شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
119838
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

سامانه جامع رفاه ایرانیان به توزیع عادلانه اعتبارات کمک می‌کند

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مثبت راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان و سامانه بهره‌مندی ایرانیان تاکید کردند که جمع‌آوری اطلاعات در بستر این سامانه کمک می‌کند تا شاهد توزیع عادلانه اعتبارات در راستای محرومیت‌زدایی باشیم.



به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی میزان پیشرفت سامانه جامع رفاه ایرانیان و سامانه بهره‌مندی ایرانیان پرداختند. پس از استماع صحبت‌های وزیر تعدادی از نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند.

اسدالله چراغی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش فقر، تشکیل پرونده الکترونیکی رفاهی، خدمات رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های کم درآمد از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه بود. بنده از زحماتی که در طول این مدت در دولت شهید رئیسی کشیده شده است قدردانی می‌کنم اما برخی از این اهداف محقق نشده است.

نماینده دهلران گفت: در حوزه انتخابیه بنده بیمارستان تامین اجتماعی وجود ندارد. لازم است بیمارستان تامین اجتماعی در آبدانان و دره‌شهر تاسیس گردد. سرمایه‌ گذاری مناسب در مناطق مرزی محروم به خصوص در دره‌شهر، آبدانان و دهلران توسط شرکت‌های شستا و سازمان‌های تابعه آن از دیگر ضرورت‌هایی است که انتظار می‌رود با جدیت دنبال شود.

عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران نیز تصریح کرد: با شناختی که از روحیه دکتر پزشکیان دارم امیدوارم بتوانیم دست در دست هم دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم مسیر تحول را طی کنیم و بتوانیم از سرمایه اجتماعی و امیدافزایی ایجاد شده در جهت خدمات‌رسانی بهتر به مردم بهره ببریم و کارهای بر زمین مانده را دنبال کنیم. سازمان تامین اجتماعی محور محرومیت‌زدایی و رفع تبیعض در کشور است. ارتقاء مناطق کم برخوردار با همکاری یکدیگر از جمله کارهایی است که باید با جدیت صورت گیرد.

وی گفت: ان‌شاءالله ظرف هفته‌های آینده با تشکیل کابینه دولت بتوانیم دست در دست هم داده و در جهت حل مشکلات گام برداریم. بنده هم به دولت و هم به مجلس شورای اسلامی توصیه می‌کنم که مراقب افراد افراطی اطراف خود باشند و اجازه ندهند در مسائل حاشیه‌ای گرفتار شویم.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: براساس قانون، تعاونی‌ها باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را اداره کنند. متاسفانه بعضا شاهد بی‌عدالتی‌هایی هستیم که برخی از اقشار را جزو دهک‌های بالا لحاظ کرده‌اند و یارانه آنها پرداخت نشد. براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دولت مکلف بود تا اطلاعات دستگاه‌های مختلف را در پنجره واحد جمع‌آوری کند و آن طور که باید این کار محقق نشد.

علی حدادی نماینده مردم طالقان و نظرآباد نیز گفت: ساماندهی و کارآمد سازی سیاست‌های مرتبط با محرومیت‌زدایی در راستای رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته از جمله موضوعاتی است که باید با جدیت دنبال گردد. در این دولت اقدامات خوبی صورت گرفته است اما در ارتباط با بازنگری شاخص مناطق کمتر توسعه یافته در استان البرز کارآمدی لازم را شاهد نبودیم. بیمارستان تامین اجتماعی ساوجبلاغ و هشتگرد علی‌رغم این‌که سال گذشته کلنگ زنی شده است تاکنون پیشرفتی نداشته است انتظار می‌رود وزیر تعاون به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایگاه اطلاعات و بهره‌مندی ایرانیان در سال ۱۴۰۲ با تدبیر قانون‌گذار پیش‌بینی شد تا توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شود و اطلاعاتی را جمع‌آوری کند تا در توزیع ۱۸۰ همت شاهد برقراری عدالت باشیم و این ۱۸۰ همت در حوزه محرومیت‌زدایی به درستی توزیع شود تا حدودی این موضوع پیش رفت اما آن طور که باید اجرایی نشده است.

وی گفت: بروزرسانی مناطق محروم بسیار حائز اهمیت است اطلاعات سامانه جامع ایرانیان و سامانه بهره‌مندی باید به طریقی باشد تا به ما برای توزیع اعتبارات کمک کند و معیارهایی به ما ارائه کند تا اعتبارات به درستی توزیع شود. باید تصوری از مناطق محروم ارائه کند تا در توزیع اعتبارات به این بخش‌ها بتوانیم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 119838 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
العالم 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 60 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]