دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
115812
۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱

ارزیابی غلظت تریتیوم در آب خروجی از نیروگاه اتمی ژاپنی فوکوشیما-۱ از سوی آژانس بین‌المللی اتمی

غلظت تریتیوم در محموله هفتم آب نیروگاه هسته ای آسیب دیده ژاپنی فوکوشیما-۱ که برای تخلیه به اقیانوس در نظر گرفته شده، به طور قابل توجهی کمتر از حد مقرر است.



به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته می شود تجزیه و تحلیل نمونه های گرفته شده توسط متخصصان آژانس حاکی از این امر است.در این بیانیه آمده است: “کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده‌اند که غلظت تریتیوم در محموله هفتم آب تصفیه‌شده رقیق‌شده ALPS که شرکت برق توکیو (TEPCO) تخلیه آن را از امروز آغاز کرد، بسیار کمتر از حد مقرر در ژاپن است”.توضیح داده می شود که نمونه هایی از آب تصفیه شده توسط کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مستقر در دفتر آژانس در محل نیروگاه هسته ای فوکوشیما-۱ گرفته شده است.آژانس گفت: “به دنبال تجزیه و تحلیل مستقل در محل، آژانس تایید کرده است که غلظت تریتیوم در آب رقیق شده بسیار کمتر از حد عملیاتی ۱۵۰۰ بکرل در لیتر است و با استانداردهای ایمنی بین‌المللی مطابقت دارد.”ژاپن قصد دارد به آزادسازی آب تصفیه شده آلپ به صورت محموله‌ای ادامه دهد. آژانس قبلاً تأیید کرده بود که غلظت تریتیوم در شش محموله قبلی آب که در مجموع حدود ۴۶۵۰۰ متر مکعب بوده نیز کمتر از حد عملیاتی بوده است.آژانس یادآوری می کند، ژاپن قصد دارد یک سری تخلیه کنترل شده از آب تصفیه شده آلپ را در طول چند دهه به دریا انجام دهد. ششمین محموله آب از ۱۷ می تا ۴ ژوئن آزاد شد.در ۲۴ آگوست ۲۰۲۳، TEPCO شروع به رهاسازی آب در اقیانوس کرد که قبلاً برای خنک کردن راکتورهای آسیب دیده کار می کرد و سپس در سیستم ALPS تصفیه شد. این سیستم به شما امکان می دهد آن را از ۶۲ نوع رادیونوکلئید، به استثنای تریتیوم، تمیز کنید. این آب در مخازن غول پیکر در محوطه ایستگاه ذخیره می شود. تا به امروز تقریبا ۹۰ درصد از حجم ۱.۳۷ میلیون تنی آنها پر شده است.علیرغم ادعای تپکو و مقامات ژاپنی مبنی بر اینکه رهاسازی آب تهدیدی برای محیط زیست یا انسان ها نیست، چین و تعدادی دیگر از کشورها به شدت از چنین اقداماتی انتقاد کرده اند. از جمله جمهوری خلق چین واردات تمام محصولات دریایی ژاپن را ممنوع کرد و کنترل های گمرکی روی سایر محصولات ژاپن را تقویت کرد. نهاد تنظیم کننده مواد غذایی در روسیه (Rosselkhoznadzor) نیز در ۱۶ اکتبر اعلام کرد که به اقدامات محدودکننده چین در مورد واردات محصولات ماهی از ژاپن می‌پیوندد.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 115812 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]