دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
122884
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

روایت تنفیذ چهاردهم

مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب صبح امروز – یکشنبه ۷ مرداد ماه – در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد و مسعود پزشکیان حکم ریاست جمهوری خود را از رهبر انقلاب دریافت کرد.



با گزارش ایسنا، این مراسم از ساعت ۱۰ صبح با حضور آیت الله خامنه ای در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شد. مسئولان کشوری و لشکری و همچنین سفرا و مهمانان خارجی در این مراسم حضور داشتند.

روایت تنفیذ چهاردهم

محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در سمت راست رهبری و مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف و محسنی اژه ای روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه  در سمت چپ رهبری نشسته بودند. عکس شهید رئیسی بر روی میز بین پزشکیان و قالیباف قرار داده شده بود تا یاد این رئیس جمهور شهید گرامی داشته شود.

روایت تنفیذ چهاردهم

پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، احمد وحیدی وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ارائه داد.

وی در این زمینه بیان کرد: ۱۳۰۰  هیات اجرایی در سراسر کشور و خارج از کشور تشکیل شد. از ۸۰ نفر در وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام شد که ۶ نفر را شورای نگهبان تایید کرد. انتخابات در روزهای ۸ و ۱۵ تیر در بیش از ۵۸ هزار شعبه برگزار شد. ۶۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی این شعب بودند. زمینه حضور برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شد و در ۹۸ کشور انتخابات برگزار شد. انتخابات در آرامش و امنیت برگزار شد و ۲۴۰ هزار نفر از فراجا و بسیج از امنیت انتخابات حفاظت کردند.

روایت تنفیذ چهاردهم

وحیدی همچنین گفت: ۲۰۰ هزار نفر ناظر شورای نگهبان بودند. در مرحله اول ۳۷ هزار و در مرحله دوم ۶۶ هزار نفر از نمایندگان نامزدها در وزارت کشور، فرمانداری و بخشداری ها حضور داشتند. کمترین پرونده قضایی در این مرحله ایجاد شد. همه فرایندهای انتخابات به خوبی رصد شد. بیش از ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار و در مرحله دوم بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار رای اخذ شد که ۴۹.۸ درصد مشارکت در مرحله دوم رقم خورد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری متن حکم ایشان برای رئیس جمهور منتخب را قرائت کرد و سپس رهبر انقلاب حکم ریاست جمهوری را از مخبر سرپرست ریاست جمهوری دریافت و به پزشکیان تحویل داد.

روایت تنفیذ چهاردهم

در ادامه مراسم مسعود پزشکیان در بخشی از صحبت های خود گفت: آنچه که چشم‌‎انداز نظام جمهوری اسلامی است،‌ ایران توسعه‌یافته با هویت اسلامی و انقلابی، با جایگاه نخست اقتصادی،‌ علمی و فناوری در منطقه با تعامل سازنده با جهان است. چشم‌انداز ما کشوری توسعه‌یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و آزادی‌های مشروع و عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌منده از امنیت اجتماعی و قضائی و برخوردار از دانش پیشرفته است.

رئیس جمهور افزود:  اگر هم‌قسم شویم و سیاست‌های کلی رهبری را اجرایی کنیم کشور به جایی می‌رسد که بهترین و برترین باشد. وحدت و انسجام و چنگ زدن به ریسمان الهی است می‌تواند ما را به جایگاهی که شایستگی آن را داریم برساند. معیار خدمت‌گذار بودن ما، رضایت یا عدم رضایت مردم خواهد بود؛‌ ما باید با تمام وجود به مردم محبت بورزیم.

روایت تنفیذ چهاردهم

در ادامه نیز آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب سخنرانی کردند. ایشان ابتدا یاد و خاطره شهید رئیسی را گرامی داشتند و به برخی از ویژگی های این شهید اشاره کردند. ایشان در ادامه به اهمیت مساله انتخابات پرداختند و به تاریخ مشروطه و سپس دوره پهلوی اول و دوم پرداختند.

رهبر انقلاب همچنین نسبت به صحبت های مسعود پزشکیان فرمودند: بیانات رئیس جمهور متقن و عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم سالاری اسلامی است.

روایت تنفیذ چهاردهم

رهبر معظم انقلاب همچنین به تعامل میان قوا، در اولویت قرار دادن مساله اقتصاد، پایان رقابت های انتخاباتی، معطل نکردن مسائل داخلی به موضوعات خارجی، توجه به تکنولوژی های مدرن، توجه به همسایگان، توصیه کردند.

ایشان در بخش پایانی بیانات خود به موضوع غزه و جنایات صهیونیست ها اشاره کردند.

این مراسم ساعت ۱۱:۳۰ به پایان رسید.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
حتما بخوانید : چرا شاه ترور شد؟
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 122884 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]