دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
115449
۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱

ایران کودتا علیه دولت قانونی در بولیوی را محکوم می کند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، ما کودتا علیه بنیان‌های دموکراسی و تعرض به نهادهای دموکراتیک و دولت قانونی در بولیوی را محکوم می‌کنیم.



به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تلاش برای کودتا در بولیوی گفت: “ما کودتا علیه بنیان‌های دموکراسی و تعرض به نهادهای دموکراتیک و دولت قانونی در بولیوی را محکوم می‌کنیم و بر اعاده نظم و قانون و بازگشت قدرت به دولت قانونی این کشور تاکید داریم.”روز چهارشنبه، رسانه های محلی بولیوی از تجمع نظامی و تجهیزات نظامی در پلازا موریلو در لاپاز، محلی که ساختمان های دولتی در آن واقع شده است، خبر دادند.ارتش به رهبری ژنرال خوان خوزه زونیگا، که به گفته رسانه های محلی، قبلا از سمت فرماندهی ارتش برکنار شده بود، با استفاده از نفربرهای زرهی تلاش کردند به کاخ ریاست جمهوری نفوذ کنند.لوئیس آرس رئیس جمهور بولیوی خواستار احترام به دموکراسی شد و آنچه را که در حال رخ دادن بود را تلاش برای کودتا خواند.سران بسیاری از کشورهای خارجی حمایت خود را از رئیس جمهور قانونی بولیوی ابراز کردند.ناآرامی ها در میدان لاپاز حدود سه ساعت به طول انجامید. در تمام این مدت رئیس جمهور بولیوی داخل کاخ ریاست جمهوری بود و از آنجا او ملت را خطاب قرار داد و فرمانده جدید ارتش را منصوب کرد.فرمانده جدید ازتش از نظامیان خواست تا لاپاز میدان را ترک کنند و سربازان دستور وی را اجرا کردند. ژنرال زونیگا و دو رهبر نظامی دیگر دستگیر شدند. در نتیجه این کودتای نافرجام ۹ نفر مجروح شدند.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 115449 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]