سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123204
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸

«مجدل شمس»؛ نیاز نتانیاهو به افزایش هیاهوها

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: علی‌رغم برخی تبلیغات رژیم صهیونیستی در مورد تحولات رخ داده در مجدل‌ شمس و خط و نشان آنها در ارتباط با حمله به لبنان بعید است که نتانیاهو بخواهد جنگ گسترده‌ای را در منطقه آغاز کند؛ چرا که این موضوع به معنای مرگ سیاسی نتانیاهو است.



به گزارش ایسنا، در روستای مجدل شمس در بلندی‌های جولان، شامگاه شنبه انفجارهای شدیدی رخ داد که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

در پی این انفجار، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

 در همین ارتباط پایگاه خبری «آکسیوس» اعلام کرد که حزب‌الله به سازمان ملل این موضوع را اطلاع داده و بار دیگر تأکید کرده که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

«مجدل شمس»؛ نیاز نتانیاهو به افزایش هیاهوها

حادثه در مجدل شمس

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تجزیه و تحلیل داده‌های موجود نشان می‌دهد که موشک از شمال روستای شبعا در جنوب لبنان به سمت مجدل شمس در جولان شلیک شده است.

ارتش صهیونیستی همچنین ادعا کرده که اطلاعاتی که بدست آورده، نشان می‌دهد حزب‌الله پشت حمله به مجدل شمس بوده است.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز روز گذشته در خبری اعلام کرد که  ارتش اسرائیل سناریوهای احتمالی حمله به لبنان را (درپی حادثه مجدل شمس) تهیه و به سران سیاسی ارائه کرده است.

این رادیو افزود: در میان سناریوهای پیشنهادی، اقدامات نظامی سخت‌تر از قبل است. مقامات امنیتی به سران سیاسی اطمینان دادند که طرح های تهیه شده بلافاصله قابل اجرا هستند.

 در روزهای گذشته در پی قوت گرفتن احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، برخی از کشورهای منطقه و فرامنطقه تلاش‌هایی را برای جلوگیری از وقوع یک جنگ جدید در منطقه آغاز کرده‌اند؛ چنان که سخنگوی دولت آلمان پس از حمله هوایی به بلندی‌های جولان از ایران و دیگر بازیگران منطقه‌ای خواست تا مانع از تشدید تنش‌ها شوند.

 همچنین برخی از کشورها از شهروندان خود در لبنان خواسته‌اند که هر چه زوتر خاک این کشور عربی را ترک کنند.

«حسن لاسجردی» در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با حمله اخیر صورت گرفته به مجدل شمس و طرح این ادعا از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که این حمله از سوی حزب‌الله لبنان انجام شده و تبلیغات صورت گرفته از سوی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر حمله قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: عموما حزب‌الله لبنان اگر منطقه‌ای را مورد حمله قرار دهد، مسئولیت آن را می‌پذیرد و این شجاعت را دارد که در واقع مسئولیت کار انجام شده خود را برعهده بگیرد.

وی با بیان این‌که حزب‌الله لبنان تاکید دارد  این حمله از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است، اظهار کرد: در پی این اتفاق هیاهوی صهیونیست‌ها مبنی بر این‌که رژیم صهیونیستی قرار است حمله گسترده‌ای را به لبنان انجام دهد افزایش یافته است.

«مجدل شمس»؛ نیاز نتانیاهو به افزایش هیاهوها

حادثه در مجدل شمس

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اعتقاد بر این‌که به نظر می‌رسد تبلیغاتی که صهیونیست‌ها در این زمینه ایجاد کرده‌اند بیشتر به نوعی در راستای افزایش فشار به دولت لبنان و همچنین دولت‌های منطقه جهت محدود کردن حزب‌الله لبنان است، گفت: حزب‌الله لبنان حتی در جریان جنگ‌ ۲۰۰۶ مناطق غیرنظامی را هدف قرار نمی‌داد و اگر به اشتباه این کار را انجام می‌داد مسئولیت آن را می‌پذیرفت، بنابراین با توجه به شواهد و سوابق فعالیت‌های حزب‌الله بعید به نظر می‌رسد که حمله رخ داده از سوی حزب‌الله لبنان باشد.

لاسجردی با تاکید بر این‌که حزب‌الله نمی‌خواهد که بحران در نوار غزه به داخل لبنان کشیده شود و طی ۹ ماه گذشته این موضوع را مدیریت کرده است، تصریح کرد: از طرفی دیگر کشورهای منطقه و حتی قدرت‌های بزرگ نمی‌خواهند جنگ در منطقه گسترش پیدا کند؛ چرا که این موضوع هزینه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. در داخل اراضی اشغالی نیز صداهایی مبنی بر مخالفت با گسترش جمع شنیده می‌شود و خانواده‌های اسرای صهیونیستی تاکید دارند که باید هرچه زودتر اسرای‌شان آزاد شوند تا این‌که نتانیاهو بخواهد جبهه جدیدی را در جنگ ایجاد کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این‌که شاید نتانیاهو تصور می‌کند که با گسترش ابعاد جنگ می‌تواند از بحرانی که در آن گرفتار شده فرار کند، اظهار کرد: این تصور اشتباهی است و اگر حزب الله درگیر شود، نیروهای مقاومت در جبهه‌های مختلف علیه رژیم صهیونیستی فعال می‌شوند و باید به این موضوع توجه داشت آغاز جنگ جدید در منطقه به معنای مرگ سیاسی نتانیاهو است. بنابراین من تصور می‌کنم اظهاراتی که صهیونیست‌ها در مورد حمله گسترده به لبنان می‌کنند بیشتر تبلیغات است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123204 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]