سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123453
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۴

مجید انصاری: اصلاح طلب و اصولگرا همه باید با هم در کشور کار کنند /دوران رقابت تمام شده و دوران رفاقت آغاز شده

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دوران رقابت تمام شده و دوران رفاقت آغاز شده است، عنوان کرد: اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال، اینها عناوین سیاسی است ایرادی هم ندارد اما بعد از رقابت، همه باید با همدیگر در کشور کار کنند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب هشتم مرداد ماه سال جاری در جمع هیئت شمالی های مقیم تهران ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایشان، اظهار داشت: همه می دانیم که نهضت سید الشهدا (ع) همانطور که در خطبه ها و مذاکرات حضرت امام حسین (ع) قبل از حرکت از مدینه و منا و هنگام ترک مکه و وداع با یاران و در کربلا و روز عاشورا ایراد فرمودند برای نجات اسلام از نابود قطعی بود. این سخن که گفته می شود نیازمند تحلیلی دقیق است.

او افزود: انقلاب کربلا و عاشورا اگر در دو صفحه نگاه شود صفحه اول آن صفحه حماسه و جانبازی خون بود که تا نزدیکای غروب با نهایت شکوه و عظمت و موفقیت و با ریختن خون قلب سید الشهدا به پایان رسید در این صفحه کار دشواری انجام دادند و ۷۲ نفر از بهترین انسانهای روی زمین در کربلا به میدان نبرد با دشمن رفتند و به شهادت رسیدند.

او افزود: پیامبر اکرم (ص) در مورد امام حسین فرمودند که او چراغ هدایت و کشتی نجات است و همه ماندگان در مسیر زندگی را به ساحل نجات رهنمون می شود.

انصاری با اشاره به اینکه بسیار ساده انگارانه است که امام حسین خانواده و اهل بیت و فرزندانش را بدون تدبیر به کربلا برد بلکه این کار بر مبنای تدبیر الهی بود، بیان کرد: بنابراین در صفحه حماسه همان است که می دانیم حسین (ع) است رجزهای او و وفای او و حضرت ابوالفضل و….. است که شجاعت و از خودگذشتگی  را معنا کردند و اسلام را ابدی ساختند. بی تردید اگر صفحه دوم نبود اگر الهام خداوندی بر قلب سید الشهدا نبود و خانواده و اهل بیت ۸۴ نفره نبودند و اگر زینب نبود به تعبیری، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود… حال اگر این کاروان نبود عصر عاشورا چه اتفاقی می افتاد؟ روایت گری از این حادثه نیز ممنوع می شد اگر  زبان به روایتگری حادثه عاشورا باز می گردند زبانشان را و دهانشان را می بستند و شمر و دیگران روایتگر این حادثه می شدند و همه چیز تمام می شد و دیگر اسلامی باقی نمی ماند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تنها راه این بود که پیام خون سیدالشهدا (ع) به تاریخ منتقل می شد، تشریح کرد: حضرت زینب (س) ماموریت الهی داشت که ابتدا جان امام زمان یعنی امام سجاد را حفظ کند که از عصر عاشورا این وظیفه مهم را به خوبی انجام داد ثانیا تا رسیدن به آخرین حلقه از صحنه دوم که ابلاغ رسالت است او را نگه دارد که باید کار مهمی را انجام دهد از عصر عاشورا پنج بار اگر حضرت زینب نبود امام سجاد (ع) هم یقینا زنده نمی ماند و شهید شده بود حتی در جاهایی هم که شمشیر رفت بالا که روی گردن حضرت سجاد فرود آید که بارها حضرت زینب در کاخ ابن زیاد خود را جلوی شمشیر قرار دادند، در واقع ماموریت حضرت زینب (س) در کوفه بیدار کردن مردم خفته و شکستن فضای رعب و هراس ایجاد شده توسط ابن زیاد، بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در بخش پایانی سخنانش ضمن تحسین شجاعت حضرت زینب (ع) در مقابله با یزید اظهار داشت: این انقلاب ادامه راه حضرت زینب است من و شما پیام خون دل امام و پیام خون ۲۵۰ هزار شهید و شهیدانی که هر روز جانشان را تقدیم می کنند را باید با عملکرد درست، با اداره خوب این کشور، با الگوسازی از ایران برای جهان اسلام، با رفع مشکلات مردم عاشق امام حسین (ع) و دست به دست هم دادن به قول جناب آقای پزشکیان رییس جمهور محترم، دریافت و پاسخ دهیم، دوران رقابت تمام شده و دوران رفاقت آغاز شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال، اینها عناوین سیاسی است ایرادی هم ندارد به عنوان مثال در مسابقه به هر حال  باید دو تیم  پرسپولیس و استقلال به میدان بروند اما بعد از بازی و رقابت، همه باید با یکدیگر روبوسی کنند و با همدیگر کار کنند در کشور همه باید باشند و هستیم.

او ادامه داد: از همه نخبگان و فرهیختگان تقاضا دارم درباره هر موضوع یا موضوعات در کشور که به ذهنتان می رسد حتما برنامه ریزی کنید و پیشنهاد ارائه دهید بنده چه در دولت باشم و چه نباشم خدمتگزار همه شما در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم و همه پیشنهادات را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین حاج همت هادیزاده، دبیر هیات شمالی های مقیم تهران در سخنانی کوتاه، گزارشی مختصر از فعالیت های هیات را ارائه نموده و بر اهمیت تعامل و ارائه پیشنهادهای هیات به مدیران و مسوولان کشور به ویژه دولت چهاردهم تاکید کرد

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام نوچمنی از اساتید حوزه و دبیرکل جبهه حامیان ولایت کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این جلسه، یوسفیان ملا از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و عده ای قضات نیز حضور داشتند.

۲۷۲۷

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123453 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]