دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
123038
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱

دولت چهاردهم به وضعیت مدیریتی در بانک‌های خصوصیِ دچار مشکل ورود جدی کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به وجود احکام قانونی مناسب در برنامه هفتم، انتظار می‌رود دولت چهاردهم با استفاده از این قوانین به وضعیت مدیریتی در بانک‌های خصوصی دچار مشکل ورود جدی کند.



جعفر قادری نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص گلایه سهامداران از وضعیت برخی بانک‌های خصوصی گفت: اینکه سهام برخی بانک‌های خصوصی به وزارت اقتصاد داده شده، ناظر به این فلسفه بوده که ناترازی ادامه پیدا نکند اما اینکه وزارت اقتصاد و مدیران منصوبش در برخی بانک‌های خصوصی نتوانسته انتظارات برای رفع مشکل ناترازی و زیان را برطرف کنند، باید مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود مشکل از چه چیزی بوده‌ است. برنامه هفتم تکالیفی را مربوط به بانک‌ها تعیین کرده که باید به آن عمل شود.

وی با اشاره به ظرفیت های قانونی که مسئولان دولت سیزدهم در اختیار داشتند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود آقای فرزین رییس بانک مرکزی در روزهای پیش رو به موضوع زیان‌سازی برخی مدیران بانک های خصوصی ورود کنند تا مشکل مردم حل شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهیه گزارشاتی درباره وضعیت مدیریت برخی از بانک‌های خصوصی گفت: باید ضابطه‌ای تعیین شود تا هر کسی در جایگاه مدیریت بانک خصوصی قرار نگیرد چون دیگر روش‌های آزمون و خطا کفایت می‌کند؛ کار در وزارت اقتصاد و بانک‌ها به همین راحتی نیست و افراد باید تجربه و کارنامه مناسبی داشته باشند.

قادری یادآور شد: با توجه به وجود احکام قانونی مناسب در برنامه هفتم، انتظار می‌رود دولت چهاردهم با استفاده از این قوانین به وضعیت مدیریتی در بانک‌های خصوصی دچار مشکل ورود جدی کند. 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123038 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]