دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
122766
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

جزئیات جدید و مهم مراسم تحلیف مسعود پزشکیان

براساس قانون مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب بعد از برگزاری مراسم تنفیذ برگزار خواهد شد که قرار است فردا «یکشنبه؛ ۷ مرداد ۱۴۰۳» از سوی مقام رهبری انجام شود.



به گزارش شبکه شرق، جزئیات برگزاری مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان»، رئیس‌جمهور نهم کشور اعلام شد.

سه‌شنبه؛ «۹ مرداد ۱۴۰۳» مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور نهم، در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

براساس قانون، مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب بعد از برگزاری مراسم تنفیذ برگزار خواهد شد که قرار است فردا «یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳» از سوی مقام رهبری انجام شود.

طبق قانون،‌ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور هم پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام رهبری و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضا و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

این مراسم ساعت ۱۶ سه‌شنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی برگز ار خواهد شد؛ بنابراین مجلس در این روز جلسه ندارد و نمایندگان استقبال از هیات های خارجی و سایر امورات برای هماهنگی را دنبال خواهند کرد.

برای این مراسم از مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی دعوت شده است.

مقاماتی از سطوح مختلف  اعم از سران کشورها، وزیران امور خارجه، روسای مجالس و فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید شرکت می‌کنند.

«انریکه مورا» معاون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «ژرالدو آلکمین» معاون رئیس‌جمهور برزیل، «ویاچسلاو وولودین» رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در رأس هیات روسی، «رشید مردوف» معاون رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، هیاتی عالی رتبه از چین از جمله مهمانان این مراسم هستند.

طبق اعلام معاونت امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز سه‌شنبه به این مناسبت در تهران تعطیلی نخواهد بود و تنها محدودیت‌های ترافیکی مطرح است.

«مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است که در دومین مرحله از چهار دهمین انتخابات ریاست جمهوری «۸ تیر ۱۴۰۳»، با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر رقیب خود به پیروزی رسید.

منبع:

ایسنا

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 122766 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]