سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
121404
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

وحیدی: هماهنگی لازم با طرف عراقی برای راهپیمایی اربعین حسینی انجام شده است

وزیر کشور گفت: تمامی تمهیدات برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی را انجام داده‌ایم.



به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز – چهارشنبه – هیات دولت درباره اقدامات این وزارتخانه برای راهپیمایی اربعین گفت: تمامی تمهیدات برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی را انجام داده‌ایم. امیدواریم مانند سال گذشته اربعین خوب و با شکوهی را شاهد باشیم.

وی افزود: در مرزها پارکینگ‌های مناسبی مانند سال گذشته تعبیه شده و مشکلی نداریم. همچنین یک اپلیکیشن همراه برای زائران اربعین در حال آماده‌سازی است تا زوار از آن استفاده کنند.

وزیر کشور اظهار کرد: لازم است متقاضیان در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا تاریخ عزیمت و مرزهای ورودی و خروجی زوار قابل برنامه‌ریزی باشد و کسانی که در این سامانه نام‌نویسی کنند، خواهند توانست ارز زیارتی دریافت کنند.

وحیدی ادامه داد: درخواست داشتیم که تعدادی از اتوبوس های خود را در خاک عراق مستقر کنیم تا به حمل و نقل کمک کنند که طرف عراقی اجمالا قبول کرده است. درباره پارکینگ‌های عراقی هم صحبت کردیم که آنها را آسفالت کنند که قبول کرده و در برخی پارکینگ‌ها هم اجرا کرده اند. در حال پیگیری موضوعات مربوط به اربعین هستیم.

وی درباره دلیلی اختلال جی پی اس در برخی شهرهای کشور، بیان کرد: اصل این اختلال که سیگنالی است باید توسط وزارت ارتباطات پیگیری شود و اگر معلوم شد این اختلال غیرمعمول است، دستگاه‌های اطلاعاتی باید محل ایجاد این سیگنال‌ها را شناسایی کنند. تشخیص استفاده غیرقانونی از سیگنال‌ها با وزارت ارتباطات و دستگاه‌های پدافندی است، ولی اگر آنها نتوانستند این تشخیص را بدهند، دستگاه‌های اطلاعاتی می توانند ورود کنند. الان من گزارش جمع بندی از شناسایی این سیگنال ها را در اختیار ندارم.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 121404 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]