دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
116138
۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۴:۱۱


به گزارش شبکه شرق،  محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اولین آمار رسمی از انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری را ارائه کرد. او گفت: « از تعداد ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای، ۷ هزار و ۳ شعبه شمارش شده است.  همچنین از تعداد ۴۸۲ شهرستان کشور، آرای ۱۱۶ شهرستان شماره شد که در نتیجه آن ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۶۶ برگه رای اخذ شده است .»

تا ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد آمار اعلامی وزارت کشور به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان: ۹۷۳ هزار و ۵۲ رای 

سعید جلیلی: ۹۶۳ هزار و ۶۱۵ رای 

محمدباقر قالیباف: ۳۴۱ هزار و ۵۶ رای 

مصطفی پورمحمدی: ۱۵ هزار و ۶۲۵ رای 

****

 

به گزارش ایسنا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، به احتمال زیاد دومرحله‌ای خواهد بود. بر اساس نتایج اولیه‌ی حاصله از شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال این‌که انتخابات دومرحله‌ای باشد، قوت گرفته است.

گفتنی است، قبلا از سوی مسئولان ستاد انتخابات در وزارت کشور اعلام شده است که، در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ شاهد برگزاری دور دوم انتخابات خواهیم بود.

****

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام پایان زمان رأی‌گیری، تاکید کرد که از حاضران در شعب تا آخرین نفر اخذ رای می‌شود.

 محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: ساعت اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعت ۱۲ بامداد (ساعت ۲۴ روز جمعه، ۸ تیر) به پایان رسید اما از واجدان شرایط حاضر در شعب اخذ رأی، فرایند رأی‌گیری انجام خواهد شد.

 

 

 

صندوق‌ها فک پلمب شده و شمارش آراء آغاز شده است.

 

 

توضیح استاندار تهران در مورد زمان اعلام نتایج

علیرضا فخاری بامداد شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ساعت ۶ صبح جمعه همه عوامل اجرایی پای صندوق حاضر بودند و تاکنون در فاصله ۱۶ ساعت زحمات زیادی متقبل شدند و مردم بیش از همه عوامل اجرایی زحمت کشیدند.

 وی افزود: مردم در فضایی بسیار خوب پای صندوق‌های رأی آمدند و به انتخاب فرد اصلح پرداختند و نتایج آرا مردم در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.

استاندار تهران گفت: تا ساعت ۱۲ امشب ساعت رسمی برای اخذ رأی مردم بود و این ساعت پایان زمان رسمی رأی گیری است و از این به بعد شعب اخذ رأی با تشکیل جلسه و شمارش آرا به کار خود پایان داده و صورتجلسه را تنظیم و ارسال می‌کنند.

فخاری گفت: در شعبی که افراد حضور دارند، درب شعب بسته شده و از افراد حاضر اخذ رأی انجام شود و سپس به شمارش آرا و تنظیم صورتجلسات بپردازند.

وی گفت: با توجه به اینکه ممکن است شمارش آرا زمان بر باشد، افرادی که در اجرای انتخابات کمک کردند، بنا به تشخیص مدیران ارشد خود می‌توانند، از مرخصی چند ساعته و یا یک روزه استفاده کنند و یا دیرتر سر کار حاضر شوند.

 

 

شمارش آرا در همدان

 

 

شمارش آرا در شعبه های مختلف مازندران 

 

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 116138 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق چند لحظه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 31 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 58 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]