چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
117397
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

تکاپوی مشارکت به نفع ایران قوی

ایسنا/اصفهان  مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری توأم با تکاپوی مشارکت به نفع آبادانی ایران خواهد بود که نصف جهان نیز برای زنده رود و پاسخ به دیگر دغدغه‌ها همین مشارکت را به رخ خواهد کشید.



انتخابات هشتم تیرماه به لحاظ اینکه هیچ یک از نامزدها اکثریت مطلق آرا را کسب نکرد به مرحله دوم کشیده شد و جمعه ۱۵ تیر مشارکت عمومی به نمایش گذاشته می‌شود. مشارکت در انتخابات سهم مهمی در کیفیت کار اداره کشور و اقتدار بین‌المللی دارد از این رو نباید نسبت به این موضوع غفلت کرد. بررسی‌های میدانی حکایت از افزایش شاخص مشارکت دارد. استان اصفهان هم در این موج کلی نقش بسزایی دارد و درصد مشارکت روند فزاینده خواهد داشت.

هیچ تغییری در میزان شعب رأی نداریم

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان مشارکت خوبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درباره جانمایی شعب اخذ رای در دور دوم گفت: هیچ تغییری در میزان شعب رأی نداریم، تنها دربِ صندوق‌های رأی عوض می‌شود.

محمدرضا جان‌نثاری ادامه داد: هواداران دو کاندیدا فعالیت تبلیغاتی خود را  تا روز پنج‌شنبه ادامه می‌دهند.

لزوم مشارکت برای رفع مشکلات

گلایه مردم از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور نیاز به رسیدگی مسئولان دارد، اما قهر با صندوق‌های رأی راهکار رفع آن نیست. مردم با حضور در این عرصه از رئیس‌جمهور حمایت کرده و از طرفی هم مطالبه‌گری را ادامه دهند.

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد شهرضا با تأیید ضرورت حضور پای صندوق رأی، اظهار کرد: افزایش مشارکت اقتدار ملی و بین‌المللی را به همراه دارد.

بشیر اسماعیلی معتقد است قهر با صندوق‌های رأی مشکلی را رفع نخواهد کرد در حالی که با مشارکت بالا می‌توان مطالبات را پیگیری کرد.

اسماعیلی ادامه داد: پیگیری مطالبات از طریق روش‌های مختلف مثل رسانه‌ها، تشکل‌های مردمی و راه‌های ارتباطی انجام‌ خواهد شد.

به گفته وی مردم‌سالاری مقوله مهمی است که در کشور ما وجود دارد و بر اساس دموکراسی مردم در تعیین سرنوشت خود نقش دارند و می‌توانند از طریق مطالبه‌گری موضوعات و نیازهای کشور را پیگیری کنند.

گره‌گشایی از مشکلات با حضور در انتخابات

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب به مشارکت مردم در انتخابات اشاره و اظهار کرد: از طریق مشارکت مردمی مشکلات قابل حل است تا با انتخاب رئیس‌جمهور با رأی بالا مطالبه‌ها را پیگیری کنند.

احسان امینی ادامه داد: راهی جز حضور در انتخابات و رأی به فرد اصلح برای حل مشکلات کشور وجود ندارد.

 خاطرنشان کرد: مردم در دوره دوم انتخابات افزایش مشارکت خواهند داشت و فردی را برای اصلاح کشور انتخاب می‌کنند.

انتخاب فرد اصلح برای پیگیری مطالبات

یک فعال سیاسی اصولگرا نیز موضوع انتخابات را مهم خواند و گفت: مشارکت سیاسی بالا سرمایه‌ای برای کشور است.

عباس حاج رسولی‌ها حضور مردم این استان در انتخابات را مهم دانست و تصریح کرد: مشارکت بالای انتخابات فرصتی برای کشور بوده و دولتمردان را در پیگیری امور داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: مردم استان اصفهان برای پیگیری مطالبات خود خصوصاً آب باید مشارکت خوبی را رقم بزنند.

مردم برای سرنوشت کشور به صحنه می‌آیند

بررسی‌های میدانی از مشارکت بالای سیاسی در دور دوم انتخابات خبر می‌دهد، چراکه مردم برای تعیین سرنوشت و انتخاب اصلح پای صندوق می‌آیند تا اینکه یک نیروی توانمند برای مدیریت اداره کشور انتخاب شود.

انتخاب اصلح نقش مؤثری در رفع چالش‌های کشور خواهد داشت و اگر رئیس‌جمهور توانمند توسط افراد انتخاب شود آنگاه هیئت دولت و هیئت وزیرانی نیز در خور و شأن ملت ایران انتخاب خواهد شد.

حسن جمالی یکی از افراد واجد شرایط رأی‌دهی با بیان اینکه حضور در این دوره از انتخابات سرنوشت‌ساز است، خاطرنشان کرد: مشارکت می‌تواند زمینه‌های پیشرفت کشور را دوچندان کند.

وی معتقد است که مردم استان اصفهان با مشارکت حداکثری خود می‌توانند مشکلات را پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 117397 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]