شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
120846
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

دسترسی به مطالب و محتواهای مرکز پژوهش های مجلس بیشتر شود

نماینده مردم ابهر در مجلس گفت: متاسفانه نمایندگان دوره دوازدهم مجلس دسترسی خوبی به مطالب و محتواهای مرکز پژوهش های مجلس ندارند باید تمهیدی اندیشیده شود تا این دسترسی بیشتر شود.



به گزارش ایلنا، منصور علیمردانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات مرکز پژوهش های مجلس، عنوان کرد: این مرکز به عنوان یک نهاد مطالعاتی و تحقیقاتی وظایف مهمی را در حوزه قانونگذاری برعهده دارد که ارائه مشورت به نمایندگان از جمله اقداماتی است که باید انجام دهد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه نمایندگان دوره دوازدهم مجلس دسترسی خوبی به مطالب و محتواهای مرکز پژوهش های مجلس ندارند، اضافه کرد: ما نمی توانیم نرم افزار مرکز پژوهش ها را روی تلفن همراه خود نصب کنیم؛ لذا دسترسی به مطالب و محتواهای مرکز برای ما امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه کتاب های سالی که تهیه و در اختیار نمایندگان قرار داده شده قابلیت جستجو ندارد، گفت: باید دسترسی به سامانه ای که قابلیت جستجو دارد برای نمایندگان امکان پذیر شود همچنین نمایندگان خارج از دفاتر و صحن علنی مجلس به سامانه قانونگذاری دسترسی ندارند و امکان مطالعه محتواهای تهیه شده توسط مرکز پژوهش ها را ندارند. لازم است تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شود تا دسترسی برای نمایندگان در ساعات غیر از جلسه علنی هم ایجاد شود.

علیمردانی در پایان با اشاره به محدودیت تعداد گزارش هایی که به نمایندگان اختصاص داده شده است، عنوان کرد: رئیس مرکز پژوهش های مجلس به بنده اعلام کرد که در صورت درخواست نمایندگان مرکز می تواند ماهی ۵ گزارش به نمایندگان ارائه دهد. ما باید بر اساس موارد و موضوعات در جلسات قبل از شروع جلسه و حتی یک روز قبل از آن به این گزارش ها دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم آن را مطالعه کنیم و نظر تخصصی و علمی دهیم.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 120846 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 15 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 42 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]