دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
119016
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

ماموریت خطیر نهاجا در لغو اجلاس سران غیر متعهدها در بغداد زبانزد تمام دنیا است

امیر سرتیپ دوم خلبان جعفری به‌مناسبت شهادت سرلشکر خلبان عباس دوران در جمع کارکنان این یگان با بیان اینکه ماموریت خطیر نهاجا در لغو اجلاس سران غیر متعهدها بغداد در تمام دنیا زبانزد و بی همتاست، اظهار کرد: این دستاورد شهید دوران او را به عنوان یک الگو برای تمام جوانان و نوجوانان تبدیل کرده است.



به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، به‌مناسبت شهادت سرلشکرعباس دوران در جمع کارکنان این یگان، گفت: شهامت شهید دوران که در زمان حیات خود زبانزد خاص و عام بود، با انجام ماموریت غیرممکن عملیات لغو کنفرانس غیر متعهدها، با توجه به وجود چندین خط پدافندی رژیم بعثی، برای نسل‌های آینده نیز ماندگار شد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری با بیان اینکه اقدامات دیپلماتیک نتوانست مانع از تشکیل اجلاس سران غیرمتعهدها شود، این نیروی هوایی بود که چنین ماموریت خطیر را به انجام رساند، اظهار کرد: امروز این عمل شجاعانه، شهید دوران را به یک الگو برای تمام جوانان و نوجوانان کشور تبدیل کرده است و باعث افرایش عزت و غرور ملی ایرانیان شده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان جعفری در ادامه افزود: در طول قریب به دو سال پس از آغاز جنگ تحمیلی، این شهید بزرگوار ۱۲۰ پرواز ماموریت برون مرزی انجام داده بود. در صورت برگزاریکنفرانس غیر متحدها در بغداد، ایران از لحاظ سیاسی و در عرصه دیپلماتیک دچار انزوا می‌شد و به همین جهت به نیروی هوایی ارتش ماموریت داده شد تا با حمله به بغداد محل اجرای کنفراس را ناامن کند.

وی خاطرنشان کرد: درسی که ما پس از سال‌ها از شهید دوران و دیگر شهدای این سرزمین می‌گیریم این است که با غرور و شهامت و تخصص خود، برای آبادانی کشور بجنگیم و وظیفه ما این است که میراث دار خون این شهدای عزیز باشیم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد در پایان بیان کرد: امروز ماموریت خطیر نهاجا در لغو اجلاس سران غیر متعهدها در بغداد در تمام دنیا زبانزد و بی‌همتا است.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 119016 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 19 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]