شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ /
114810
۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

این دروغ بزرگ است که دولت‌ها با یکدیگر فرق نمی‌کنند

استاد جامعه شناسی با بیان اینکه این دروغ بزرگ است که دولت‌ها با یکدیگر فرق نمی‌کنند، گفت: بخش مهمی از مشکلات ما محصول تحریم است و حل آن نیاز به رفع تحریم یا تعلیق یا هر اتفاق دیگری شدنی نیست که با توافق و اتحاد در داخل.



به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فاضلی جامعه‌شناس و پژوهشگر در نشست «انتخابات؛ مقاومت نامحدود»، گفت: گزاره اول من این است که انتخابات یک مسأله اخلاقی نیست یعنی اینگونه نیست که شما وقتی وارد انتخابات می‌شوید و رای می‌دهید کنشی غیراخلاقی مرتکب شده اید، این مسأله اکنون در جامعه ایران بسیار تکرار می‌شود.

وی افزود: به انتخابات و رأی دادن اخلاقی و غیراخلاقی نگاه نکنید، حکومت ها فقط وقتی تن به پذیرش خواست مردم داده‌اند که توازن شکل گرفته است.

این استاد جامعه شناسی تصریح کرد: مکانیسمی که می‌توانیم با آن قدرت تولید کنیم از نظر من امروز انتخابات است، من به پشتوانه قریب به ۳۰ سالی که در حوزه  علوم اجتماعی بودم تصورم این است که با حضور در انتخابات می‌توان کاری را پیش برد.

وی ادامه داد: در تاریخ بشر امنیت از ابتدا همواره وجود داشته است، حکومت هایی در طول تاریخ توسعه یا پیشرفت و اتفاقات دیگر را رقم زدند اما دموکراسی لوکس‌ترین و گران‌ترین مطالبه بوده است. حل کردن ناترازی ها و توسعه نیافتگی‌ها از طریق فرآیند‌های یکجایی و یکباره شدنی نیست. مسأله که مدنظر باشد مهاجرت نخبگان، ناترازی انرژی و … برای هیچکدام راهکار لحظه‌ای و دکمه‌ای ندارد که یک دکمه را بزنند و حل شود

این استاد دانشگاه یادآور شد: اصلاحات الزاماً سیاسی نیست، هر اصلاحی از سیاست می‌گذرد اما سیاست الزاماً اول نیست، اصلاح وضعیت آبخوان ها، اصلاح وضعیت کشاورزی، اصلاح وضعیت حمل و نقل، اصلاح وضعیت برق در ایران، اصلاح وضعیت مدیریت سیلاب در ایران و … اصلاحات زیادی نیاز است که همه این ها زندگی مردم را بهتر می‌کنند و دولت اجرا کننده آن‌هاست

وی با بیان اینکه این دروغ بزرگ است که دولت‌ها با یکدیگر فرق نمی‌کنند، گفت: بخش مهمی از مشکلات ما محصول تحریم است و حل آن نیاز به رفع تحریم یا تعلیق یا هر اتفاق دیگری شدنی نیست که با توافق و اتحاد در داخل.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 114810 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]