حقوقشان ایجاد نخواهد کرد. تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت کمیسیون مشترک دو کشور را به منظور بررسی راهکار‌های ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی برگزار و توافقات آن را در مسیر اجرا قرار دهیم.»



رئیس‌جمهور با محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه، گفت: اینگونه اقدامات مغایر با همه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی و نشانه عجز و استیصال دشمنان است و بی‌شک مقاومت ملت قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه یافته و این اقدامات جنایتکارانه خللی در عزم و اراده فلسطینیان در احقاق حقوقشان ایجاد نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان صبح امروز چهارشنبه در دیدار «جائو رئیس»، رئیس مجلس مالی، با محکومیت شدید اقدام جنایتکارانه منجر به شهادت «حاج اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به منظور شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده بود، اینگونه اقدامات را مغایر با همه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی و نشانه عجز و استیصال دشمنان دانست و تاکید کرد: بی‌شک مقاومت ملت قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و این اقدامات جنایتکارانه خللی در عزم و اراده فلسطینیان در احقاق حقوقشان ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه همچنین بر ضرورت وحدت و انسجام کشورهای اسلامی در محکومیت اینگونه اقدامات بزدلانه و جنایتکارانه تاکید کرد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار ضمن قدردانی از پیام تبریک مقامات عالی‌رتبه مالی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در دوره جدید تاکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت کمیسیون مشترک دو کشور را به منظور بررسی راهکارهای ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی برگزار و توافقات آن را در مسیر اجرا قرار دهیم.
پزشکیان همچنین توسعه ارتباطات پارلمانی میان ایران و مالی را تسهیل کننده روند گسترش روابط تهران-باماکو دانست و خواستار تعامل بیشتر مجالس دو کشور در این زمینه شد.
جائو رئیس، رئیس مجلس مالی نیز در این دیدار ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را اقدامی وحشیانه و جنایتکارانه خواند و آن را محکوم کرد.
رئیس مجلس مالی همچنین در ادامه ضمن تبریک انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، بر علاقمندی کشورش برای گسترش تعاملات و روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو کشور تاکید کرد.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124206 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
فرارو 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]