شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
122434
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

نتانیاهو؛ دردسر آمریکایی‌ها

کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به سفر اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اظهار کرد:سفر انجام شده سفر مهمی بود ولی نتانیاهو در این سفر نتوانست که برخی از مشکلاتی که بین آمریکا و اسرائیل ایجاد شده است را حل کند و یا از بین ببرد و این مشکلات همچنان وجود دارد.



به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در جریان سفر به واشنگتن، در کنگره آمریکا سخنرانی کرد و به توجیه جنایت های چند ماه گذشته این رژیم در غزه پرداخت.

 او در حالی در کنگره آمریکا در حال دفاع از عملکرد جنگ طلبانه خود بود  که همزمان هزاران نفر مقابل ساختمان کنگره علیه او شعار سر داده و پلاکاردهایی با شعار «نتانیاهو تحت پیگرد است … او جنایتکار جنگی است» در دست داشتند.

نتانیاهو؛ دردسر آمریکایی‌ها

تجمع اعتراضی علیه نتانیاهو

نتانیاهو در سخنان خود در کنگره آمریکا که بارها مورد تشویق نمایندگان این کشور به خصوص جمهوری خواهان قرار گرفت، گفت: «ما در یک ۲ راهی تاریخی هستیم، خاورمیانه در حال انفجار است و مناقشه بین تمدن‌ها نیست، بلکه بین بربریت و تمدن است.»

وی در این سخنرانی با بیان این که آمریکا و اسرائیل باید در کنار هم بایستند و وقتی این کار را انجام دهیم پیروز خواهیم شد و آنها شکست خواهند خورد، اظهار کرد: آمدم تا به شما اطمینان دهم که پیروز خواهیم شد.»

نتانیاهو عملیات طوفان الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر را با حادثه ۱۱ سپتامبر تشبیه کرد و مدعی شد: «حمله ۷ اکتبر مشابه ۱۱ سپتامبر است که شدت آن ۲۰ برابر شده است.»

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با اتخاذ رویکرد ضد ایرانی و تکرار لفاظی‌ها علیه ایران مدعی شد: «خاورمیانه با محور ایرانی مواجه است.»

 وی همچنین مدعی شد: «دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، اسرائیل را بدون مدرک متهم کرد که مردم غزه را به گرسنگی کشانده و این مزخرف و ساختگی است!».

این مقام رژیم صهیونیستی در جریان سفر بحث برانگیز خود به آمریکا، با تعدادی از مقامات این کشور  از جمله جو بایدن، کامالا هریس و ترامپ نیز دیدار کرد.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان این کشور قرار گرفت چنان که برنی سندرز سناتور آمریکایی در واکنش به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، گفت: بنیامین نتانیاهو نه تنها یک جنایتکار جنگی بلکه یک دروغگو است.

سندرز پس از سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: همه سازمان‌های بشردوستانه تصدیق کرده‌اند که ده‌ها هزار کودک فلسطینی در نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند، زیرا دولت افراطی نتانیاهو همچنان جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را می‌گیرد.

سندرز در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها خواهان کناره‌گیری او از سمت خود هستند، تاکید کرد: بنابراین نتانیاهو در حقیقت برای پیش بردن مبارزات انتخاباتی خودش به کنگره آمریکا آمد.

 براساس گزارش منتشر شده از سوی برخی از رسانه ها، ۱۲۸ نماینده کنگره آمریکا سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تحریم کردند و در این جلسه حضور نداشتند.

نتانیاهو؛ دردسر آمریکایی‌ها

دیدار نتانیاهو و بایدن

 حسین رویوران، استاد مطالعات دانشکده جهان دانشگاه تهران در مورد سفر اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و سخنرانی وی در کنگره و دیدارش با برخی از رهبران ارشد این کشور گفت: این سفر، سفر بحث‌برانگیزی شد. این اولین بار نبود که نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند او تاکنون چندین بار در کنگره صحبت کرده است ولی این بار این سخنرانی با تظاهرات بزرگی خارج از کنگره همراه بود.

 او با بیان این‌که در آمریکا در بین برخی از رهبران این کشور این ذهنیت وجود دارد که نتانیاهو یک دردسر برای واشنگتن  است، خاطر نشان کرد: او در سخنرانی خود در کنگره به تظاهرکنندگان و مخالفان آمریکایی اسرائیل حمله کرد و قطعا این موضوع برای تعدادی از رهبران آمریکایی قابل قبول نیست که رئیس یک رژیم در کنگره این کشور به مردم آمریکا حمله کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین با بیان این‌که برخی از مقامات ارشد آمریکا در دیدار با نتانیاهو بر موضوع توقف کشتار کودکان در غزه و همچنین ایجاد آتش‌بس تاکید کردند، خاطر نشان کرد: این سفر تضادهایی که بین مقامات آمریکا در ارتباط با موضوع رژیم صهیونیستی و فلسطین وجود دارد را تشدید کرد. نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره تلاش کرد که جنایت‌های صورت گرفته در غزه را توجیه کند و یک تصویری نادرست از شرایط واقعی منطقه ارائه دهد، اما این سخنان با واکنش رسانه‌ها در آمریکا مواجه شد چنانکه برخی رسانه‌های آمریکایی با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره خطاب به وی نوشتند دروغ تا کجا؟

این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که نتانیاهو در این سفر نتوانست در بین افکار عمومی و حتی برخی از مقامات آمریکایی جنایت‌های رخ داده در غزه را توجیه کند، گفت: نتانیاهو در حالی صحبت از ادامه جنگ می‌کند که برخی از مقامات آمریکایی تاکید بر اهمیت هرچه زودتر پایان جنگ و ایجاد آتش‌بس دارند.

نتانیاهو؛ دردسر آمریکایی‌ها

دیدار نتانیاهو و هریس

رویوران با تاکید مجدد مبنی بر این‌که سفر صورت گرفته سفر مهمی بود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که آمریکا همچنان به ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی ادامه دهد ولی نتانیاهو در این سفر نتوانست برخی از مشکلاتی که بین آمریکا و اسرائیل ایجاد شده است را حل کند و یا از بین ببرد و این مشکلات همچنان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 122434 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]