چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
123849
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۶

رزمایش مشترک کشتی‌های جنگی روسیه و چین در خلیج فنلاند

به گزارش مشرق، این وزارتخانه افزود که این رزمایش در پایگاه «لنینگراد» متعلق به ناوگان بالتیک روسیه در خلیج فنلاند انجام شد. وزارت دفاع روسیه افزود که خدمه این کشتی‌های جنگی موانع مین‌گذاری‌شده دشمن فرضی را شناسایی و با استفاده از توپ از بین بردند. خدمه این کشتی‌ها همچنین عملیات جستجو و نجات و کمک […]



به گزارش مشرق، این وزارتخانه افزود که این رزمایش در پایگاه «لنینگراد» متعلق به ناوگان بالتیک روسیه در خلیج فنلاند انجام شد.
وزارت دفاع روسیه افزود که خدمه این کشتی‌های جنگی موانع مین‌گذاری‌شده دشمن فرضی را شناسایی و با استفاده از توپ از بین بردند.
خدمه این کشتی‌ها همچنین عملیات جستجو و نجات و کمک به یک کشتی فرضی را که در نبرد آسیب دیده بود، تمرین کرده و خدمه آن را نجات دادند.
وزارت خارجه چین اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن آماده است با همکاری روسیه و سایر کشورها امنیت اوراسیا و سایر نقاط دنیا را تضمین کرده و به حل مسالمت‌آمیز اختلافات و مناقشه‌ها کمک کند.
وزارت خارجه چین افزود: چین و روسیه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و قدرت‌های اصلی در حال ظهور هستند. کشورهای مسئولیت مهمی برای تضمین امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.
این وزارتخانه تاکید کرد: پکن آماده است ابتکارات امنیتی جهانی را با جامعه بین‌المللی از جمله روسیه اجرا کند. چین خواهان همکاری پایدار و برابر و همچنین توجه به نگرانی‌های معقول همه کشورهاست.
این بیانیه پس از آن صادر شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد کرد یک نظام امنیتی جدیدی ایجاد شود که مشارکت میان کشورهای اوراسیای بزرگ هسته‌ای اصلی آن باشد.
وی به وزارت خارجه روسیه دستور داده که همکاری و مشارکت در توافقنامه‌های بین‌المللی را به منظور ایجاد یک نظام امنیتی جدید افزایش دهد.
این در حالی است که غرب نسبت به همکاری پکن و مسکو نگران است و در همین راستا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که این ائتلاف نظامی باید بر چین به دلیل حمایت از روسیه هزینه تحمیل کند.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123849 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
فرارو 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]