چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
123845
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۵

ابراز نگرانی استرالیا از پیمان امنیتی بین روسیه و کره شمالی

به گزارش مشرق، پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا امروز سه‌شنبه مدعی شد که این پیمان امنیتی، منطقه را بی‌ثبات می‌کند و ارائه سلاح از سوی پیونگ یانگ به مسکو نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. وی پس از بازدید از منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند، ادعا کرد: […]



به گزارش مشرق، پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا امروز سه‌شنبه مدعی شد که این پیمان امنیتی، منطقه را بی‌ثبات می‌کند و ارائه سلاح از سوی پیونگ یانگ به مسکو نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
وی پس از بازدید از منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند، ادعا کرد: ما شاهد هستیم روسیه به شیوه‌ای رفتار می‌کند که برای صلح سازنده نیست بلکه تنش‌زا است.
بر اساس پیمان امضا شده بین سران کره شمالی و روسیه در نیمه ماه ژوئن، دو طرف توافق کردند در صورت مواجهه با تهاجم مسلحانه، به یکدیگر کمک نظامی فوری ارائه کنند.
واشنگتن و متحدانش از تعمیق همکاری نظامی بین مسکو و پیونگ یانگ نگران هستند و هر دو کشور را به نقض قوانین بین المللی به علت ارسال سلاح به روسیه برای استفاده علیه اوکراین متهم کرده‌اند؛ درحالیکه روسیه و کره شمالی تبادل سلاح را تکذیب می‌کنند.
وزیر امور خارجه استرالیا در شهر پاجو واقع در شمال کره جنوبی به خبرنگاران گفت: تداوم انتقال سلاح از کره شمالی به روسیه نقض فاحش قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
وانگ در ادامه سفر خود به کره جنوبی امروز سه‌شنبه با چو تائه-یول در مورد مسائلی از جمله کره شمالی و همکاری دو جانبه گفت‌وگو خواهد کرد.
این وزیر استرالیایی پس از شرکت در گردهمایی «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» در لائوس و حضور در نشست روز گذشته وزیران خارجه «کواد» در توکیو، به کره جنوبی سفر کرد.
پیش از انجام این سفر، وانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که استرالیا و کره جنوبی به دنبال ایجاد اتحاد راهبردی همراه با گسترش همکاری دوجانبه و منطقه‌ای از جمله در زمینه انتقال انرژی و امنیت اقتصادی هستند.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123845 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
فرارو 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]