سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123239
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹

قالیباف: هر مسلمان، مسیحی و یهودی باید مقابل جنایات اسرائیل اعلام موضع کند

رئیس مجلس گفت: هر انسان مسلمان، مسیحی و یهودی و هر فردی که وجدان دارد باید در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بایستد و اعلام موضع کند، اظهار داشت: پیش از اینکه مسأله فلسطین یک موضوع دینی و مذهبی باشد، یک موضوع انسانی است.



به گزارش ایسنا، آندرو آسیما آمواکو نایب رئیس مجلس غنا که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان ریاست جمهوری به تهران آمده، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن خوشامدگویی به این مقام پارلمانی کشور غنا با بیان اینکه با توسعه روابط میان دولت‌ها و پارلمان‌ها می‌توانیم شاهد پیشرفت بخش‌های مختلف باشیم، گفت: امیدواریم کمیسیون‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور ایجاد شود تا بتواند مسائل اقتصادی میان دوطرف را پیش ببرد.

وی  با اشاره به موضوع فلسطین بیان کرد: امروز وظیفه هر انسانی است که نسبت به این موضوع، موضع‌گیری داشته باشد و حمایت‌های لازم را از فلسطین صورت دهد. موضع‌گیری غنا در مسأله فلسطین که در حوزه حقوق بشر تعریف می‌شود بسیار مهم است.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: بیش از ۷۵سال است که رژیم صهیونیستی با فشارهای غیرقانونی و غیرانسانی نسبت به ملت فلسطین ظلم کرده است و حرکتی که حماس انجام داد برای مقابله با این ظلم تاریخی، تجاوز و فشارها بوده است و اقدامی که در برابر آن از سوی رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد در واقع نسل‌کشی است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و پناهگاه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد که حاکی از چهره وحشیانه این رژیم است که برای ظلم از چیزی مضایقه نمی‌کند. این در حالی است که در فضای جنگی، تأمین آب، غذا و داروی مردم با مشکل مواجه شده و هیچگونه خدمات درمانی و پزشکی به آنها نمی‌رسد.

قالیباف با بیان اینکه هر انسان مسلمان، مسیحی و یهودی و هر فردی که وجدان دارد باید در مقابل این فاجعه بایستد و اعلام موضع کند، اظهار داشت: پیش از اینکه مسأله فلسطین یک موضوع دینی و مذهبی باشد، یک موضوع انسانی است.

آندرو آسیما آمواکو نایب رئیس مجلس غنا نیز در این دیدار، ضمن تشکر از مهمان نوازی ایرانیان در جریان سفر خود به کشورمان و ابلاغ سلام گرم و دوستانه رئیس جمهور کشورش، گفت: ملاقات با مقامات ایرانی برای من بسیار ویژه و حائز اهمیت است.

نایب رئیس مجلس غنا با اشاره به اشتراکات غنا و ایران و برقراری روابط دیرینه میان دو کشور، عنوان کرد: وظیفه ما این است که اقدامات گذشته را ادامه دهیم که در این حوزه نمونه‌های زیادی وجود دارد. تأسیس مرکز پزشکی و یک دانشگاه از سوی ایران در غنا از نمونه‌های اقداماتی است که مردم غنا آن را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: بسیاری از کشورها زمانی که از روابط دوجانبه صحبت می‌کنند، تمرکز بر قوه اجرائیه دارند اما روابط میان ما در کنار ارتباط دولت‌ها، بر ارتباط بین پارلمانی نیز متمرکز است که در نوع خود حائز اهمیت خواهد بود.

آسیما آمواکو با تأکید بر شناسایی ظرفیت دو کشور از سوی پارلمان‌ها که می‌تواند منجر به تقویت روابط اقتصادی شود، بیان داشت: ما از میزبانی صمیمانه و استقبال گرم ایرانیان تشکر می‌کنم.

وی با ابراز نگرانی از وقایع رخ داده در فلسطین، گفت: امروز یک فاجعه انسانی در غزه رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد استانداردهای دوگانه‌ای در حقوق بشر وجود دارد. امروز برخی کشورها صرفاً به‌صورت دیپلماتیک با این قضیه برخورد می‌کنند اما غنا همواره این موضوع را محکوم کرده است.

نایب رئیس مجلس غنا با بیان اینکه انسان، انسان است و باید مسائل انسانی بر سایر مسائل ارجح باشند، گفت: به هیچ وجه افراد بی‌گناه از جمله زنان و کودکان و مکان‌هایی همچون بیمارستان ها و مدارس نباید مورد هدف قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123239 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 41 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]