دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
122987
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۲

آیا عارف مکمل خوبی برای پزشکیان است ؟

در دولت دوم آقای خاتمی که عارف معاون اول بود بر اساس آنچه تاریخ پسا انقلاب ما به تصریح آمار وارقام می گوید موفق ترین و شکوفا ترین دولت پس از انقلاب ما دولت دوم آقای خاتمی بوده است ، طبیعی است من که در آن فضا بودم می دانم که نقش ایشان در زمینه مدیریتی چقدر پر رنگ بود.



در شرایط کنونی انتخاب آقای عارف را بسیار هوشمندانه می بینم و آن را عقلایی ارزیابی می کنم.آقای عارف می تواند کاملا مکمل آقای پزشکیان باشد و طبیعتا درهمان فضای گفتمانی که آقای پزشکیان حامل و عامل آن است پیش برود.ایشان طبیعتا در همان فضا می تواند کمک های بسیار زیادی را به آقای پزشکیان بکند، مضاف بر اینکه اگر تعبیر زیبای مرحوم شریعتی را بکار بگیریم عارف یکی از حَسن بن محبوب های جامعه امروز ماست. اگر بگوییم کسی نمی تواند وارد دریای سیاست و قدرت شود و خیس و آلوده نشود چون امثال عارف را داریم نمی توانیم از این منظر یک قاعده کلی و قبال تعمیمی ایجاد کنیم چون ایشان در قدرت و سیاست بوده اند اما سالم و پاک زیسته و خیس نشده است.

با در نظر گرفتن اینکه آقای عارف فردی اهل نظرو فردی اهل درس و بحث است و شاگرداول بهترین دانشگاه های جهان است و صاحب نظریه و تئوری بین المللی است ولی نمی تواند در اجرا موفق باشد نمی توانیم چشم هایمان را بر روی دولت دوم آقای خاتمی ببندیم .در دولت دوم آقای خاتمی که ایشان معاون اول بود بر اساس آنچه  تاریخ پسا انقلاب ما به تصریح آمار وارقام می گوید موفق ترین و شکوفا ترین دولت پس از انقلاب ما دولت دوم آقای خاتمی بوده است،طبیعی است من که در آن فضا بودم می دانم که نقش ایشان در زمینه مدیریتی چقدر پر رنگ بود.

ایشان بر خلاف عده ای که در جامعه ما یاد گرفته اند که حرف درمانی می کنند و هرکجا که در عمل و مدیریت کم می آورند سخنرانی قهار میکنند ، در این فضا ها نیست و کم سخن می گویند ولی در عین حال با عمل با مردم سخن می گوید.

ایشان در کارهای مختلف مدیریتی ،هر کجا که بوده کاملا موفق عمل کرده مضافا اینکه تصریح میکنم که یک قاعده ای در ذهن مردم ما به تجربه جاریست که اگر کسی سالم است آب ندیده و گرنه شناگر ماهری است خُب ایشان بارها آب دیده وشناگر ماهری نبوده است. تلاش نکرده خود و خانواده خود و اطرافیانش را در قدرت و سیاست سهیم کند،سالم زیسته و این چیزی است که مردم ما امروز به آن نیازمند هستند ،یعنی در این فضایی که بالاخره فساد همه جا را فراگرفته و بسیاری از کسانی که وارد عرصه قدرت شده اند به آلودگی های مختلف مزین شده اند و فضا را نیز آلوده کرده اند،ایشان به هر حال این تجربه را نیز دارد که هیچگاه از این فضاها استفاده نکرده و این می تواند کاملا مکمل آقای پزشکیان که خودشان هم به همین صفات و دست پاکی؛ سلامت نفس ،کم سخن گفتن و عمل کردن  مشهور هستند باشد.

ضمن اینکه الان جامعه ما به مدیرانی احتیاج دارد در تراز ملت بزرگ ایران ،به کسانی احتیاج ندارد که در سخن گفتن هم نمی دانند فعل و فاعل را چگونه بکار گیرند.به کسانی احتیاج دارد که با سر بلند بتواند بگوید این مسئول و مدیر ارشد من است،آقای عارف به علت سوابق خاصی که دارد و شاید برخی از آنها شخصا فقط مختص به خود ایشان است طبیعتا می تواند درشرایط کنونی بسیار کمک کند ، مضافا اینکه ایشان می تواند جریان عقلایی اصلاح طلبی را در این فضا بسیج کند و به حرکت در بیاورد ،می تواند فضای کارشناسان جدی جامعه و دانشگاهیان فاضل و اهل کار و کارشناسان را در فضای آقای پزشکیان بسیج بکند و خُب طبیعتا اینها می تواند برای آینده کشور بسیار مفید واقع شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب

۲۳۲۱۲

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 122987 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]