سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123575
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

گزارش ایسنا از مراسم تحلیف چهاردهم؛ مهمانان عکس یادگاری گرفتند

مراسم تحلیف رییس چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز؛ سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



به گزارش ایسنا، در مراسم تحلیف چهاردهم علاوه بر شخصیت های کشوری و لشکری داخلی ، نمایندگانی از ۸۶ کشور متشکل از ۱۰۴ هیات و سازمان های بین المللی حضور پیدا خواهند کرد. با مهمانان خارجی مراسم تحلیف رییس جمهور نهم اینجا آشنا شوید.

توصیف خبرنگار مجلس از حال و هوای صحن مجلس در آستانه برگزاری مراسم تحلیف را هم اینجا بخوانید.

برخی از مهمانان خارجی پیش از مراسم تحلیف در حضورهایی جداگانه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و مسعود پزشکیان رییس جمهور دیدار کردند.

این رویداد مهم خبری را بیش از ۶۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از رسانه های داخلی و خارجی پوشش خواهند داد. 

این مراسم هم چنین با حضور مهمانان داخلی اعضای شورای نگهبان رؤسای قوا و نمایندگان مردم ایران برگزار می شود و رئیس جمهور منتخب در صحن علنی مجلس و با حضور نمایندگان آیین سوگند را انجام می‌دهند.

ساعتی پیش از آغاز رسمی؛ با ورود مهمانان و استقیال محمدباقر قالیباف از ایشان به ساختمان مجلس شورای اسلامی  این مراسم آغاز شد.

گزارش ایسنا از مراسم تحلیف چهاردهم؛ مهمانان عکس یادگاری گرفتند

سپس سران و مقامات کشورهای خارجی حاضر در مراسم تحلیف رییس‌جمهور با مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف و غلام حسین محسنی اژه ای  عکس یادگاری گرفتند. و مراسم ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه با تلاوتی آیاتی از قرآن و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

ادامه دارد…

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123575 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]