سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123241
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲

قالیباف: با محکوم کردن صهیونیست‌ها با سکوت سازمان‌های بین‌المللی مقابله کنیم

رئیس مجلس گفت: موضع‌گیری در همه جوامع بین‌المللی و رسانه‌ها در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات وسیع رژیم صهیونیستی نسبت به زنان و کودکان واجب است تا با سکوت برخی جوامع غربی و سازمان‌های بین‌المللی مقابله کنیم.



به گزارش ایسنا، ماهیندا یاپاابیواردانه رئیس مجلس سریلانکا که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمدباقر قالیباف ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس مجلس سریلانکا در کشورمان گفت: از اینکه سریلانکا شهادت آیت الله رئیسی را در کشور خود به عنوان عزای عمومی اعلام کرد بسیار تشکر می‌کنیم. شهید رئیسی بسیار تلاش داشت تا روابط دو کشور ایران و سریلانکا توسعه یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط طولانی میان ایران و سریلانکا، اظهار کرد: ایران و سریلانکا در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده‌ و توانسته‌اند مشکلات موجود را با همکاری یکدیگر برطرف کنند لذا تلاش داریم تا با گسترش روابط، ظرفیت‌های دو طرف را مورد شناسایی قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دو کشور می‌توانند با توسعه حوزه کریدوری، سایر حوزه‌های اقتصادی را نیز توسعه دهند، گفت: همچنین امیدواریم بتوانیم توافقنامه‌هایی را که در جریان سفر رئیس جمهور فقید و شهید کشورمان به سریلانکا به امضا رسیده است را به نتیجه برسانیم.

قالیباف افزود: ما همچنین می‌توانیم امورات مالی و بانکی را با همکاری یکدیگر به سرانجام برسانیم و در مجامع بین‌المللی نیز همکاری کنیم تا با اقدامات یکجانبه گرایانه کشورهایی همچون آمریکا مقابله کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسأله فلسطین برای کشورهای حوزه جهان اسلام و جوامع بین‌المللی، عنوان کرد: موضع‌گیری در همه جوامع بین‌المللی و رسانه‌ها در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات وسیع رژیم صهیونیستی نسبت به زنان و کودکان واجب است تا با سکوت برخی جوامع غربی و سازمان‌های بین‌المللی مقابله کنیم.

وی در پایان با تأکید بر توسعه و تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور عنوان کرد: ما همواره باید به سمت تسهیل‌گری در روابط اقتصادی، سیاسی، تجاری، فناوری و خدمات مهندسی پیش برویم.

*رئیس مجلس سریلانکا: ایران در روزهای سخت، همراه و حامی سریلانکا بوده است

ماهیندا یاپاابیواردانه نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و تشکر از این میزبانی گفت: از فقدان شهید رئیسی، رئیس جمهور ایران بسیار متأثر شدیم به ویژه که اخیراً با یکدیگر دیدار داشتیم. روز حادثه، همه مردم سریلانکا غمگین بودند.

رئیس مجلس سریلانکا در ادامه ایران را دوست قدیمی این کشور دانست و گفت: مدت‌های طولانی است که روابط سریلانکا و ایران را شاهد هستیم و هرگاه ما به کمک ایران نیاز داشتیم، کشور شما به کمک ما آمده‌اید.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مشترکی که میان دو کشور به خصوص در حوزه نیروگاهی ایجاد شد، عنوان کرد: تا پیش از پروژه‌های مشترکی که با ایران داشتیم ظرفیت نیروگاه‌های سریلانکا بسیار پایین بود اما به لطف پروژه‌های ایرانی توانسته‌ایم نیروگاه‌های خود را فعال‌تر از قبل داشته باشیم و هیچ‌گونه تعطیلی را در آنها شاهد نباشیم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور بیان کرد: سریلانکا از ابتدا از اعضای فعال جنبش عدم تعهد بوده و در همان روزهای اول شکل‌گیری این جنبش اثبات کرده است که به معیارهای آن پایبند است از این رو همواره از ملت فلسطین حمایت کرده و جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر اکثریت نمایندگان پارلمان سریلانکا به دنبال تشکیل گروه‌های دوستی برای همدردی با مردم غزه هستند و تا کنون از طریق این تلاش‌ها، کمک نقدی برای کودکان غزه جمع آوری شده ضمن اینکه تاکنون کمک‌های پزشکی نیز به این منطقه ارسال کرده‌ایم.

یاپاابیواردانه همچنین تأکید کرد: ما به صورت قاطع نسل‌کشی غزه را محکوم و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنیم. این در حالی است که برخی کشورها در این خصوص سکوت کرده‌اند.

رئیس مجلس سریلانکا در پایان با بیان اینکه ما به اینکه همواره در راستای کمک به تقویت صلح در جهان گام برداشته‌ایم، افتخار می‌کنیم، خاطرنشان ساخت: از این رو ما همواره از سایر کشورها برای دخالت در خاتمه کشتار غزه دعوت کرده‌ایم تا مردم این کشور بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند. تصور می‌کنم ایران و سریلانکا می‌توانند در این حوزه با هم همکاری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123241 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]