سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123341
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰

در بحث رأی اعتماد برای مجلس جناح‌بندی مطرح نیست/ امیدواریم افرادی معرفی شوند که بالای ۲۰۰ رأی بیاورند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ان‌شاءالله آقای پزشکیان افرادی را روی کار بیاورد که بتوانند در چارچوب‌های مشخص شده به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند که مجلس هم بتواند به آن افراد رأی موافق بالای ۲۰۰ بدهد که کار را شروع کنند.



جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، «درخصوص میزان همکاری میان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم و اینکه نگرانی‌هایی نسبت به تداوم اختلافات سیاسی میان برخی نمایندگان با دولت وجود دارد و آن‌ها حامی کاندیدای مشخصی در انتخابات بودند»، گفت: ببینید با توجه به رهنمودهایی که رهبری در دیدار با نمایندگان درخصوص کار مجلس در رابطه با جهت‌گیری‌ها، سوال، استیضاح و.. داشتند و تاکید داشتند که این ظرفیت‌ها را در مسیر اهداف شخصی و گروهی به کار نگیرند و همچنین توصیه‌های متقابلی که در آن روز و در جلسه روز تنفیذ به دولت داشتند، مبنای کار ما همین راهنمایی‌ها و توصیه‌ها و قانون خواهد بود.

وی ادامه داد: رهبری به دولت توصیه فرمودند که برای چینش کابینه از افرادی استفاده کند که دارای ویژگی هایی همچون تدین، انقلابی بودن، دست‌پاکی، داشتن سوابق خوب و همچنین باورمند به نظام جمهوری اسلامی باشند و نکته مهم اینکه آینده را تاریک نبینند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اگر دولت در گزینش و تدوین فهرست اعضای کابینه پیشنهادی خود به این موارد توجه کند و بر همین اساس کابینه را معرفی کند، مجلس یکدست به دولت رأی خواهد داد اما اگر توجه نکند و بعضی از افرادی که سوابق‌شان گویاست را معرفی کنند مساله فرق می‌کند. بالاخره افرادی که الان مراجعه می‌کنند و داوطلب برعهده گرفتن مسئولیتی می‌شوند یک سوابقی دارند یا در موضوعاتی اعلام موضع کرده‌اند، اگر واقعا این افراد در این چارچوب‌ها نباشند و ویژگی.های مدنظر رهبری را نداشته باشند مجلس هم حق دارد که به آن افراد برای عضویت در کابینه رأی ندهد.

کوچکی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: ان‌شاءالله آقای پزشکیان افرادی را روی کار بیاورد که بتوانند در چارچوب‌های مشخص شده به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند و مجلس هم بتواند به آن افراد رأی موافق بالای ۲۰۰ بدهد که کار را شروع کنند.

وی افزود: مجلس در این چارچوب (یعنی گزینش افراد بر اساس همان معیارهای مدنظر رهبری ) با دولت همکاری می‌کند؛ بالاخره باید همکاری میان دولت و مجلس چارچوب‌هایی داشته باشد. همکاری‌ها مساله مردم است و درخواست‌شان این است که کسی که وزیر می‌شود سوابق خوبی داشته باشد

نماینده رشت تاکید کرد: در نگاه مجلس موضوع اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مدنظر نیست، سوابق مهم است که فرد مدیر و توانمندی باشد وگرنه اینکه دولت بخواهد یک آدم بی‌عرضه را انتخاب کند کل وزارتخانه و آن حوزه کاری را با مشکل مواجه می‌کند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123341 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]