سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123249
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۳

وزیر کار باید در تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی معتقد به سه‌جانبه‌گرایی باشد

آقای پزشکیان باید فردی را به عنوان تصدی وزارت کار انتخاب کند که کار آزموده، آشنا به امور و مورد تایید جامعه کارگری باشد و بتواند برای راهبری این وزارتخانه بسیار بزرگ سکاندار خوبی باشد.



به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا ساعی (نماینده ادوار مجلس) در خصوص خصائص فرد منتخب جهت تصدی وزارت کار گفت: وزارت کار متشکل شده از سه وزارتخانه است که در هم ادغام شده و آن را به یک وزارتخانه طویل با کارکردها و وظایف بسیار مختلف تبدیل کرده است. فردی که می‌خواهد تصدی این مسئولیت را برعهده بگیرد، باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی برای تنظیم روابط کار داشته باشد و بتواند مشکلات جامعه کارگری را که در حال حاضر در شرایط اقتصادی بسیار بدی به سر می‌برند، بررسی و رفع کند.

ساعی در مورد وظایف وزیر کار گفت: یکی از وظایف بسیار مهم وزیر کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و بحث سه جانبه‌گرایی در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار است. برنامه‌ریزی برای بحث تشکل‌های کارگری، تعیین دستمزد عادلانه و متناسب با تورم، معلولین، تعیین سیاست‌ها و راهبردهای اشتغال، رفع مشکلات موجود در حوزه سازمان تامین اجتماعی و بیمه و بسیاری مسائل دیگر هستند که حل آن نیاز به اشراف کامل نسبت به تکالیف و وظایف این حوزه دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرد منتخب باید با تجربه و از جامعه کارگری باشد، درک درستی از مشکلات این قشر داشته و بتواند برای آن راهکار ارائه دهد. آقای پزشکیان باید فردی را به عنوان تصدی وزارت کار انتخاب کند که کار آزموده، آشنا به امور و مورد تایید جامعه کارگری باشد و بتواند برای راهبری این وزارتخانه بسیار بزرگ سکاندار خوبی باشد.

این نماینده سابق مجلس در خصوص مطرح شدن نام علیرضا محجوب به عنوان گزینه تصدی وزارت کار گفت: آقای محجوب بیش از چهار دهه است که در حوزه کار و کارگری پیشگام و حامی این قشر است. ایشان خود را جدا از بدنه کارگری نمی‌داند، همیشه دغدغه احقاق حقوق جامعه کارگری را داشته و صدای بلند کارگران زحمتکشی است که فریادشان شنیده نمی‌شود.

ساعی در پایان افزود: به دلیل رابطه خوبی که ایشان با آقای پزشکیان دارد، می‌توان تعامل بسیار خوبی در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه کار و تولید داشته باشد. از طرفی به جهت اینکه نگاه سیاسی نسبت به سه‌جانبه‌گرایی ندارد، علاوه بر کارگران، کارفرمایان نیز به ایشان اعتماد دارند، لذا آقای محجوب می‌تواند یک گزینه عالی برای تصدی وزارت کار باشد.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123249 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]