یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ /
120778
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۳۴

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

رئیس‌جمهور منتخب در ادامه دیدارهای خود با مسؤولان نظام، با وزرای اقتصاد، بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.



به گزارش ایسنا، مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب روز یکشنبه ۷ مرداد و مراسم تحلیف در روز سه شنبه ۹ مرداد برگزار خواهد شد. پس از برگزاری این دو مراسم، پزشکیان باید لیست وزرای پیشنهادی خود برای کسب رای اعتماد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

این روزها رئیس‌جمهور منتخب در کنار تلاش برای انتخاب همکاران خود در دولت، با مسئولان دولت سیزدهم دیدار داشنه و آخرین گزارش از وضعیت وزاتخانه‌ا و دستگاه های دولتی را دریافت می‌کند. او همچنین در برخی نشست‌های عممی نیز شرکت می‌کند.

مصائب چینش دولت

پزشکیان امروز در نشست با اعضای ستاد مردمی خود شرکت کرد و به آنها از مشکلات مسیر انتخاب اعضای هیات دولت گفت. او در این نشست بیان کرد: «وقتی شور و شوق شما را می‌بینم، بار سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنم که خیلی سخت است. یکی از مشکلات من این است که همه عزیزان می‌خواهند من را ببینند و من هم جسارت نمی‌کنم کسی را نبینم، ولی چگونه باید جواب همه را بدهم؟ اینگونه نیست که من چون رئیس جمهور شدم عوض شده‌ام، من همان آدم سابق هستم اما نمی توانم همه را ببینم. خیلی‌ها گله می‌کنند که گم شده‌ای و جواب نمی‌دهی ولی من الان شب و روز ندارم. من در خدمت همه هستم.»

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: «انتخاب مسئولان به یک معضل تبدیل شده است. ما شعار انتخاب برتر داده‌ایم و به همه می‌گوییم کمک کنید و همه آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند و نمی‌دانم باید چه کنیم. ما باید کابینه وفاق ملی انتخاب کنیم و کاری کنیم وفاقی که از آن حرف می زدیم و شعار اینکه کشور با یک گروه و جناح اداره نمی شود را محقق کرده و پایبند شویم که نکند یک گروه و دسته و جناح شویم.»

مسعود پزشکیان همچنین با رضامراد صحرایی، احسان خاندوزی، بهرام عین‌اللهی، محمدمهدی اسماعیلی، داود منظور، محمدرضا فرزین و کمال خرازی دیدار کرد. در این دیدارها، وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم، گزارش‌های مختلفی از آخرین شرایط وزارتخانه و دستگاه خود به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کردند.

ارائه گزارش وزارت اقتصاد از سوی خاندوزی

خاندوزی وزیر اقتصاد درباره دیدار با مسعود پزشکیان گفت: ما برنامه راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ وزارتخانه را که پیش از این آماده کرده بودیم خدمت دکتر پزشکیان ارائه کردیم. در این جلسه گزارش عملکرد خودمان را خدمت دکتر پزشکیان تقدیم کردیم. اینکه آن برنامه در طول این سه سال تا چه اندازه پیشرفت داشته، خیلی راهبردی است. به این خاطر گزارش را خدمت آقای دکتر عرض کردیم تا دستورات لازم را بدهند.

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

وی تاکید کرد: برای اینکه آن موارد راهبردی مطرح شده به شکل ویژه‌ توسط کمیته معتمد رئیس‌جمهور منتخب تعیین تکلیف شود و بر اساس آن تصمیم گیری‌ها صورت بگیرد، این موارد از طرف ایشان  مورد استقبال قرار گرفت؛ البته خود ایشان نیز در مقابل برخی از پیشنهادات چند نکته افزودند و بنا شد که در روزهای آینده مستندات تکمیلی را خدمت دکتر پزشکیان ارسال کنیم.

پیگیری وضعیت خرید گندم توسط رئیس‌جمهور منتخب

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هم درباره دیدار با پزشکیان بیان کرد: در این دیدار  گزارشی را در خصوص مسائل بودجه جاری کشور، بودجه عمومی و نیز در ارتباط با بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه دادم.

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

وی خاطرنشان کرد:در مورد موضوعاتی چون، سیاست‌گذاری اقتصادی و مسائل مهمی که به ویژه امروز پیش رو است، مانند خرید تضمینی گندم، موضوع هدفمندسازی و پرداخت یارانه‌ها، مساله بودجه عمومی و در واقع پرداخت‌های جاری و تملک بودجه عمومی در این جلسه مطرح و درباره تصویری که تا پایان سال از این موارد وجود دارد نیز نکاتی بیان کردیم. 

منظور افزود: در ادامه دکتر پزشکیان  سوالاتی در خصوص خرید تضمینی گندم و سایر مسائل پرسیدند که ما هم برای ایشان توضیح دادیم.

دیدگاه وزیر آموزش و پرورش درباره رئیس‌جمهور منتخب

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره موضوعات مطرح شده در جلسه با رئیس‌جمهور منتخب گفت: تصویری از شرایط کنونی آموزش و پرورش را خدمت دکتر پزشکیان ارائه کردم.

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

وی افزود: آقای پزشکیان یک شخصیت دانشگاهی هستند و دیدگاه عمیق و دقیقی نسبت به مسئله آموزش دارد به طور عام و به طور خاص امیدوارم نقطه نظرات ایشان با سرعتی مناسب قابلیت تبدیل شدن به اعمال اثربخش و محسوس در نظام آموزش و پرورش داشته باشد. 

ارائه گزارش وضعیت ارزی و بانکی کشور به رئیس جمهور منتخب

محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی، پس از دیدار با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، گفت: در این جلسه تلاش کردم وضعیت بانک مرکزی، وضعیت ارزی، پولی و بانکی را خدمت آقای دکتر ارائه کنم. ایشان نیز در خصوص موضوعات کنونی کشور  و وضعیت بانک مرکزی سوالاتی داشتند و بنده هم پاسخ دادم. بطور کلی جلسه با ارزیابی ایشان در خصوص موضوعات ارزی، پولی و بانکی گذشت.

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

وی  افزود: دکتر پزشکیان سوالاتی را مطرح کردند و قرار است جلسات دیگری با تیم اقتصادی ایشان برگزار شود.

پرسش‌های پزشکیان درباره ممیزی‌ها در حوزه فرهنگ

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره جلسه خود با رئیس‌جمهور منتخب اظهار کرد: جلسه بسیار گرمی بود و در برخی از بخش‌ها گزارشی را از آخرین تحولات حوزه فرهنگ و هنر خدمت جناب دکتر ارائه دادم که برای ایشان کاملا تازگی داشت و همچنین اطلاعاتی از رونقی که در حوزه فرهنگ و هنر داریم نشان می‌داد که کشور در این سه سال یک دوره انبساطی را طی کرده و قابل ذکر است ما در سال ۱۴۰۲ پر رونق ترین دوره حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر را داشتیم.

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

وی همچنین گفت: در ادامه با توجه به سوالات دکتر پزشکیان در خصوص ممیزی‌ها، افزود: آقای دکتر به برخی از سوالاتی که در این مدت برایشان پیش آمده بود، اشاره کردند و سوالی در خصوص حوزه ممیزی‌ها پرسیدند که تا حدودی نیز در این حوزه سختگیری وجود دارد، بنده هم گفتم در دوره‌ای که ما حضور داشتیم، ممیزی‌ها به یک سوم کاهش پیدا کرد و همچنین درباره اقداماتی که در حوزه استفاده از ظرفیت نخبگی در این بخش‌ها بود، گزارشی ارائه دادیم و ایشان با همان نگاه همراهی که در این بحث‌ها دارند، معتقد بودند که با گسترش خدمات، می‌توانیم رضایت بخشی بیشتری را به همراه داشته باشیم. امیدوارم همه این بحث‌ها کنار هم قرار بگیرند و شاهد اتفاقات خوبی در کشور باشیم.

اعلام آمادگی شورای راهبردی روابط خارجی برای همکاری با پزشکیان

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره دلیلی دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب اظهار کرد: خدمت رئیس‌جمهور منتخب، شورای راهبردی روابط خارجی و نقشی که این شورا در تدوین راهبردهای مختلف در زمینه روابط خارجی دارد را معرفی کردم.

معضل چینش کابینه/ پیگیری وضعیت گندم، ممیزی‌ها و ارز کشور توسط پزشکیان

وی ادامه داد: امیدوارم که هرچه سریع‌تر دولت ایشان استقرار پیدا کند، ماهم  در پیشبرد اهداف ایشان در کنارشان هستیم. رئیس‌جمهور منتخب هم گفتند ان‌شاءالله از این مجموعه استفاده خواهند کرد زیرا نگاه پزشکیان، مبتنی بر ارتباط و تقویت با سایر کشورها است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 120778 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]