چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
123831
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷

تأکید بر ایجاد ساز و کار حقوقی برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی تهران و ابوظبی

​معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی در دیدار محمدباقر قالیباف با بیان اینکه توسعه هرگونه روابط اقتصادی به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد، خواستار ایجاد ساز و کار حقوقی برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی تهران و ابوظبی شد.



به گزارش ایلنا، «شیخ عبدالله بن‌زاید» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه امارات که برای حضور در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده، پس از پایان مراسم با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار ضمن خوشآمدگویی به هیأت اماراتی گفت: ما دو جلسه مفصل در جریان سفر به امارات متحده عربی با مقامات عالیرتبه این کشور داشتیم که نتیجه آن مثمر ثمر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما درباره برخی مسائل دوجانبه و روابط سیاسی به تفاهم رسیدیم که نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد. من در خصوص نحوه رسیدن به اجرای توافق‌ها یادداشتی برای شیخ منصور نوشتم. اعتقاد ما این است که نتایج این سفر می‌تواند تأثیر زیادی در آینده روابط دو کشور داشته باشد که مهمترین آن در حوزه مسائل اقتصادی است.

شیخ عبدالله بن زاید نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و تشکر از میزبانی گرم مقامات ایرانی، گفت: در روابط فی‌مابین فرصت‌ها و ظرفیت‌های بیشماری وجود دارد و می‌توان با استفاده از آنها روابط دوجانبه را تقویت کرد لذا باید هرچه بیشتر در استفاده از این ظرفیت‌ها گام برداریم.

معاون نخست وزیر امارات متحده عربی در ادامه با بیان اینکه توسعه هرگونه روابط اقتصادی به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد، گفت: نخستین عامل اراده، دومین عامل فرصت‌های اقتصادی، سومین عامل نیز ظرفیت تاجران و عامل چهارم سازوکار حقوقی در این حوزه است. تمام این موارد هم وجود دارد جز مورد چهارم که سازوکار حقوقی است.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامات لازم باید به گونه‌ای صورت گیرد که دو کشور بدون هیچ آسیب و زیانی بتوانند به اهداف خود برسند لذا در این مسیر، اراده و عزم دو طرف مهم است که وجود دارد.

شیخ عبدالله بن زاید در پایان تأکید کرد که باید به مرحله فعال سازی و اجرایی شدن تفاهم‌ها برسیم.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123831 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]