چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
117405
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

دولت سیزدهم گره‌های مزمن را باز کرد/ هم‌افزایی سه قوا برای رفع مشکلات مردم

ایسنا/فارس استاندار فارس با تأکید بر ضرورت تداوم اقدامات دولت سیزدهم در دولت آینده تأکید کرد: مهم‌ترین کاری که دولت سیزدهم انجام داد، باز کردن گره‌های مزمن بود.



محمدهادی ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن قدردانی از عموم مردم فارس به دلیل شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۸ تیرماه گفت: با توجه به تعداد آراء در این دوره از انتخابات، کار به مرحله دوم کشیده شد و ان‌شاء‌الله در دور دوم هم عموم مردم فارس شرکت پررنگی در انتخابات خواهند داشت.

وی، سبقه مذهبی و انقلابی مردم فارس را یادآور شد و افزود: مردم فارس از قبل از انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و ستم و استکبار مشهور بوده و جلودار حرکت‌های جدی کشور بودند به طوری که در میان ۱۲ شهر کشور که در دوران طاغوت حکومت نظامی اعلام شده بود، ۳ شهر متعلق به استان فارس بود که این‌ها نوع نگاه مردم استان را در مبارزه با ظلم نشان می‌دهد.

ایمانیه، انتخابات در کشورمان را نماد مهم و برجسته از مردم‌سالاری دینی و ابتکار نظام مقدس جمهوری اسلامی برای احترام به نظرات مردم دانست و افزود: در طول انقلاب اسلامی، حتی در بدترین، سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط انتخابات برگزار شده است. در دورارن دفاع مقدس و در اوج حملات موشکی دشمن بعثی، انتخابات به دستور امام(ره) برگزار می‌شد.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز هم کشورمان در شرایط ویژه‌ای به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی و همچنین شرایط جبهه مقاومت قرار دارد، افزود: امروز جبهه مقاومت دنیای اسلام بر روی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکزیت این جبهه حساب ویژه‌ای باز کرده است، به طوری که ترامپ هفته پیش گفت من با نظام جمهوری اسلامی مخالفتی ندارم و حتماً اگر موفق شوم با این نظام قرارداد خواهیم بست یعنی حتی ترامپ با آن همه دشمنی‌هایش که وحشتناک‌ترین تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال کرد، در مقابل مقاومت ملت عزیز ایران تسلیم شد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران باید در مسیر خود ثابت قدم بوده و گام‌های جدی‌تری بردارند چراکه در حال دستیابی به اهداف خودشان هستند، گفت: به یاری خدا ملت ایران با یک انتخاب خوب، کسی را انتخاب خواهند کرد که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، به مبانی نظام اعتقاد قلبی و باور عملی داشته باشد و بتواند آن‌ها را در عمل و در میدان به منصه ظهور برساند.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات دولت سیزدهم که نیاز است دولت آینده هم آن‌ها را ادامه دهد، اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین کاری که دولت سیزدهم انجام داد، باز کردن گره‌هایی بود که بعضاً حل آن‌ها بسیار طولانی شده بود و مردم زیادی نیازمند باز شدن آن گره بودند و بحمد الهی این گره‌ها توسط دولت سیزدهم باز شد و دولت آینده باید همین روش را ادامه دهد.

استاندار فارس ادامه داد: باز کردن گره‌ها بسیار مهم است همان‌طور که شهید آیت‌الله رئیسی همیشه می‌فرمودند از کنار چالش‌ها و چاله‌ها عبور نکنید و چاره‌ای برای رفع آنان بیندیشید و خود ایشان هم همواره دنبال حل مشکلات و گره‌ها بودند.

وی بیان کرد: با تلاش دولت سیزدهم آزادراه‌ شیراز ـ  اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری رسید البته یکسری نواقص جزیی آن باقی مانده است که آن هم رفع خواهد شد. بنا بود در سال آخر دولت این نواقص برطرف شود که ان‌شاءالله در سال اول دولت آینده این نواقص برطرف خواهد شد.

ایمانیه همچنین حل مشکل آب بسیاری از روستاهای استان را از دیگر خدمات شاخص دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: مشکل آب حداقل یک سوم روستاهای استان برطرف داشتیم و امید داشتیم مشکل دو سوم باقی مانده هم برطرف شود که امیدواریم در دولت بعدی این مهم ادامه یابد.

استاندار فارس با بیان اینکه آبرسانی به شهرهایی مثل فسا، قیر و ارسنجان طی دولت سیزدهم در استان انجام شد، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب سددرود زن به شیراز در دولت سیزدهم باعث شد نیاز استفاده از چاه‌ها کاهش جدی پیدا کند، آن هم در شرایطی که در شیراز و برخی شهرها نگرانی فرونشست زمین وجود داشت و این مسئله کمک بسیاری برای بهبود شرایط موجود داشت.

وی با تصریح اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به احیای صنایع دچار رکود کامل یا نسبی داشت، گفت:‌ طی دولت سیزدهم بیش از ۵۰۰ موسسه اقتصادی استان مجدداً به میدان تولید بازگشتند.

ایمانیه ادامه داد: علاوه بر این‌ها در دو سال متوالی دولت سیزدهم در استان بیش از ۳۰ درصد بیش از سهمیه اشتغالی که برای استان درنظر گرفته شده بود،‌ محقق شد و نرخ بیکاری در استان به پایین‌ترین حد خود طی ۱۲ سال گذشته رسید.

استاندار فارس یادآور شد: همچنین مشکلات پروژه‌هایی مثل اهل بیت(ع)، بوستان و گلستان یا دشت کوه یا سیاخ دارنگون شیراز که عده زیادی از مردم درگیر آن بودند،‌ با تدبیر و همکاری قوه قضائیه برطرف شد.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دولت سیزدهم این بود که آرامش میان مدیران ارشد سه قوه ایجاد شد و به جای بحث‌های حاشیه‌ای و فرعی،‌ این قوا در کنار هم قرار گرفتند و برای رفع مشکلات کشور و استان تلاش کردند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 117405 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اسپوتنیک 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]