دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
123127
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷

پزشکیان: هیچ مانعی نمی‌تواند در اراده ایران و کوبا برای توسعه مناسبات خللی ایجاد کند

رئیس جمهور ضمن تجلیل از سابقه مبارزاتی ملت کوبا در برابر امپریالیسم، توسعه و گسترش روابط میان کشورهای مستقل و آزادی‌خواه نظیر ایران و کوبا را در مقابله با یکجانبه‌گرایی، نقش‌آفرین و موثر دانست.



به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان عصر امروز – دوشنبه – در دیدار آقای «مانوئل ماررو کروز» نخست وزیر کوبا ضمن تشکر از سفر هیئت عالی‌رتبه کوبایی به تهران برای حضور در مراسم تحلیف و همچنین قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت کوبا با ملت ایران در پی شهادت رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و توسعه روابط با کوبا در دوره جدید تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن تجلیل از سابقه مبارزاتی ملت کوبا در برابر امپریالیسم، توسعه و گسترش روابط میان کشورهای مستقل و آزادی‌خواه نظیر ایران و کوبا را در مقابله با یکجانبه‌گرایی، نقش‌آفرین و موثر دانست.

پزشکیان همچنین ضمن قدردانی از مواضع کوبا در محافل و مجامع بین‌المللی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از آرمان‌های استقلال‌طلبانه و آزادیخواهانه کوبا حمایت کرده و بی‌تردید این حمایت‌ها ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور همچنین بر اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در سفر رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی به کوبا تاکید کرد و افزود: بدون تردید هیچ مانعی نمی‌تواند در عزم و اراده دو کشور برای توسعه بیش از پیش مناسبات خللی ایجاد کند.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و انتقاد از سکوت و انفعال کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال این جنایات افزود: آمریکا و برخی کشورهای غربی که مدام از حقوق بشر و دموکراسی دم‌ می‌زنند نه تنها در مقابل این جنایات اقدامی نمی‌کنند بلکه با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی، شریک جرم رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین هستند.

رئیس جمهور مواضع کوبا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را قابل تقدیر دانست و بر لزوم اقدام عملی از سوی مجامع بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

«مانوئل ماررو کروز» نخست وزیر کوبا نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب دکتر پزشکیان به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران و همچنین گرامی‌داشت یاد رئیس جمهور فقید دکتر سید ابراهیم رئیسی، روابط ایران و کوبا را برادرانه، استراتژیک و ممتاز توصیف کرد و با تاکید بر نقش اثرگذار و محوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود: ایران و کوبا درباره مسائل بین‌المللی دارای مواضع و نگاه مشترک هستند و توسعه همکاری‌های دو کشور در جهت مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا بسیار موثر خواهد بود.

نخست وزیر کوبا با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری به ویژه در بخش انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و بیوتکنولوژی بر اراده کشورش برای اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور تاکید کرد.

مانوئل ماررو کروز همچنین اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرد و نقش‌آفرینی بیشتر مجامع بین‌المللی برای توقف این جنایات را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123127 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
فرارو 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]