چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
124126
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

اجازه ندهیم مشکلاتی که به واسطه اقدامات برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده، تداوم یابد

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد و ابراز علاقمندی دولت ژاپن برای دیدار و مذاکره حضوری سران دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های فیمابین، تصریح کرد: ایران و ژاپن همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و نباید اجازه داد مشکلاتی که به واسطه اقدامات برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده است، تداوم یابد.



به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان شامگاه سه‌شنبه در دیدار با «یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، با تشکر از پیام تبریک نخست وزیر این کشور، به گفتگوی تلفنی خود با وی اشاره و مذاکرات صورت گرفته را صمیمی، مفید و سازنده توصیف کرد.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد و ابراز علاقمندی دولت ژاپن برای دیدار و مذاکره حضوری سران دو کشور در راستای تقویت و گسترش همکاری‌های فیمابین، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همواره روابط صمیمی و دوستانه‌ای داشته‌اند و نباید اجازه داد مشکلاتی که به واسطه اقدامات برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده است، تداوم یابد.

 پزشکیان همچنین در پاسخ به طرح درخواست دولت ژاپن برای نقش‌آفرینی فعال جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه از جمله پایان دادن به جنگ در غزه گفت: ایران از هر اقدام و حرکتی در مسیر ایجاد و تقویت صلح و ثبات در منطقه استقبال می‌کند، اما برخی کشورها به جای تلاش برای پایان دادن به جنگ با اقدامات خود از جمله تامین سلاح و توجیه جنایت‌گری به تداوم آن کمک می‌کنند.

«یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک مجدد و آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان، با بیان اینکه آقای کیشیدا مشتاق دیدار با جنابعالی و گفتگوی حضوری درباره گسترش روابط فیمابین است، اظهار داشت: نخست وزیر ژاپن همچنین با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی سازنده در تحولات منطقه مشتاق تقویت همکاری‌ها با ایران در مسیر تقویت و تثبیت صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا است.

فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن همچنین با اشاره به روابط دیرینه دو ملت، تصریح کرد: دولت ژاپن معتقد است، با همکاری یکدیگر می‌توانیم گام‌های موثری در زمینه رفع مشکلات منطقه و جهان برداریم.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124126 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]