چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
123829
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶

دیدار رییس مجلس و وزیر لبنان/ قالیباف: حامیان رژیم صهیونستی جنایتکارند

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر لبنان گفت که رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو نخست وزیر پلید آن، استقرار خود را منوط به گسترش جنگ و جنایت می‌دانند و آمریکا و برخی کشورهای غربی نیز به صورت واضح از این موضوع حمایت می‌کنند که بسیار جنایتکارند.



به گزارش ایلنا، عباس الحاج حسن وزیر کشاورزی لبنان که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده، پس از پایان این مراسم با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیات لبنانی در این مراسم و پیام تسلیت این کشور در زمان شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، گفت: سابقه نشان داده جمهوری اسلامی ایران و لبنان همواره در سختی‌ها در کنار یکدیگر بوده‌اند و در موفقیت‌های مشترک خود نیز شریک بوده‌اند.

وی یادآور شد: امروز نیز ما تمام شرایط را رصد می‌کنیم و به هیچ وجه به دنبال توسعه جنگ نیستیم اما آنچه به ذهن متبادر می‌شود این است که رژیم صهیونیستی به ویژه نخست وزیر پلید آن، نتانیاهو استقرار خود را منوط به گسترش جنگ و جنایت می‌داند.

رئیس مجلس اضافه کرد: آمریکا و برخی کشورهای غربی نیز به صورت واضح از این موضوع حمایت می‌کنند به ویژه با ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به گسترش جنگ، دامن می‌زنند و بسیار جنایتکارند.

وی افزود: امروز صهیونیست‌ها بعد از گذشت ۳۰۰ روز هنوز نتوانسته‌اند در جنگی که راه انداخته‌اند پیروز شوند و این واقعیت کار آنها است. البته ما باید مقاومت کنیم و خداوند با ما است و با همه سختی‌ها دیر یا زود به پیروزی می‌رسیم.

قالیباف ادامه داد: مواضع ما در جمهوری اسلامی بسیار روشن است و رژیم صهیونیستی را مشروع نمی‌دانیم. به طور روشن همه فلسطینی‌هایی که در سرزمین فلسطین بوده و هستند، اعم از مسیحی، یهودی و یا مسلمان خودشان باید برای سرزمین خودشان تصمیم بگیرند و آنها باید بتوانند با برگزاری انتخابات، دولت کشورشان را تشکیل دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما تردیدی در همکاری با دولت و ملت لبنان نداریم و به سمت توسعه هرچه بیشتر روابط پیش خواهیم رفت.

عباس الحاج نیز حسن ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و تشکر از میزبانی کشورمان، گفت: شما امروز سنگ‌بنای محور مقاومت در منطقه هستید که توانسته‌اید پایه‌های آن را مستحکم کنید و ملت لبنان قدردان این نقش آفرینی شما هستند.

وزیر کشاورزی لبنان افزود: تقدیر ما این بوده که در خط مقدم جبهه دفاعی مقاومت قرار گرفته‌ایم؛ از اینکه در صف مقدم این جبهه قرار داریم بسیار خرسندیم. ما همه کسانی که امروز در مسیر جبهه مقاومت به شهادت می‌رسند را از افرادی می‌دانیم که در جبهه امام حسین(ع) هستند و امت اسلامی مفتخر است که شهدایی همچون سردار شهید قاسم سلیمانی دارد.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123829 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]