یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
120955
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

نگاه مجلس دوازدهم استفاده حداکثری از نظرات مرکز پژوهش‌هاست

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که نگاه ما استفاده بیش از گذشته از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مسیر قانون‌گذاری در مجلس دوازدهم است.



به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد سه ساله مرکز پژوهش‌ها را بررسی کردند، پس از استماع توضیحات بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان به اظهارنظر پرداختند.

سالار مرادی در این خصوص بیان کرد: مرکز پژوهش‌ها می‌تواند جایگاه مشورتی به صورت عملیاتی‌تر در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس شورای اسلامی داشته باشد. در این دوره انتظار می‌رود از دیدگاه‌ها و نظرات مرکز پژوهش‌ها بیش از گذشته بهره برد. موضوعات و مسائل تخصصی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد که مرکز پژوهش‌ها می‌تواند نگاه‌های تخصصی خود را به مجلس شورای اسلامی منتقل کند. نگاه ما این است که بیش از گذشته از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها در بعد قانون‌گذاری برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

منصور علیمردانی نیز با اشاره به نقش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده از زحماتی که تاکنون بدنه مرکز پژوهش‌ها کشیده است قدردانی می‌کنم، مرکز پژوهش‌ها نقش مطالعاتی و تحقیقاتی مهمی در حوزه قانون‌گذاری برعهده دارد. متاسفانه نمایندگان در این دوره به امکانات و مطالب مرکز پژوهش‌ها آنچنان دسترسی ندارند ما نمایندگان نمی‌توانیم از نرم‌افزارهای مرکز پژوهش‌ها روی موبایل خود استفاده کنیم. ما خارج از دفاتر و صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سامانه‌های قانون‌گذاری و مطالعه محتوای تولید شده توسط مرکز پژوهش‌ها دسترسی نداریم.

رحمت‌الله نوروزی نیز در خصوص عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها با این هدف شکل گرفت تا کار کارشناسی بهتری پیرامون قوانین صورت گیرد و ما به اطلاعات و تحقیقات کارشناسی در امر قانون‌گذاری دسترسی داشته باشیم. ما بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۸۴ عنوان قانونی داریم اما اکنون فیزیک کار مرکز پژوهش‌ها در اختیار ما نیست. خروجی کار مرکز پژوهش‌ها باید در کمیسیون‌ها و صحن مجلس شورای اسلامی و طرح‌ها و لوایح مجلس بیش از گذشته خود را نشان دهد. نیازمند یک بازنگری در ارائه مطالب از سوی مرکز پژوهش‌ها به مجلس شورای اسلامی هستیم.

در ادامه جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت نخبگانی و اساتید در استان های کشور باید از طریق مرکز پژوهش ها ادامه پیدا کند. بحث تنقیح قوانین باید در مرکز پژوهش ها دنبال شود. دوره های آموزشی برای نمایندگان گذاشته شود تا بتوانند از تولیدات مرکز پژوهش ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: اتصال به پایگاه های فارسی زبان برای پژوهشگران شایسته است فراهم شود. حمایت از پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد در مرکز پژوهش ها مدون شود. مرکز پژوهش ها باید در تک تک موارد رسیدگی به صحن به نمایندگان کمک کند.

نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد عنوان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ در دوره گذشته در موضوع حکمرانی مشارکتی با مرکز پژوهش ها تعامل ایجاد کرد. در مدت کمیسیون اصل نود ۸۸ جلسه با کارشناسان مرکز پژوهش ها داشتیم. ۲۱۲ مکاتبه با این مرکز داشتیم. با ارتباطی که با ۵ معاونت مرکز برقرار کردیم به ۳۲ عنوان در دستگاه های نظارتی رسیدیم.

رحمدل بامری، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس اظهار داشت: امیدواریم طبق رهنمودهای رهبری بتوانیم تعامل خوبی برای موفقیت رییس جمهور منتخب داشته باشیم.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش ها می‌تواند چشم بینای مجلس برای تنقیح قوانین باشد. مرکز پژوهش ها می‌تواند این شرایط علمی را فراهم کند تا قوانینی را تصویب کنیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 120955 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]