یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ /
122710
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

عذرخواهی پرنده ایتالیایی از همسرش/ سقوط حلقه ازدواج درون رود سِن

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.



از پاریس و حواشی افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ آغاز می‌کنیم. سپس به مرکز تحقیق سرطان سر و گردن می‌رویم. در آخر هم به موج «کامالاو» نسل زد برای کامالا هریس می‌پردازیم.

 

۲۸ میلیون آمریکایی تماشاگر افتتاحیه المپیک پاریس

نتایج نظرسنجی اخیر NBC یونیورسال می‌گوید نزدیک به ۲۹ میلیون شهروند آمریکایی تماشاگر افتتاحیه المپیک پاریس بوده اند.

با این حساب افتتاحیه پاریس پربیننده‌ترین افتتاحیه پس از لندن ۲۰۱۲ بوده است. آمریکایی‌‌ها افتتاحیه پکن و توکیو را به دلیل اختلاف زمانی از دست داده اند.

خلاقیت در برگزاری جشن آغاز المپیک پاریس خاصه عبور کاروان تیم‌ها از رود سن و نمایش مکان‌های دیدنی پاریس از جمله جذابیت‌های تصویری برای تماشاگران بوده است.

 

باکتری دهان یا قاتل سرطان؟

به نظر می‌رسد امیدواری‌هایی برای مبتلایان به سرطان گردن و سر ایجاد شده است. دانشمندان می‌گویند پای یک نوع باکتری دهانی در میان است.

در تحقیقات اخیر مشخص شده است نوعی معمولی از باکتری‌های دهانی نقش بزرگی در ذوب کردن سلول‌های سرطانی دارند. به آنها فوزوباکتریوم می‌گویند.

مبتلایان به سرطان سر و گردن که دهانشان فوزوباکتریوم داشته است، بهتر نسبت به درمان واکنش نشان داده اند. مکانیسم اثر این باکتری هنوز معلوم نشده است.

 

سقوط حلقه ازدواج پرنده ایتالیایی در رود سن

پرچم‌دار کاروان ایتالیا آقای جیان‌ مارکو تامبری حلقه ازدواجش را در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس گم کرده است. او قهرمان پرش ارتفاع در المپیک توکیو است.

تامبری می‌گوید زمانی که درون قایق و در حال رژه المپیک و عبور از رود سن بوده، حلقه‌اش درون رود سن افتاده است. او از همسرش عذرخواهی کرده است.

این پرنده ایتالیایی در صفحه اینستاگرامش برای همسرش نوشته « رود پرآب سن، کیلوهای زیادی که این ماه‌‌ها کم کرده ام و یا جنب و جوش در پرچم‌داری باعث افتادن حلقه‌ام شده».

 

تعطیلی سینماها در بریتانیا

شرکت سینه‌ورلد شش سینمای خود را در سراسر بریتانیا تعطیل می‌کند. در بیانیه این شرکت می‌خوانیم با هدف کاهش هزینه‌ها این تصمیم اتخاذ می‌شود.

همه‌گیری کووید ۱۹ در جهان هزینه زیادی روی دست سینماداران گذاشت. خالی ماندن طولانی مدت سالن‌های سینما منجر به ورشکستگی و بدهی‌‌های کلان صاحبان آنها شد.

سینه‌ورلد هم از این قاعده مستثنا نیست. آنها در این ماه در مجموع ۲۵ سالن از ۱۰۰ سالن سینمای خود را تعطیل کرده اند. 

 

نسل z و موج «کامالاو» برای خانم هریس

موج « کامالاو» یا Kamalove که در ایالات متحده راه افتاده از علاقه نسل z به معاون اول بایدن خبر می‌دهد. کامالا هریس به پشتوانه این نسل جلو می‌رود.

او در گردهمایی دموکرات‌ها در آتلانتا تایید کرد اگر به عنوان نخستین معاون اول زن انتخاب شده نتیجه فعالیت جوانترها است. حضور هریس در این نشست مجازی بوده است.

خانم هریس در سخنرانی مجازی خود گفته رای‌دهندگان جوان کلید انتخابات هستند و رای آنها فرضی نیست.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 122710 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]