دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
115379
۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۳

کاخ سفید نشست با اسرائیل درباره ایران را لغو کرد

کاخ سفید نشست بلندپایه میان آمریکا و اسرائیل درباره ایران را که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، لغو کرد.



وب‌سایت اکسیوس تاکید کرد دلیل لغو این نشست، انتشار ویدئویی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بود که در آن مدعی شد ایالات متحده از کمک نظامی به اسرائیل خودداری می‌کند.

دو منبع آمریکایی و اسرائیلی به این اکسیوس گفتند که مشاوران ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از این ویدئو بسیار عصبانی شدند و آنها این موضوع را از طریق نامه‌ای که عاموس هوخشتاین، نماینده آمریکا شخصاً ساعاتی پس از انتشار این ویدئو به نتانیاهو تحویل داد، بیان کردند.

فرستاده آمریکا به نتانیاهو اطلاع داد که کاخ سفید تصمیم گرفته است جلسه روز پنجشنبه را لغو کند.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دولت آمریکا در توقف ارسال سلاح و مهمات به اسرائیل در دو ماه گذشته را «غیر منطقی» توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که موانع برداشته شود.

نتانیاهو اظهار داشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا یک هفته پیش به اسرائیل سفر کرد و «گفت‌وگویی صریح» داشت که طی آن نخست وزیر اسرائیل از واشنگتن به خاطر حمایتی که از آغاز جنگ در نوار غزه ارائه کرده است، تشکر کرد و افزود: من یک چیز دیگر هم گفتم این غیرمنطقی است دولت آمریکا طی چند ماه گذشته از تامین سلاح و مهمات به اسرائیل خودداری کرده است.

در همین خصوص، بایدن تاکید کرده است به تجهیز اسرائیل به سامانه‌های پدافند هوایی و دیگر تسلیحات ادامه خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا از هفتم اکتبر تاکنون جنگی ویرانگر علیه غزه راه انداخته است که تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار شهید و زخمی در پی داشته است؛ این کشتارهای وحشیانه موجب انزوای بین‌المللی اسرائیل و پیگرد آن در دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.

منبع : eslahatnews.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 115379 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]