سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123200
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و گامبیا

روابط دیپلماتیک بین ایران و گامبیا از سر گرفته شد.



به گزارش ایسنا، در بیانیه رسمی از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و گامبیا آمده است: متعاقب ملاقات مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گامبیا طی سال‌های اخیر و مذاکرات صورت گرفته در جریان سفر جناب آقای مامدو تانگارا، وزیر محترم امور خارجه گامبیا به تهران با جناب آقای دکتر باقری، سرپرست محترم وزارت امور خارجه ایران در حاشیه مراسم تحلیف جناب آقای پزشکیان ، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ۲ طرف تصمیم گرفتند در راستای تامین منافع ۲ کشور ، از سرگیری روابط دیپلماتیک خود را درتاریخ ۸ مرداد ۱۴۰۳ ( ۲۹ جولای ۲۰۲۴) اعلام نمایند.

از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و گامبیا

دیدار علی باقری و وزیر خارجه گامبیا

۲ دولت توافق نمودند، روابط دوستانه فی مابین را بر اساس اصل احترام متقابل، برابری و منافع مشترک توسعه دهند.

۲ طرف توافق نمودند همکاری‌های خود را در همه زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری، تجارت و فرهنگی که می‌تواند منافع هر ۲ ملت را تامین نماید، گسترش دهند.

به منظور تسریع در روند اجرایی این تصمیم مقرر شد سفارت خانه های دو کشور در داکار به عنوان کانال تماس دیپلماتیک هماهنگی لازم و اقدامات مقتضی را معمول نمایند.

توافق شده در تاریخ ۸ مردادماه ۱۴۰۳ (۲۹ جولای ۲۰۲۴)

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123200 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]