چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
123653
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸

آمریکا: دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با ایران است

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه رویکرد واشنگتن درقبال برنامه هسته‌ای ایران تغییری نکرده است، گفت: ما همچنان دیپلماسی را موثرترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران می‌دانیم.



به گزارش ایسنا، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در ایران آیا واشنگتن انتظار تغییری دارد و آیا فضای بهبود روابط واشنگتن و تهران در رابطه با برجام و سایر موضوعات وجود دارد؟ گفت: ما هیچ انتظاری نداریم که انتخاب رئیس‌جمهور جدید، منجر به تغییری اساسی در مسیر ایران شود. ما قرار است مانند همیشه، مقامات ایران را با اعمالشان قضاوت کنیم، نه با گفتار یا حتی ادعای میانه‌روی یا ابراز تمایل به روابط بهتر.

وی ادامه داد: اثبات این تغییر در اقداماتی که آنها انجام می‌دهند، منعکس می‌شود.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، پاتل همچنین اظهار داشت: در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران باید بگویم که رویکرد ما تغییری نداشته است. ما همواره گفته‌ابم که در نهایت دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل موثر و پایدار در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم. هیچ چیز در مورد این انتخابات، آن را تغییر نداده است.

او با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده واشنگتن درباره سیاست‌های ایران و همچنین همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: با توجه به تشدید تنش‌های متعدد از سوی ایران در سراسر جهان، از جمله در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای و همچنین کوتاهی‌اش در همکاری با آژانس اتمی، در حال حاضر از چنین اتفاقی دور هستیم.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود بدون اشاره به همکاری داوطلبانه و کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: اگر ایران علاقه‌مند به همکاری است یا می خواهد یک رویکرد جدید اتخاذ کند، می‌تواند اقدامات فوری مانند همکاری کامل با آژانس اتمی انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون دیپلماسی با ایران نتیجه‌ای داشته است؟ تصریح کرد: این، چیزی است که ما همچنان روی آن متمرکز هستیم. از نظر من، دیپلماسی به دنبال نتایجی است که مطمئناً ایالات متحده به آن علاقه‌مند است. اگر فقط پاییز گذشته یا اواخر تابستان گذشته را به خاطر بیاورید، از طریق تعامل ما دیدید که توانستیم با موفقیت شهروندان آمریکایی را که در ایران بازداشت شده بودند، آزاد کنیم.

پاتل تاکید کرد: بنابراین، به‌طور قطع شرایطی وجود دارد که در آن در نهایت دیپلماسی نتیجه مطلوبی برای ایالات متحده دارد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123653 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]