چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
117194
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۴۸

کرمانشاه آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است

ایسنا/کرمانشاه رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی کامل استان برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.



علی شعبانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در جمعه پیش رو( ۱۵ تیر)، گفت: رقابت در این دوره انتخابات بسیار فشرده بود و در نهایت دو کاندیدا توانستند به دور دوم راه پیدا کنند و این مرحله از انتخابات روز جمعه برگزار می شود.

شعبانی گفت: بر اساس قانون، بعد از شهادت رییس جمهور، رییس جمهور بعدی باید ظرف ۵۰ روز انتخاب شود و در همین راستا انتخابات ریاست جمهوری به سرعت برگزار و مرحله دوم هم به فاصله یک هفته برگزار می شود تا قانون در این زمینه رعایت شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری این مرحله از انتخابات گفت: مانند مرحله گذشته ۳۲ هزار نفر در استان برگزاری این مرحله انتخابات را برعهده دارند.

وی از برپایی دوباره ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای در این دور از انتخابات هم خبر داد و افزود: از این تعداد ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار هستند.

شعبانی گفت: همچنین از مجموع شعب اخذ رای سطح استان، ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی هستند.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، تعداد شعب در شهرستان ها هم در این مرحله از انتخابات تفاوتی با دور قبل نداشته و در شهرستان اسلام آبادغرب ۱۱۴ شعبه، سنقر و کلیایی ۱۰۱ شعبه، سرپل ذهاب ۱۰۰ شعبه، هرسین ۹۹ شعبه و صحنه ۸۶ شعبه، گیلانغرب ۸۵ شعبه، کنگاور ۷۴ شعبه، پاوه ۷۴ شعبه، جوانرود ۶۹ شعبه، روانسر ۵۵ شعبه، ثلاث باباجانی ۴۹ شعبه، دالاهو ۴۵ شعبه و قصرشیرین ۴۰ شعبه برپا می شود.

وی تعداد واجدین شرایط در این دوره انتخابات را در استان بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: این آمار توسط وزارت کشور و بر اساس کد ملی افراد اعلام شده است.

به گفته شعبانی، بر اساس قانون تمامی متولدین ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و ماقبل آن می توانند در این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی افزود: برای شرکت در انتخابات افراد باید کارت ملی و یا شناسنامه همراه داشته باشند، البته افرادی که شناسنامه قدیمی دارند باید کارت ملی و یا شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به حساسیت این مرحله از انتخابات گفت: در حال حاضر کشور در شرایط حساسی قرار داشته و فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد، بنابراین رییس جمهوری باید روی کار بیاید که بتواند با برنامه و مدیریت قوی کارها را پیش ببرد.

وی افزود: از طرفی به دلیل شرایط منطقه، چشم بسیاری از کشورهای جهان به انتخابات ایران است و میزان مشارکت در این دوره می‌تواند پیام امیدوارکننده‌ای برای دوستان ما و پیام مایوس کننده‌ای برای دشمنان باشد.

شعبانی گفت: شرایط ایجاب می کند مردم بار دیگر با بصیرت بالایی که دارند در این دوره از انتخابات شرکت کرده و با انتخاب کاندیدای اصلح، جایگاه ایران را در جهان و منطقه بالا ببرند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 117194 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]