دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
122680
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۳۸

بازخوانی تاریخی مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری روحانی در ۹۲ و ۹۶

بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهوری ایران، مراسم تنفیذ او در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۱۳۹۲ برگزار شد.



در بخشی از این گزارش به حواشی مراسم تنفیذ حسن روحانی در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ پرداخته است.
به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از این گزارش با عنوان «متن و حاشیه تنفیذ حکم ۸ رئیس جمهور ایران، از جماران تا حسینیه امام خمینی» آمده است:
بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهوری ایران، مراسم تنفیذ او در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۱۳۹۲ برگزار شد. در این مراسم حضور چهره‌هایی، چون آیت الله هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری و چهره‌هایی که در مراسم تنفیذ سال ۸۸ غایب بودند، پررنگ بود.
حضور وحید حقانیان، معاون اجرایی وقت دفتر رهبری، هنگام دریافت حکم تنفیذ روحانی از حواشی دیگر این مراسم بود. گفتنی است که حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی در پایان قرائت حکم تنفیذ، تاریخ حکم را به اشتباه ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ خواند که سپس بلافاصله آن را اصلاح کرد.
پیروزی حسن روحانی، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هم تکرار شد و مراسم تنفیذ او در تاریخ ۱۲ مردادماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد، مراسمی که حسن روحانی و علی لاریجانی در سمت چپ رهبر انقلاب و آملی لاریجانی و احمد جنتی در سمت راست معظم له نشسته بودند، اما جالی خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم به چشم می‌آمد.

از حواشی این مراسم هم می‌توان به حضور محمود احمدی نژاد و هم نشینی‌اش با ابراهیم رئیسی اشاره کرد، این حضور پس از ردصلاحیت احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود. هر چند که ابراهیم رئیسی پس از دقایقی که در کنار احمدی نژاد نشست جایی خود را تغییر کرده و هم نشین حجت السلام و المسلمین سید حسن خمینی شد.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 122680 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اسپوتنیک 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]