دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
121657
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

خبر خوش برای فضانوردان / این لباس ادرار را به آب تبدیل می‌کند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.



ابتدا گزارشی از تلاش روسیه برای تاثیر بر انتخابات اروپا می‌خوانیم. سپس به برزیل می‌رویم که رئیس‌جمهور سابق آن به تازگی به انواع جرایم متهم شده است. در آخر هم سری به کارخانه‌های تولید پوشک در ژاپن می‌زنیم. 

 

انتخابات اروپا؛ سیل داده‌های غلط روسی در ایکس 

تجزیه و تحلیل محققان شبکه‌های اجتماعی خاصه پلتفرم ایکس نشان می‌دهد پیش از انتخابات اخیر در اروپا تلاش‌هایی برای انتشار داده‌های غلط صورت گرفته است.

بررسی ایکس در آلمان، هلند، فرانسه و ایتالیا می‌گوید این تلاش‌ها با هدف تاثیر گذاشتن بر انتخابات پارلمانی اروپا و با یک عملیات روسی صورت گرفته است. 

اغلب حساب‌های کاربری ایکس که در انتشار داده‌های غلط فعال بوده اند، پس از حمله روسیه به اوکراین راه‌اندازی شده و در روزهای پیش از انتخابات اروپا دنبال‌کننده‌های کلان گرفته و داده‌ها را منتشر کرده اند.

 

این لباس ادرار را به آب تبدیل می‌کند

سرانجام دانشمندان به تخیلات و رویاهای فیلم «دان» رنگ حقیقت زدند و موفق شدند یکی دیگر از مشکلات فضانوردان را حل کنند؛ کمبود آب و پیاده‌روی‌های فضایی.

آنها لباسی طراحی کرده اند که می‌تواند ادرار فضانوردان را به آب آشامیدنی تبدیل کند. در حال حاضر هر فضانورد تنها ۱ لیتر آب می‌تواند حمل کند. با این لباس راه‌پیمایی‌های طولانی مدت فضایی دیگر دردسرساز نخواهد بود. 

دانشمندان امیدوارند این لباس تا سال ۲۰۳۰ و زمان اجرایی شدن برنامه آرتمیس از همه آزمایش‌ها سربلند بیرون بیاید و در نهایت مورد استفاده قرار بگیرد.

 

سوء استفاده بولسونارو از سازمان جاسوسی برزیل

پلیس فدرال برزیل در تازه‌ترین اقدام، رئیس‌جمهور سابق را به سوء استفاده شخصی از سازمان اطلاعات جاسوسی متهم کرده است. پنج نفر در ارتباط با این ماجرا بازداشت شده اند. 

بولسونارو در طول دوران ریاست‌جمهوری با کمک سازمان جاسوسی به روزنامه‌نگاران، سیاستمداران، قضات و به طور کل مخالفان خود آزار رسانده و دموکراسی را تضعیف کرده است.

پلیس فدرال برزیل پیشتر بولسونارو را به اختلاس، ارتباط با گروه‌های تبه‌کار و دزدی و فروش هدایای ریاست‌جمهوری متهم کرده بود.

 

ژاپن؛ از پوشک خردسال به پوشک بزرگسال

بسیاری از کارخانه‌های تولید پوشک کودکان در ژاپن خط تولید خود را به تولید پوشک بزرگسال تغییر داده اند؛ افزایش جمعیت بزرگسال و کاهش نرخ تولد باعث این اتفاق شده است.

تولیدکنندگان پوشک در ژاپن می‌گویند در حال حاضر تولید پوشک خردسال سودی ندارد چون بازاری ندارد، اما بازار فروش پوشک بزرگسالان بسیار پر رونق است.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۷۰، سی درصد جمعیت ژاپن کاهش یابد و به ۸۷ میلیون نفر برسد. این یعنی از هر ۱۰ شهروند ژاپنی ۴ نفر ۶۵ سال و یا بیشتر سن دارند.

 

استرالیا؛ جاسوسی زوج بریزبنی برای روسیه

یک زوج بریزبنی با اتهام جاسوسی و انتقال داده های وزارت دفاع استرالیا به روسیه شناسایی و بازداشت شده اند.

پلیس فدرال استرالیا می‌گوید یک زن ۴۰ ساله کارمند وزارت دفاع که در مرخصی طولانی‌مدت به سر می‌برد با کمک همسر ۶۲ ساله‌اش در صدد انتقال اطلاعات نظامی استرالیا را به روسیه بوده اند.

تمرکز پلیس فدرال بر این است آیا این انتقال صورت گرفته یا نه. این زن در طول مرخصی خود بارها به روسیه سفر و همسرش را برای ورود به حساب کاربری خود در وزارت دفاع راهنمایی کرده است.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 121657 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]