سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123163
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

اخبار سیاسی ۸ مرداد؛ توصیه‌ای به مسئولان جدید/توقیف نفتکش متخلف توسط سپاه

«تحلیف نهمین رئیس‌جمهور»، «توصیه رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مسئولان جدید» و «توقیف نفتکش متخلف توسط سپاه» از موضوعات مهم خبری هشتم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا،‌ روابط عمومی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش حامل بیش از ۷۰۰ هزار لیتر نفت قاچاق با پرچم کشور توگو و ۹ خدمه در آب‌های شمال خلیج فارس حوالی میدان نفتی آرش توسط رزمندگان این منطقه خبر داد که برآوردهای اولیه حکایت از حداقل ۷۰۰ هزار لیتر نفت قاچاق همراه این نفتکش دارد.

****

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۹ مرداد در محل برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و با حضور بیش از ۷۰ هیات از کشورهای خارجی در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس‌ مجلس، معاون رئیس جمهور، معاون نخست وزیر، وزیرخارجه و سفرا و همچنین سازمان بین المللی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم مهمانان داخلی در سطح رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از وزرا و مسئولان دولت سیزدهم و مقامات بلندپایه کشوری و لشگری حضور خواهند داشت و رئیس مجلس نیز میزبان مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

این مراسم به‌صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی داخلی پخش خواهد شد و پس از خیرمقدم و بیانات رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه، مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام می شود و سپس مسعود پزشکیان سخنرانی خواهد کرد.

از شب گذشته ورود هیات‌های خارجی برای شرکت در این مراسم شروع شده است که سالیفا مودی وزیر دفاع، باکاری یائو سانگاره وزیر خارجه و سومانا بوباکار وزیر کابینه کشور نیجر، آلتانگرل الخاگواسورن فرستاده ویژه مغولستان، پائول میفسود فرستاده ویژه مالت، نوری الکاسح معاون وزیر خارجه لیبی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدند.

از بامداد امروز نیز مامادو تانگارا وزیر خارجه گامبیا، حسین عوض وزیر خارجه سودان، تان سو معاون نخست وزیر میانمار، مانوئل ماررو نخست وزیر کوبا، لوردس پوما پوما فرستاده ویژه اکوادور، الویس عالم فرستاده ویژه دومینیکن، خولیو آنیبال فرستاده ویژه کلمبیا، ژوئل راندریاماندرانتو وزیر گردگشری ماداگاسکار، نایب رئیس مجلس غنا و طاهر سالم محمد الباعور سرپرست امور خارجه لیبی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدند.

صبح امروز نیز آگوستین آندریامانانورو نایب رئیس مجلس ملی ماداگاسکار، داتو سری جوهری بن عبدول رئیس مجلس مالزی، بریگیر پارارینسون نماینده مجلس ایسلند، موستروان عبدو رئیس مجلس کومور، ماهیندا یاپاابیواردانه رئیس مجلس سریلانکا، حسین محمد لطیف معاون رئیس جمهور مالدیو، رونالد اوزی لامولا وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی  و مولوی عبدالکبیر محمدجان معاون نخست وزیر هیات حاکمه سرپرستی افغانستان نیز وارد تهران شدند.

به گفته علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مراسم تحلیف رئیس جمهور، ۱۱ رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار نایب رئیس، ۶ نخست وزیر، ۲ رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کشورهای خارجی حضور دارند.

****

در پی انتشار گمانه زنی های مختلف در فضای مجازی درباره گزینه های کابینه چهاردهم، رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خبر ارائه ۳ گزینه برای هر وزارت کاملا نادرست است. برای هر دستگاه لااقل ۸ نامزد تعیین شده و به رئیس‌جمهور محترم تقدیم شده است. پس از مراسم تحلیف، بررسی نهایی گزینه‌ها را در حضور رئیس‌جمهور محترم خواهیم داشت.

محمدجواد ظریف  همچنین در توئیتی دیگر، از محسن رنانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و اقتصاددان برای حضور در این شورا و کمک به انتخاب گزینه‌های وزارت‌خانه‌ها قدردانی کرد.

در اولین جلسه هیات دولت نیز که عصر یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ پس از مراسم تنفیذ با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، رئیس دفتر رئیس جمهور توصیه هایی را به مسئولان جدید مطرح کرد.

محسن حاجی‌میرزایی با بیان این‌که «مسئولان جدید باید بدانند مسئولان قبلی در مواجهه با یک موضوع چرا و چگونه به یک تدبیر خاص رسیده و آن را اجرا کرده‌اند»، افزود: آشنایی با چرایی و چگونگی اتخاذ تصمیمات، تدابیر و اقدام مسئولان در مواجهه با مسائل مختلف، دانشی ناب، حقیقی و بسیار مفید در مدیریت است که حتما در این دولت به آن توجه می‌شود.

****

در ارتباط با تاثیر قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در امنیت معاملات ملکی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با ایسنا تاکید کرد که اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول منجر به کاهش کلاهبرداری‌های ملکی می‌شود.

عثمان سالاری چنین توضیح داد که به هر میزانی که معاملات و داد و ستدها مبنا، بنیاد، اساس و شالوده مستحکم‌تری داشته باشند، بدیهی و طبیعی است که متعاملین با فراغ بال و طیب خاطر بیشتری معاملات را انجام می‌دهند و کلاهبرداری‌ها کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123163 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]